Heropening basisschool en temperatuur

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door justme1974, 9 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Yes! Vandaag wer naar school. Eigenlijk gisteren, maar het weer hield het tegen. Begrijpelijk.

Maar...nu denk ik wel even aan de temperaturen. Er moet geventileerd worden, kinderen extra warm aankleden ivm de kou en open ramen.

Wat is voor jou de limiet qua werktemperatuur? Wat is nog acceptabel? Ik heb school wel een mailtje gestuurd hierover. Aangegeven dat ik 18 a 19 graden en extra kleding prima denk te vinden. Maar daaronder geeft mij te denken. Zeker nu het zo koud is. Maar misschien heb ik geen goed beeld? Laat ik het zo zrggen..als het hier thuis 27 graden is en ik werk thuis, ben ik er niet blij mee. Te koud en dat gaat in mijn lijf zitten.

Zara75 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Ik ga er van uit dat de leerkracht dat prima zelf kan beoordelen, hij of zij zit immers zelf ook in het lokaal. Dus eerlijk gezegd, het zou niet in me opkomen om daar over te mailen.

Mocht kind na schooltijd aangeven ijskoud te zijn of ik iets dergelijks merk, dan is het een ander verhaal, maar niet op voorhand :oops:

Als ik hier thuis werk staat de verwarming op 21 graden, maar ik zit echt de hele tijd achter de pc, dus stil. Kinderen zitten niet continu stil maar zijn ook veel in beweging, dus ik denk dat het wel losloopt. 27 graden zou mij veel te warm zijn, dan val ik in slaap denk ik :roflmao:

bulakgirl, JongetjeM, Emilie69 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter op school zijn ze best ‘makkelijk’, maar gisteren had ze het toch koud. Dus vandaag Thermo-ondergoed en een trainingspak aan (mag ze anders niet). En laagjes.

4. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Dochter heeft een vest in haar tas zitten. Al loopt ze gerust met 18 graden in een hemdje. Thuis is het 18,5 heel enkel 19 graden.
    Voor buiten zijn we beter voorbereid. Skibroek en warme jas + goede handschoen aan.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Even afwachten hoe het gaat. Het ene kind zit naast het open raam en het andere juist op een warme plek, bij de verwarming. Dus ik denk dat ik het aan mijn kind zou vragen als ze uit school zijn. Of het een acceptabel klimaat was. En dan pas contact op neem met school. De juf of meester is er ook nog die gaat ook niet lesgeven met koude handen, of op de tocht staan. Daarbij zullen ze misschien even een paar momenten hebben om het lokaal te luchten, en niet de hele dag met ramen open zitten.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.742
    113
    Vrouw
    Ik heb me daar werkelijk waar geen tel druk om gemaakt. Ik moet ook zeggen dat de school hier ook niet om extra warme kleding heeft gevraagd.

Het ene kind heeft het sneller koud dan de ander, dus het even in de gaten houden snap ik.
    Maar echt, op voorhand al een mailtje naar school?:roflmao:
    De leerkracht gaat ook niet staan blauwbekken voor de klas, dus het komt vast goed:thumup:

HappyRabbits, Bloem2310, YaelStone en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik ook niet eigenlijk. Heb mijn kinderen er ook nog niet over gehoord en school heeft ook niet verzocht om extra warme kleding.

Heb het net aan mijn dochter gevraagd, maar bij haar stond geen raam open in de klas (of ze heeft er niks van gemerkt, wat nog het meest logisch is bij haar).

Ik snap het ook echt niet als een school de hele dag alles maar open zet en kinderen in hun winterjas oid in een klas moeten gaan zitten.
    Maar ik zou toch afwachten hoe het gaat. Misschien gaat af en toe het raam even open en blijft de temperatuur verder prima.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat is er mis mee om te informeren naar hoe men hiermee omgaat eigenlijk?

Zara75 vindt dit leuk.
  9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik denk niks, maar in je OP geef je aan dat je al hebt doorgegeven welke temperaturen je wel en niet acceptabel vindt. En dat is niet informeren naar natuurlijk. Ik denk dat ze daar over vallen.

MaMa, Mamaa6, pluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.742
    113
    Vrouw
    Uit het bericht van ts lees ik niet de vraag: hoe gaat school ermee om. Nee ik lees daar hoe zij het graag ziet. Wanneer zij het te koud vind.

En ja, dat vind ik paniek om niks. Best kans dat haar kind vandaag uit school komt en verteld dat het koud was. Maar de kans is heel groot dat het reuze meevalt, omdat de leerkracht ook niet met een dikke jas voor de klas wil staan.

linkiepinkie vindt dit leuk.
  11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb niet gemaild met hoe ik het wil hebben en zien, ik heb gemaild wat ik denk, me afvraag en hoe ik ervaar met de vraag hoe zij daarmee omgaan. Ik heb dus een vraag gemaild en geen enkele eis gesteld. Als ik nu had gemaild dat ik eis dat alle ramen dicht blijven en het minstens 20 graden moet zijn en anders haal ik mijn kind van school, was het een heel ander verhaal.

Ik vraag me inmiddels af of dat tegenwoordig nog wel mag. Een vraag die je hebt, een twijfel die je hebt, een onzekerheid of wat dan ook, delen om samen tot een eindconclusie te komen, zonder meteen als zeur gezien te worden. En dat de één er totaal niet bij stil zou staan, het zelfs een belachelijke vraag vindt; prima toch, maar laat mij de ruimte om er wel over na te denken. En misschien is mijn zorg wel onterecht. Weet ik het. Maar vraag ik het niet, dan weet ik dat niet. Het lijkt wel of we de middenweg een beetje kwijt zijn geraakt op moment. Natuurlijk ga ik er vanuit dat school daar ook over nadenkt, maar dat neemt toch niet weg dat ik mijn vragen mag blijven stellen. Ik bedoel; als een school in een mail drie keer schrijft geen melk te schenken de komende periode, zijn er toch nog ouders die vragen of er nog melk is de komende tijd. Die maak je dan toch ook niet uit voor volslagen idioot en dat je het überhaupt durft te vragen, want de school communiceert dat toch?

Beetje meer ruimte zou fijn zijn. Ja, ik ben met deze vraag bezig, had ik toe moeten lichten waarom? Dat bij ons wel alle ramen open staan de hele dag in de tocht, omdat het ventilatiesysteem niet voldoet? Of wil je mijn/onze hele achtergrond weten waarom deze vraag voor mij op dit moment wel een rol speelt? Of is er ook nog ruimte om op een andere manier het gesprek aan te gaan, zonder meteen onderliggend als ongelofelijk stom en dom en te veel willen weten te worden aangeschreven?

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik maak me hier wel druk om maar wacht het af wat mijn dochter zegt. Dan heb ik t over de oudste.

ze is bijna 10 en weegt 26 kilo. Ze kan helemaal paars aanlopen en niet meer tot werken komen. Haar meester is een die hard en zet alles open. Als ik haar hoor klagen ga ik er wat mee doen.

Mijn jongste heeft niet snel last van de kou.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik stel in mijn post de vraag aan jullie wat is jullie limiet qua werktemperatuur en wat is nog acceptabel. Daarna geef ik aan dat ik heb gemaild met de vraag dat ik er over nadenk hoe en wat en misschien geen goed beeld heb. Hoe erg is dit? Te vragen naar een bijstelling van het beeld dat je hebt?

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vroeg me ook af hoe dat zou gaan. Onze kinderen hebben sneeuwschoenen aan, een joggingbroek en allebei nog een t-shirt extra over hun hemd en onder hun trui. Ze hebben het allebei niet koud gehad.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Hier is het vandaag dikketruiendag.
    Sowiso staan de ramen al open de godganse dag, maar vandaag gaat de verwarming nog een graadje lager. Maar of dat zoveel verschil zal geven :rolleyes:.

Kinderen mogen in de klas wel een extra trui of vest leggen indien ze het koud hebben...

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Hij heeft vanmorgen een hemd onder zijn trui. Zelf zei hij dat hij zijn sjaal nooit meer af deed haha maar dat had er meer mee te maken dat ik heb gisteren heb gemaakt met een heerlijke zachte teddy aan de binnenkant.:roflmao:

Hij moest het maar overleggen met juf:D

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.742
    113
    Vrouw
    Precies wat Nellie zegt. In je mail naar school heb je wel aangegeven wat jij acceptabel vind.
    Ik snap aan de ene kant best wel dat je vragen hebt en natuurlijk mag je school vragen stellen, maar ik lees hier op zp zoveel paniek op voorhand.

In dit geval dus 'misschien gaat mijn kind het koud hebben'
    Waarom zo doemdenken? Waarom het niet even aankijken? En als je kind het dan koud heeft gehad, dan aan de bel trekken?
    Dat is wat ik eigenlijk wil zeggen.

En wat ik een werkbare temperatuur vind? Tja geen idee. Ik kijk niet op de thermostaat, ik trek een vest aan als ik het koud heb.

Aszz, Nellie4 en linkiepinkie vinden dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    In je OP schrijf je: Ik heb school wel een mailtje gestuurd hierover. Aangegeven dat ik 18 a 19 graden en extra kleding prima denk te vinden.
    Dat is meer dan een vraag hoe het geregeld is op school, dat "aangeven" is al iets suggereren hoe jij vindt dat het zou moeten.
    Tenminste, als ik de leerkracht van jouw kind zou zijn, zou ik het zo lezen.

Ik denk eerder dat men het vertrouwen in elkaar kwijt is en overal zelf vinger aan de pols wil houden. Ruimte voor vragen is er natuurlijk altijd, twijfels ook, maar bij een vraag mensen het gewenste antwoord in de mond leggen geeft de ander niet veel ruimte.

Mapje, Neuzeke, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb er niet eens over nagedacht. De kinderen hebben toch al warme kleren aan, omdat ze door de sneeuw naar school moesten banjeren. En als ze het koud hebben, houden ze hun jas maar aan. Handig is het misschien niet, maar kou lijden hoeft in elk geval ook niet.

Ik zit hier trouwens op zolder te werken en het is hier 16 graden en dat vind ik wel koud... maar ik krijg de verwarming niet aan de praat, haha. Dus ook hier extra sokken en een omslagdoek.

Mapje vindt dit leuk.
  20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik schrijf dat ik het prima denk te vinden en dat alles daaronder mij te denken geeft en dat ik daar misschien geen goed beeld bij heb. Ik vraag me dan weer af hoe ik dat anders moet communiceren. En nee, dat is niet cynische bedoeld.

Deel Deze Pagina