Hoi, ik zou graag met de opleiding creatief DTP'er willen starten. Maar ik vind vooral de studiekosten erg hoog. En daarom wil ik er wat meer over weten... Dus is er iemand die in deze branche werkt? Ik zou graag willen weten of er genoeg werk te vinden is in deze branche? Hoe beviel de opleiding jou (ik zou hem willen volgen bij het Mediacollege R'dam)? Heb je misschien nog andere tips? Alvast enorm bedankt!
Ik ken meerdere dtp'ers die hun papieren hebben gehaald maar die nu heel wat anders doen omdat er geen werk te krijgen is!
Ja inderdaad, voor het werk hoef je het niet te doen momenteel. En als er een vacature is dan heeft diegene met de meeste ervaring de grootste kans op de baan. Eb je al ervaring met de CS5 programmas? Indesign, illustrator photoshop etc? De echt skills zal je een jaar niet leren ben ik bang. Stort je nu al op de tutorials van diverse programmas, zodat je al wat voorwerk hebt gedaan voor je de opleiding start. Ik heb 4 jaar grafisch lyceum gedaan en een aansluitend jaar multi media (ages ago..) Succes met alle overwegingen!
Ja daar heb je gelijk in... Maar om dit werk zonder al te veel plezier te blijven doen wat ik nu doe, daar wordt ik ook niet gelukkiger van. Dus ik zal toch een stap in het diepe moeten nemen denk ik... Nee heb nog niet veel ervaring met deze programma's, ik ken photoshop een klein beetje. Maar idd in een jaar zal ik niet alle skills leren... Hmmm, twijfels! Misschien nog iemand met positieve verhalen