hoe lang voor bloedprikken stoppen met vitaminen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Natja, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nee, artsenrichtlijnen adviseren het dus niet wat ik zie(beter gezegd: benoemen het niet) Individuele artsen weet ik niet. Maar wel vit b12 instituut en blijkbaar ook enkele hoogleraren gezien het interview dat hier gepost werd.

Treez vindt dit leuk.
  2. Treez

Treez Niet meer actief

Het wordt dan niet duidelijk of dit advies gebaseerd is op common sense of dat er een wetenschappelijke onderbouwde verklaring aan ten grondslag ligt? Het klinkt een beetje als laten we voor de zekerheid maar adviseren om te stoppen met suppletie voor het bloedprikken, maar we weten niet waarom. Misschien vooral voor de twijfelgevallen zoals @bloem82 al aangaf.

BabyFG vindt dit leuk.
  3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Denk dat vooral t lastige is en blijft dat de artsen bepaalde referentiewaarden hanteren en vaak weigeren om het toch serieus te nemen (wanneer alle andere mogelijke oorzaken van klachten uitgesloten zijn) wanneer je net boven de referentiewaarde zit (maar je dus al wel klachten kunt hebben ervan).

Hormonen is ook nog zo’n veelal onbekend terrein, terwijl je hele lijf er feitelijk door geregeld wordt.

Ik hoop dat er vooral meer onderzoeken naar vitamines en hormonen zullen gaan plaatsvinden waardoor mensen beter behandeld kunnen worden en dat huisartsen daarin serieus bijgeschoold worden. Zo houden sommige artsen er namelijk ook nog steeds de opvatting op na dat mensen onder de 40 geen last hebben van b12 tekorten, maar alleen mensen van boven de 40.

Aegyo en Treez vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina