Gisteren verse erwtensoep gemaakt. Ik heb een deel in de vriezer gedaan en een deel in de koelkast gezet. Eigenlijk voor zondag of zo, maar ik bedacht me dat ik nog vlees heb, wat eerder op moet. Vandaar mijn vraag: Hoe lang kan ik verse snert in de koelkast bewaren?
Op donderdag gemaakt en zondag willen eten? Zou ik het niet op gokken. Mijn erwtensoep was laatst bedorven (al na 2 dagen, niet goed genoeg gekoeld ivm ruimtegebrek koelkast), maar dat ruik en proef je gelijk. Is zuur!
Er zit toch vlees in? Ik zou het de volgende dag eten en anders in de vriezer zetten. Dan kun je het er zondag toch weer uit halen?
wanneer je het op donderdag gemaakt hebt zou ik het vrijdag of zaterdag nog eten en daarna niet meer. Zou je eerder nog invriezen en er weer uit halen om op te eten.
Ik zou het uiterlijk zaterdag eten. Dus of nu in de vriezer gooien, en wat al in de vriezer stond zaterdag eruit halen zodat je het zondag kan eten. Of zaterdag de soep eten die nu in de koelkast staat. Hmmm snert, lekker!
Ik zou het na 3-4 dagen in de koelkast gewoon opwarmen en proeven. Als het goed smaakt is het nog goed. Anders ruik en proef je het vanzelf. Je wordt echt niet ziek van een lepel proeven.
Ik had het zaterdagmiddag meegenomen naar mijn schoonouders (in koelbox). Schoonmoeder heeft het in de koelkast gezet en wil het maandag of dinsdag opeten. Ik zei nog: Het is van donderdag, hè? Maar ze is er van overtuigd, dat het dan nog goed is. Ik hoop het
Ik ga vaak uit van de stickers die ze in restaurants enz ook gebruiken. Open op maandag, weg op woensdag. Oftewel 2 dagen. Als een ingrediënt uit de vriezer heb gebruikt bewaar ik het niet. Invriezen doe ik trouwens met zoiets ook direct na afkoelen. Als het eerst al 2 dagen in de koeling heeft gestaan, is het op het randje van wel niet houdbaar, dan gaat het bij mij de vriezer niet meer in.
Ja maar wát open? Ik heb niks open gemaakt. Ik heb alles vers gemaakt. Dat kun je toch niet vergelijken met iets uit de supermarkt, wat al weet ik hoe lang in het schap heeft gelegen?