Wij zijn bezig met het kopen van een andere woning. Superspannend... Vier jaar geleden bij dit huis heeft het volgens mij wel 8 weken geduurd voor het rond was en steeds weer werden allerlei stukken gevraagd. Slopend vond ik dat afwachten. Nu vragen we nog een veel hogere hypotheek dus ik vind het erg spannend. Volgens de adviseur komt het goed. Wij zijn best big spenders dus vraag me af of ze je daar op kunnen afrekenen. Bij iemand hypotheekaanvraag wel eens geweigerd? Afgesproken om over 7 weken het huis te laten passeren. Er zit dus best een tijdsdruk achter om allrs rond te krijgen. Ben benieuwd hoe lang t bij jullie heeft geduurd!
Wij hebben net een maand de sleutel, heeft 10 weken geduurd was in combinatie met een staterslening. Steeds weer opnieuw iets indienen. Werd er gek van
Gefeliciteerd! Fijn dat t rond is... maar 10 wkn pfff ! Hier moet er een stuk restschuld worden meegefinancierd dus vrees dat het ook niet zonder slag of stoot zal gaan..
Bij mijn man is het jaren geleden bijna geweigerd omdat de scheiding met zijn ex nog niet rond was. Als het nog langer had geduurd had zij allerlei formulieren moeten ondertekenen dat zij niets met de aankoop van het huis van doen had en dat ze niets aan het huis kon opeisen etc. Gelukkig kwam alles op tijd rond, maar het was wel tenenkrommend omdat de rechtbank het behandelen van de zaak tot 2x toe had uitgesteld. Hij kocht onder voorbehoud van financiering die 1x is uitgesteld. We waren op het nippertje optijd. Op de dag dat we bij de notaris zaten voor het passeren van de akte, liep het voorbehoud af, dat was écht zweten....
Bij ons heeft het 13 weken geduurd. Eerst 2x fouten in de offerte, toen een onverklaarbare bkr registratie die een fout van de bank bleek te zijn...ik heb er grijze haren van gekregen.
Wij zijn al 6 weken bezig en weten nog niets! Bij ons spelen helaas wel andere factoren mee. In het verleden 2x geweigerd, daarna over gestapt naar een andere hypotheekadviseur en was het met een paar dagen rond.
Wij hebben vorig jaar binnen 6 weken na mondelinge overeenkomst de sleutel gehad dus hypotheek was in 4 weken rond inclusief meefinancieren restschuld. Was geen probleem. Voor de afspraak bij bank al aangegeven en ze hebben het dus geregeld. Ze kijken naar je inkomen niet of je een big spender bent
Jeetje kan me dat goed voorstellen... Gelukkig is het uiteindelijk goedgekomen maar wat een stress dan he....
Wij hebben een paar maanden geleden er maar 4,5 week over gedaan. Langste duurde de ORV, doordat mijn vragenlijst nader bekeken moest worden. We hadden wel zelf alle voorbereiding al gedaan. Taxatie vond plaats 1 dag na tekenen voorlopig koopcontract en rapport kregen we dezelfde dag. De rest van de papieren hadden we al klaar liggen (van tevoren opgevraagd wat er allemaal nodig was). We hadden te braaf kredieten opgegeven die niet op de BKR stonden, waardoor we daar nog aanvullend voor moesten aantonen dat we die ten onrechte hadden opgegeven. We hebben ook aardig erachteraan gebeld om ze te laten opschieten en toen was t na 4,5 week helemaal rond. We hadden haast omdat de afloop van de voorbehoudsperiode van 5,5 week gelijk viel met de sleuteloverdracht (en dat had weer te maken met kwijtschelding van de overdrachtsbelasting).
Drie maanden terug duurde het 6 weken, incl restschuld financiering, bouwdepot en stuk hypotheek meenemen. Alleen mijn levensverzekering duurde nog 4 weken langer, maar die was voor acceptatie niet nodig dus we hebben laten passeren voor mijn verzekering rond was
Hier binnen 2 1/2 week rond Maarrr dan hadden we voor begin van de aanvraag wel alle papieren al op orde dat scheelt echt een hoop. Op 30 sept officieel gekocht. Op 13 oktober bericht dat hypotheek rond is.
Bij ons duurde het lang denk zo,n 10 weken wij kochten onze huurwoning met een enorme korting en eigen grond! Wij werden gestoord van het gezeur van de bank elke punt komma die verkeerd stond daar moest een nieuwe werkgeversverklaring voor komen. Ook stond er ene fietsplan op de verklaring van mijn man dat moest eraf dat soort dingen om gestoord van te worden. Toen bleek dat het kadaster nog moest inmeten en die hadden het druk in december arghhhhh Uiteindelijk is alles gepasseerd vlak voor kerst 2015 echt net op tijd omdat de offerte van de bank afliep Anders hadden we weer overnieuw kunnen beginnen:x
Nieuwbouwwoning, 11 weken over gedaan. 1x afgewezen. Vrijdag krijgen we de sleutel. De komende 30 jar verhuis ik niet weer, wat een tergend. Zenuwslopend proces 😬
Bij ons duurde het vier weken, hadden dan ook al gelijk een mondelinge goedkeuring van de bank gekregen. Maar wij hebben dan ook een relatief goedkoop huis gekocht voor ons inkomen.
Vanaf het renteaanbod tot offerte 4 weken. Ik had voor het renteaanbod m'n studieschuld snel helemaal afgelost,dit moest ik nog wel aantonen omdat ze het woordje duo op m'n bankafschrift zagen. We zaten ver onder de max wat we konden lenen dus ons doorlopend krediet was ook geen probleem. Wij hadden voor het begin van de aanvraag ook alle papieren compleet. We hadden zelfs de bkr gegevens meegenomen naar de adviseur bij het eerste gesprek.