Ik woon nog niet zo heel lang in het dorp waar ik nu woon en mij leek het dus leuk om door zwangerschapsgym gelijk wat mensen te ontmoeten maar helaas ze hebben hier alleen op dinsdagavond gym en dan geef ik altijd paardrijles. De cursus samen bevallen zat al vol (jaja ben een beetje een late regelaar 8) ) en nu is het dus gelukt om me in te schrijven voor zwangerschapsyoga. Heb pas 1 les gemist en kan nog bijstromen. Nou ben ik helemaal niet bekend met het yoga wereldje en vind mezelf er ook geen type voor maar vind het in elk geval al onwijs leuk dat ik toch iets heb gevonden om te doen met medezwangere. Wie heeft er wel eens aan zwangerschapsyoga gedaan en hoe vond je het?
Nou, ik ben ook niet zo'n zweefdoos. Ik ben nu 1 keer geweest en ik vond het wel leuk. Bij mij was het heel erg gericht op ademhaling (vooral tijdens de weeen, wegpuffen enzo), oefeningen voor de bekkenbodemspieren en oefeningen die je kan doen als je vocht vast gaat houden. En inderdaad erg leuk om ervaringen met zwangere vrouwen uit de buurt uit te wisselen, je hebt toch vaak te maken met dezelfde VK of gynaecoloog. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet niet of ik er dadelijk bij de bevalling echt was aan ga krijgen, maar ik heb in ieder geval wel een leuk anderhalf uur gehad.
ik ben ook absoluut niet zweverig, maar na veel goede verhalen gehoord te hebben volg ik inmiddels al een maandje of 3 zwangerschapsyoga. De eerste les was wel wennen, maar ik moet zeggen dat ik het nu echt leuk vindt. Het is ontspannen en ik word er heel rustig en kalm van. Volgens mij heb ik er straks ook echt iets aan. Bij ons is het ook gericht op ademhaling, weeendans en bekkenmodemspieroefeningen. Heel down to earth eigenlijk. Een aandrader dus.