Weet je, volgens mij moet jij lekker op je eigen topic blijven, dan blijf ik daar weg. Begin je een beetje zat te worden met je propaganda. Probeer de hele tijd begrip voor je op te brengen. Maar als er 1 iemand is, die DIT topic verziekt, ben JIJ dat! Jij hebt de wijsheid in pacht zeker! Kan nu heel veel dingen gaan aanhalen, maar blijf jij maar lekker op je bv-wereldje, ga ik verder met mijn leven, oke?
ZG: Ik heb er nu melding van gemaakt dat je dit topic behoorlijk probeert te beinvloeden met propaganda. Dat je geen respect kan tonen voor de mening van een ander.
Propaganda? Doe normaal kind! Ik WIL geeneens begrip van stakkers zoals jij die bewust alles uit hun verband rukken en alles wat met borstvoeding te maken heeft in een kwaad daglicht stellen.
@ zogelukkig: Ik vind jouw kritiek op mamavanjuul echt heel erg onterecht. Dit topic gaat over doorslapen, en dat is ook precies waar de discussie over gaat. Over kindjes die wel en kindjes die niet doorslapen. De vraag waarom die paar slokjes zo gezond zijn kwam overigens van mij en ik vroeg met name naar de bron van wat je zei. Die heb je gegeven, prima. Tot slot: jij geeft aan dat de opmerking van babyproject niet kan, maar er is er hier voor mijn gevoel maar één die constant op een agressieve, aanvallende manier schrijft en dat ben jij... Ik snap niet goed waarom, want dit is een borstvoedingstopic! Iedereen hier geeft borstvoeding of is vóór borstvoeding, dus waarom zou je gaan strooien met opmerkingen als 'jij snapt niks van borstvoeding?'
Nee, ik kan dat niet zo vinden... Wat ik wel kan vinden op bv.com is dat het een vrij betrouwbare methode is als je exclusief BV geeft en voldoende voedingen per etmaal en nog niet gemenstrueert hebt (duh) en tot 6 maanden, daarna niet meer.
Precies! Er staat: Borstvoeding geven, geeft geen enkele bescherming tegen zwanger raken. Niet waar! Het is geen waterdichte anticonceptiemethode, maar geen enkele methode is dat.[/I] Ik ben het trouwens niet eens met die stelling. Als ik op die methode had vertrouwd en onbeschermde sex had gehad, was er een grote kans geweest dat ik na 4,5 maand alweer zwanger was. Ik voedde op verzoek, dag en nacht en met nooit minder dan 4 uur ertussen. Voor die eerste menstruatie gaat wel een eisprong vooraf. Je kan nooit enkel en alleen vertrouwen op borstvoeding, dus daarom staat er ook "geen waterdichte methode". Maar mensen lezen wat ze willen lezen.
**weer terug waar ik was gebleven** Ik zou trouwens dat je zwanger bent (gefeliciteerd!) en bv geeft. Blijf je dat gewoon doen tijdens de zwangerschap?
De toon is gezet toen babyproject met borstvoedingsmaffia aankwam. Te ziek voor woorden. Het is dan weliswaar weggehaald, zo snel vergeet ik dat niet. Ja, de laatste berichten van mij zij persoonlijk en onaardig van toon, dat klopt. En dat komt doordat mensen mij persoonlijk af gaan zitten pissen omdat ik enkele links geef waar anderen om vragen. Omdat er zaken bij gehaald worden die er helemaal niet toe doen! De links kwamen toevallig van borstvoeding.com en vervolgens wordt die hele site en alles wat daar op staat afgepist. Ik ben het ook heel vaak niet eens wat en hoe er daar geschreven wordt. En mijn kind heeft nooit bij mij in bed geslapen en heeft nooit slokjes gedronken. Juist door links te geven en nooit te zeggen: "IK vind", probeer ik objectief te blijven, maar dat is moeilijk in een setting waar mensen er behagen in scheppen over ieder woord dat je schrijft te vallen. Ga punniken denk ik dan.
ik heb zelf 3 dagen bv gegeven dus ben geen langvoedster.. en heb dr niet heel veel verstand van maar hier gaat het wl ver in dit topic, vind het leuk om te lezen hoeveel verschillen er zijn in meningen.. maar elkaar in hun waarde laten is ook een optie iedereen maakt kwa bv zn eigen keuzes en de ene doet het lekker 2 tot 3 jaar of zelfs langer en de ander is het na 4 weken zat ik zelf heb moeten stoppen vanwege teveel stuwing en stress bij moeder en kind.. vind ik deels jammer maar aan de andere kant met flesvoeding word ze ook groot ze is inmiddels al van flesvoeding af en ligt heerlijk gezond in dr bedje te slapen
Zeg niet dat het goed is, maar snap niet wat er fout aan is. Het bewijs ligt boven in haar eigen bedje te slapen. Kan er ook niks aan doen dat ze al doorslaapt. Dat is mijn waarheid ja, zou namelijk liegen als ik zeg dat ze niet doorslaapt.... Aangezien mijn kindje goed groeit, goed slaapt, lekker vrolijk is en ik daar nog een exemplaar van heb rondlopen, zal ik inderdaad ergens wel wat goed doen **haalt schouders op** Ik vind 6 mnd goed genoeg....zeg niet dat het zo is...
Nou.....zogelukkig, als er 1 niet open staat voor anderen in dit topic, ben jij het wel hoor. Je bent alles behalve objectief wat betreft bv.com. Je reageert namelijk steeds, als een ander oa ik, kritiek levert op die site (dus niet op jou), alsof je alles zelf hebt geschreven. En punniken vind ik niks an
Dank je wel! Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, ik laat het voorlopig maar op zijn beloop. Op dit moment drinkt mijn dochtertje 's ochtends vroeg, voor haar middagslaapje en 's avonds voor ze gaat slapen. Heel goed te doen dus. Ik kijk even aan hoe het gaat, ook met productie (dipt vaak tijdens zwangerschap schijnt) en gevoelige borsten. Ik ben niet direct een voorstander van tandemvoeden (lijkt me met name heel erg vermoeiend) maar goed, het duurt nog ruim 7 maanden voor het zover is, dus ik wacht even af hoe alles verloopt. Ik hoop stiekem dat dochterlief straks zelf gaat afbouwen als mijn productie terugloopt.
@ Eylem: Spannend hoor...Het zou mij ook behoorlijk intensief lijken hoor! En 2 kindjes is zo wie zo al intensiever. Je went er wel weer aan, maar vond het wel weer opnieuw even zoeken. Vooral omdat we nu steeds meer konden doen zonder "rekening" te houden met eten en slapen. Nu begin je weer opnieuw en dat is weer even passen en meten. Net zoals dat openbaar voeden, ik ben daar gewoon geen held in. Voel me er niet gemakkelijk bij en dat lijkt me toch 1 van de voorwaarden. Daardoor zijn we nu toch weer wat meer huis gebonden...