Hoe lang voor je kind echt zindelijk was?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier in denk ik half jaar helemaal zindelijk

2. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Binnen een week waarvan vanaf dag een alleen misging met oprijd zeggen. Dus zodra hij het voelde maakte hij het op het potje af. Hij plaste al meteen niet meer gewoon zomaar in zijn broek. Hij was er ook erg vies van dus dat scheelt.

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Onze jongste was met 1 jaar en 3 maand zindelijk. Ze deed alles op het potje. En durfde ook meteen op de wc. Gek genoeg geen probleem mee gehad. met een week was het bekeken. Nooit meer een luier omgedaan. Nu is ze bijna 2 en zijn ongelukjes echt een zeldzaamheid. Ik laat beide meisjes altijd plassen voordat we aan.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier nog niet echt ermee begonnen, maar ik vroeg me af, misschien helpt het (aan TS) als je zelf even gaat plassen voor je weggaat? Als goed voorbeeld zeg maar?
    "mama gaat even plassen, en nu ga jij even plassen..." zeg maar. Peuters zijn vaak wel gevoelig voor wat 'hoort' in hun wereld, als mama ook altijd gaat plassen voor het weggaan willen ze dat al snel zelf ook.

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hier zijn we nu sinds dinsdag begonnen en gaat ook heel erg goed. Ze geeft duidelijk aan wanneer ze moet plassen. Als we naar de winkel gaan, doe ik wel even nog een luier over haar onderbroekje aan. Kreeg die tip van een meisje hier van het forum. Dan voelt ze wel dat ze vies is, maar heeft ze nog wel de verdere bescherming van de luier.

Ik vraag me wel even het volgende af. Mijn dochter doet nog een middagslaapje, vaak 1.5 - 2 uur. Zouden jullie dan de luier uitlaten of dan nog wel aan doen? Ik doe hem nu wel aan, maar er zit niets in als ik haar weer van bed af haal ( of echt een miniplasje)

Deel Deze Pagina