hallo, wij hebben op zondag 13 september een miskraam gehad. nu hadden we 15 september een controle echo en daar bleek nog een klein stukje placenta/ moederkoek ( 1 bij 6 cm. ongeveer ) te zitten. volgens de gyn zou dit ook nog vanzelf komen aangezien ik de rest ook zelf heb gedaan. heb veel pijn gehad, maar ben blij dat ik heb gewacht. nu hadden we gister een controle bij de vk voor het hb en toen vertlde ik dat mijn test nog steeds positief ( met een dikke streep ) is. dit vond zij raar en vermoed dan nu ook dat het laatste stukje er nog in zit waardoor mijn lichaam denkt nog zwanger te zijn. ik heb ook niet gemerkt dat dit mog is gekomen, kan het zijn dat je dat niet merkt? begin wel weer wat buikpijn te krijgen, zou het nog komen? ben zo bang voor een curretage, heb hier echt geen zin in. we waren toch al stiekem plannen aan het maken om weer te gaan klussen en dan valt dit toch weer behoorlijk tegen. donderdagmiddag hebben we nog een echo, hopelijk is dan alles in orde, maar ben bang van niet. zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en er ervaring mee hebben? groetjes Linda
Ja, ik heb het ook meegemaakt. Een missed abortion in juli, vruchtje bleek al vier weken niet meer levensvatbaar. Dus al vier weken met dood vruchtje, t kwam niet vanzelf. Wel buikpijn, maar geen bloedverlies. Ik heb een curettage gehad, met helaas een verkleving (syndroom van asherman). Dit gebeurt niet zo vaak zegt men. Ook bij mij bleek restweefsel, pas toen twee weken geleden een hysteroscopie plaatsvond. Mijn testen bleken ook positief, maar op de echo's hebben ze nooit restweefsel gezien. Ik zou vanzelf ongesteld worden. Niet dus. Mijn restweefsel is maar 8 mm dat zou vanzelf moeten gaan. Is dus nu ook afwachten. Mijn gyn zei, en ik vind dat ik je dat moet zeggen, dat als het 1 bij 2 cm zou zijn bijvoorbeeld, dat er direct gecuretteerd was. Voor de tweede keer. Ik vind jou restweefsel enorm groot, je schrijft 1 bij 6 cm. je kunt cytotec krijgen (miskraam-opwek-pillen) maar daarover zijn de meningen verschillend en helaas niet zoveel positieve ervaringen (veel bloedverlies, maar alsnog curettage nodig). Onlangs is er een topic geopend met positieve verhalen over cytotec. Ik zou als ik jou was, hier eens wat zoeken middels de zoekfunctie en op google en dan beslissen wat jij wilt. Het is mijn persoonlijke mening, maar je moet zelf beslissen hoe lang je wilt afwachten. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
bedankt voor je snelle reactie. het was inderdaad een missed abortion en een aantal dagen na de echo kwam het gelukkig vanzelf op gang. voor mezelf heb ik al besloten dat als er nog restweefsel zit donderdag dat ze alle moeite zullen moeten doen om mij meteen op vrijdag een curretage te doen. ga niet ook nog eens wachten tot na het weekeinde. we hebben dan anderhalve week gewacht en het heeft dan niet zo mogen zijn. heb lang genoeg gewacht en wil weer verder. ondanks het grote verdriet willen we toch zo snel mogelijk proberen een tweede kindje te krijgen. voor jou ook heel veel sterkte en ik ga morgen eens googlen. groetjes linda
Goed zo meid. Ik wens je veel succes, en nogmaals sterkte. Hou er rekening mee hoor dat het niet meteen kan, bij sommige ziekenhuizen wel, maar ik heb ook twee weken moeten wachten.
hoi, vandaag 7 wk geleden heb ik een curretage gehad na een ma bij 13 weken. Tot de dag van vandaag blijkt mijn baarmoeder niet schoon t zijn. Uit biopsie blijkt het niet om restweefsel te gaan maar om endometrium, dat is het baarmoederslijmvlies. dat heeft losgelaten en is op sommige stukken enorm verdikt. gynae´s zeggen dat het lichaam dit vanzelf opruimt. ik heb echter ook nog een heel licht positivieve test.. heel licht. als het hcg volgende week, dan laat ik het prikken, niet onder 6 blijkt te zijn kan er toch sprake zijn van restweefsel. dan volgt mogelijk een curretage opnieuw.. bleh meid, ellende he? maar jouw miskraam is 1,5 wk geleden op gang gekomen? ik zou niet te snel tot cureteren overgaan hoor, is toch een ingreep met narcose en het mooist zou zijn als het lichaam het zelf opruimt middels een bloeding. laat je ons weten hoe het afgelopen is? sterkte meid
Hoi jerlin, Ook ik heb een miskraam gehad, 2 sept eerste echo en toen bleek het met 5 weken al gestopt te zijn met groeien, 2 dagen later ben ik al enorm gaan bloeden en 11 sept bleek op echo nog dat alles nog in baarmoeder zat, wederom weer naar huis, nog een hele week enorm veel bloed verlies en stolsels gehad. Toen 18 sept nogmaals echo, hier zagen ze geen vruchtzakje meer, maar wel heel onrustig van binnen, dus nog veel achtergebleven weefsel. Zij vertelde dat het de dagen erop er nog uit kon komen en zo niet dan zou het bij de volgende ongesteldheid er uit moeten komen (dan wel rekening houden met veel bloed verlies en stolsels en buikkrampen). Ze wilde absoluut nog niet cureteren, hun ervaring was echt dat het bij de volgende ongi eruit zou komen. Dus meid ik wacht mijn ongi rustig af en dat zou ik jou ook willen adviseren voordat je besluit een curetage te doen. Want zo eenvoudig is cureteren nou ook weer niet!! Meis heel veel sterkte!
ja maar het punt is toch juist dat als er nog weefsel zit dat je dan niet gaat menstrueren omdat hcg dan aanwezig blijft in lichaam????
allemaal bedadnkt voor jullie reactie! heb weer een baaldag. ben gisteren begonnen met werken, maar het me erg zwaar om de draad weer op te pakken. krijg weer meer buikpijn en bloedverlies, zou het dan toch nog komen. nou ja we wachten de echo maar af morgen. ga wel strakjes nog een test doen, hopelijk word het streepje al wat minder. en zoals bunchy zei, lees ook her en der dat je geen menstruatie krijgt als het hcg hoog blijft. en dan blijf je dus lekker lang aan het wachten. en inderdaad, een curretage zie ik ook erg tegenop, maar we willen graag verder gaan. zolang ik hiermee rondloop blijf ik erin hangen en kan ik voor mij gevoel niet verder gaan. veel sterkte allemaal, x Linda
ff nog snel een vraagje. er zijn een aantal die zeggen dat het beter is om af te wachten, maar deze restjes kunnen toch ook een ontsteking gaan veroorzaken? of heb ik dit verkeerd begrepen. hier zittenw e allemaal natuurlijk niet op te wachten. x Linda
Begrijp ook dat je door wilt, dat gevoel heb ik ook heel sterk!!En ieder ziekenhuis gaat er ook weer anders mee om, maar denk dat je gewoon op je gevoel moet af gaan!Sterkte Bij mij in het AMC zeggen ze dat ik ip "gewoon" ongi kan worden, mijn hcg is al aan het dalen, maar goed ik heb pas vorrige week woensdag/donderdag het vruchtzakje verloren, dus nog heel vers. Ik moet gelukkig 3de week van okt terug komen om verder behandelplan te horen en ze doen dan nog een echo. Ip moet ik dan ook ongeveer ongi zijn, dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Blijf er maar vertrouwen in houden dat wat ze zeggen ook klopt, anders ga ik mezelf alleen maar gek en zorgen maken!
trouwens die resten zouden een ontsteking kunnen veroorzaken, maar dat hoeft niet hoor!!De een heeft wel die pech en de ander heeft nergens last van!! Bij mij zeiden ze dat ik mijn temp in de gate moest houden en als ik afscheiding ga krijgen die niet zo geweldig ruikt (sorry) dan moet ik meteen met de poli contact op nemen!
Bij mij is na een MA, opgewekt met cytotec ook een placentarest blijven zitten. We hebben vijf weken afgewacht of de rest ook nog spontaan zou komen, maar helaas was dat niet het geval. Uiteindelijk moest ik dus toch gecurreteerd worden (heb overigens geen narcose gehad, maar een ruggeprik)
ik heb na mijn miskraam ook cytotec gekregen , omdat ik een niet volledige miskraam heb gehad. ik merkte er niks van. ik was bang voor de pijn en de mogelijke bloedverlies, maar mijn lichaam heeft alles opgenomen (vaag he). zoetje
we hebben zojuist de echo gehad. en he was aanzienlijk kliener geworden en de gyn wist nu te vertellen dat het vocht was en geen weefsel meer . ik heb gewoon pech dat mijn lichaam er wat langer overdoet. en de andere klachten zouden nu vanzelf minder worden. ( positieve test, misselijk en ontzettend moe ). dus nog ff geduld. ook kan ik volgens de gyn nu niet zwanger worden, wat we graag zouden willen. iemand hier ervaring. ben nog aan het overwegen om van die ovulatietesten te halen bij het kruidvat. het zou natuurlijk helemaal perfect zijn als we over twee bij de echo goed nieuws zouden hebben . x Linda
hoim gelukkig dat het minder aan het worden is en dat het om vocht gaat. hoe zagen ze dat met hysteroscopie (camera in baarmoeder) of gewoon met inwendige echo)? en waarom zou je nu niet zwanger kunnen worden? jij hebt dus tot op heden een positieve zw. test? echt heel duidelijk of wordt hij al lichter? wat zei jouw gynae daarover?
over de positieve test zij hij niet zoveel, behalve dat he langzaamaan minder word en dat het nu toch het beste is om 1 cyclus af te wachten :x. ik heb gewoon een inwendige echo gehad en op de foto kon de gyn zien dat het vocht was, weefsel schijnt wit te zijn en dit was zwart ( ovale vorm ). moeilijk uit te leggen. heb net nog met vk gebeld en zij zeiden ook dat het het beste is om 1 cyclus af te wachten om dadelijk ook makkelijker een termijn te kunnen bepalen. nou was ik zelf aan het denken omdat ik niet weet wanneer ik weer een eisprong heb om de ovulatietesten te gebruiken, maar dan zou de termijn ook makkelijker te zijn bepalen, lijkt mij. maarja wie zijn wij. ik zou niet zwanger kunnen worden doordat het baarmoederslijmvlies nog te dik is, waardoor waarschijnlijk ook nog de positieve testen. denk dat ik toch stiekem ga proberen, niet geschoten is altijd mis . hoe gaat het bij jullie? x Linda
ok duidelijk, ik zou het ook lekker proberen linda. als je zwanger bent was je lichaam er kennelijk klaar voor! tja hier sinds maandagavond last van mijn buik, toenemende krampen... nu hoop ik dat ik bloeding krijg... maar is tot nu toe niet veel van te zien behalve beetje licht bruin achtige afscheiding. denk dat lichaam gewoon aanvoelt dat er iets in baarmoeder zit wat er nog uit moet... herkennen jij deze buikkrampen omdat er bij jou ook nog iets in zit of helemaal niet?
beetje krampen heb ik nog af entoe. ensoms wat bruin verlies of zelfs bloedverlies. maar dat is de ene dag wel om de dag erna weer niks te hebben. kun je niet van op aan . voel wel nog dat mijn lichaam zwanger is, af en toe pijnlijke borsten en misselijk :x. en dat willen we nu toch echt niet meer voelen. alles komt goed, laten we daar maar van uit gaan. voel me gewoon soms zo radeloos, nu denk ik weer is het wel verstandig om door te gaan, moet ik niet de tijd nemen om het een plekje te geven, maarja dan zijn we weer een paar maanden verder. en dan zit er weer veel leeftijdsverschil tussen de kids, pffff. ik loop me de hele dag te piekeren. succes en hoop dat het voor jou ook snel achter de rug is. x linda