Hoe lang vitamines slikken?

Discussion in 'Gezondheid' started by Amanda27, Mar 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amanda27

Amanda27 Lid

Feb 25, 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Vanaf het begin van m'n zwangerschap (nu 24 weken) slik ik de zwangerschapsvitamines met omega 3 van Kruidvat.
    Nu vraag ik me af, hoe lang je deze door moet slikken.
    De omega 3 is volgens mij alleen voor de aanleg van de hersentjes van de baby en dat gebeurd in de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Zou ik dan nu over kunnen stappen op de zwangerschapsvitamines zónder omega 3 olie? Deze zijn een stuk goedkoper en dan hoef je maar 1x per dag een tablet te slikken in plaats van 2 per dag. Als het nodig is, ga ik er natuurlijk mee door, maar ik vroeg het me af óf (en zo ja, hoe lang) het nu echt nodig is. Iemand een idee?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik slik Gravitamon. Mijn verloskundige adviseerde dit om heel de zwangerschap te blijven slikken, ook na de zwangerschap bij het geven van borstvoeding.
    Als de borstvoeding niet zou lukken vind ze het toch verstandig dat ik het 'potje leegmaak', gewoon omdat er ook ijzer in zit en handige vitamines om weer mee op te knappen en sterk te worden!
    Vraag het anders aan je verloskundige bij je volgende bezoek?

3. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    Ik heb puur mama van vsm.. gebruik ik al een aantal jaar en blijf er mee door gaan tijdens de zwangerschap en ook tijdens de borstvoeding. Is 1 pil per dag.

4. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

Aug 2, 2012
    286
    0
    0
    Vooral in deze maanden, als er weinig zon schijnt, blijkt het goed te zijn extra vitamine D te slikken. Heb de pillen van Davitamon in huis met extra vitamine D en visolie en die blijf ik ook straks na de bevalling doorslikken i.v.m. de borstvoeding. Zijn best prijzige pillen, maar dat heb ik er wel voor over.

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Teveel vitamine D is ook weer niet gezond las ik. Te veel vitamine D bij zwangere vrouw verhoogt kans op voedselallergie kind - Nieuws | Ziekenhuis.nl

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier in duitsland wordt oa het gebruik van foliumzuur en omega3 voor de gehele zwangerschap geadviseerd.
    Niet alleen voor de ontwikkeling van je kindje, maar ook voor jezelf, ter ondersteuning.

Share This Page