Jammie, we gaan het morgen weer eten. Afgelopen keren heb ik het net als normaal 20-30 min laten koken maar hij wordt elke keer zo klef, bruinig en smaakloos. First world problem dus Wat is jullie succes recept voor boerenkool?
Boerenkool zit sowieso niet veel smaak aan vind ik. Moet je lekker maken met een rookworst en een lekkere jus. Eventueel nog wat spekjes.
Minder lang laten koken. Aardappelen apart koken en later samenvoegen. Het lekkerste vind ik het als je het later opbakt en idd met spekjes en rookworst.
Als in 15 min? Dat had mijn vriend tijdje Geleden gedaan en toen was t weer net te ‘hard’. Maar kan wel proberen niet over die 20 min heen te komen
Wij hebben t altijd net zo lang opstaan als normaal aardappels (20 minuten dus?) en dan is t prima en wordt ook niet bruin Idd heeeerlijk met een jus, rookworst en spekjes Jammmmmie
Gewoon boerenkool in de pan en de aardappels in stukken er bovenop. Zorgen dat de hele handel onder water staat en dan ongeveer 20 a 30 minuten koken. Ik denk dat het bruin wordt omdat het misschien niet onder water staat? Als ik het nu haal, zou ik trouwens eerst de boerenkool in de vriezer doen. Hij is namelijk pas echt lekker als er vorst overheen geweest is....
Ik doe de aardappels in een grotere pan dan normaal, als die aan de kook zijn de boerenkool er bovenop, meeste zit dus niet onder water (alleen wat tussen de aardappels valt) Pas had ik er kleine tomaatjes bij gedaan, heerlijk! Maar dan niet die smakeloze van de supermarkt
Nee, dat kan het niet zijn, want ik doe de aardappelen altijd onderop, dus de boerenkool ligt bij mij nooit in het water. Toch nooit bruine en/of kleffe stukjes. Ik kook de aardappelen en boerenkool dus altijd gewoon in één pan. De rookworst gaat weer bovenop de boerenkool, zo wordt die vanzelf ook warm. Ik kook het 20 minuten.
Zo deed mijn moeder het ook altijd Daarna stampen met een klont boter en wat melk, rookworst erboven, gebakken spekjes en gefrituurde uitjes (die voor bij de rijsttafel)
Alles moet in 1 pan. Anders wordt het niet lekker. Aardappelen eerst. Als de aardappelen koken de boerenkool erbovenop. Dan nog 10 minuten koken. Dan nog de worst 10 minuten erbij. Dan afgieten( worst er eerst uit). Stampen met melk. Al vanaf mijn jeugd mijn favoriete eten. Wij gaan het deze week ook weer ergens eten.
Ik doe het nooit in 1 pan eigenlijk. Nooit zo aangeleerd haha. Ik kook de boerenkool volgens mij nog langer, dacht wel 40 minuten. Misschien een grotere pan ofzo... Geen idee. Heb t sinds ik geen vlees meer eet niet meer gegeten, vind het zonder spekjes niks aan.
1 pan doe ik ook altijd, maar de boerenkool onder op dus die verzuipt. Ik ga t andersom doen. En de zak dan maar in vriezer leggen. Bevroren in de pan doen? Ik doe er wel regelmatig een rode peper en augurk door, hadden ze ooit bij de appie. Dat vind ik iig wel lekker...