hoe lang voor je kindje doorsliep op borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Dus: hoelang sliepen jullie kindjes door op BV? :)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babyproject ik moet zeggen dat hoewel ik dit topic niet om die reden heb geopend, ik het wel fijn vindt dat het off topic is geraakt en dat je normaal van kan elkaar kan leren en vragen kan stellen over borstvoeding. Ik vind vaak moeilijk de info waar ik naar op zoek ben mbt borstvoeding.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je de "borstvoedingsmethode" als anticonceptie gebruikt, dus; voedt op verzoek en binnen de 4 uur (ik lees nu 6?) ook 's nachts, dan zou je er miz ook altijd nog bij moeten tempen en je vruchtbaar slijm in de gaten moeten houden, want het is geen garantie dat die menstruatie minimaal 6 maanden uitblijft. Ik voldeed aan de voorwaarden en werd ongesteld bij 4,5 maand, dus had ik na 4 maanden alweer een eisprong. Leuk, de natuur zijn gang laten gaan, maar ik ben blij dat we condooms gebruikten, want mijn lichaam was toen nog helemaal niet toe aan een nieuwe zwangerschap!
    Als je gezond bent en het maakt je niet zoveel uit weer zwanger te raken, kan je het erop wagen de borstvoeding als ac in te zetten.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Wil nog ff toevoegen; op 8 weken sliep hij voor de eerste keer 8u ofzo, een tijd lang
    tot een volgende regelperiode, dan weer een maand toch nachtvoedingen etc.

Heel wisselend. Het is echt een zoektocht he, afstemmen, opnieuw en opnieuw :)

Als hij nu nog wakker wordt 's nachts is er wat aan de hand (onrust, tandjes, dromen,...) en dan krijgt hij ook lekker melk. Slaapt dan meteen verder. (van 20u tot 9u30 :)!! )

5. babyproject

Nou ja, dat vond ik stiekem ook. Ik vind de verschillende reacties op dit topic erg nuttig en inderdaad prettig om te lezen dat er echt input wordt gegeven waar jij en Linnie (dacht ik) wat aan hebben. Zonder daarbij te oordelen dat het eventueel niet goed zou zijn dat je van de vele nachtvoedingen af wilt.

Net als topics over babyvoedingpotjes. Ik vind het fijn wanneer mensen meedenken en niet meteen verwijtend reageren dat potjes niet goed zijn en dat je vers moet geven...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babyproject... ach, ik vind het niet erg als dat wordt gezegd, want dat is toch iemands mening? En misschien had iemand van de potjes er wel nog nooit aan gedacht om het vers te maken (er was volgens mij iemand die daar hak potjes voor wilde gebruiken dus die heeft nu wel wat geleerd...)
    zolang het met respect gaat vind ik een discussie nooit erg.

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hele discussie maar antwoord op jouw vraag: mijn meisje sliep op de bv met bijna 2 mnd door van 23.00 tot 7.00 en met 4 mnd van 22.00 tot 8.00

oh edit: uitzonderingen daargelaten zoals krampjes of onrustige nachten zijn ook wel eens voorgekomen ;)

8. zogelukkig

En dan heeft niemand hier gedaan en zeker ik niet (lees het maar na, je zult het niet vinden!). Toch ging je het iets vreselijk lelijks roepen en dat had je niet moeten doen!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Oh, ik heb er ook heel veel leerzame dingen uit gehaald.

Maar tja, ik ben nergens persoonlijk geworden.
    En ik schrijf hier inderdaad omdat ik niet alle wijsheid in pacht heb over bv.....maarre ZG gaat me een beetje te ver.

Maar goed, laten we het daar vooral niet over hebben, want ik wil me niet zo verlagen.

Ik vind dit ook erg prettig hoor, want de meeste hier hebben wel een beetje dezelfde denkwijze en dan is het wel eens handig om te lezen hoe zij het doen. Ik heb namelijk niet zo veel met die sites omdat ze me heel erg afschrikken.

Maar dat is persoonlijk. Ik geef de jongste nu bijna 3 maanden bv en de oudste 7 weken gedaan en toen kon het niet meer. Volgens zulke sites ben ik een "wrede moeder die haar kind niet het beste gunt".
    Dat trek ik me inderdaad persoonlijk aan, omdat dat gewoon niet waar is. Dus zulke sites vind ik, voor de "neutrale borstvoeder" bijna propaganda worden, waar moeders, die kv geven, of zelfs gekolfde bv in een fles als slechte moeders worden neer gezet.
    En dat vind ik niet kunnen. Word dan heel sceptisch bij zulke sites en hun informatie.
    Helemaal als ik een vraag heb, en het antwoord is die site....

Ik vind gewoon dat we niet meer in de rimboe wonen. BV is het beste en daar zijn we het hier allemaal over eens. Maar kv is een (prima) alternatief. Ik ben er zelf ook groot mee geworden...

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Mensen komaan zeg... jullie vervuilen een heel nuttig topic over een MOOI onderwerp met jullie gekibbel. :(

11. babyproject

Daar heb je gelijk in. Zolang je anderen in hun waarde laat, is elke mening een goede toevoeging.

En nu ga ik andere dingen doen :D

Succes vannacht!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    (Echt....sorry hoor. Maar jij bent wel degene die de informatie neerzet dat het niet goed is. Dan vraag ik me af: Waarom???
    Als je er zelf niet achter staat, waarom geef je die info dan alsof je er wel achter staat?)

@Thelady: Hier sliep ze rond 1 maand door....van 21.30 tot minstens 7 uur, soms moest ik haar wakker maken om 8.30.
    Overdag zorgde ik er wel voor, dat ze minimaal 5 voedingen kreeg. Wel op verzoek maar al snel zaten we in een prima ritme.
    De eerste weken veel clusteren gehad tussen 19 en 21.30. Nu gaat ze tussen 19-20 in bed en maken we haar wakker tussen 22-22.3- voor de laatste voeding.

Vanmorgen was het opeens 5.15, dacht dat ik het verkeerd zag/hoorden. Dat zijn we hier dus niet gewend hihi.

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja precies dus, elk kindje is anders he :)

Wat voor mij bijvoorbeeld ongelooflijk is, is dat jullie je kindje moeten wakker maken voor een voeding :D heb ik echt nooit moeten doen.
    Hij eet gewoon heel graag. ;)

14. zogelukkig

Nee, meisje. Ik geef informatie waaruit blijkt dat het niet verkeerd is als kinderen niet doorslapen en waarom dat zo is. Misschien moet je er eens een nachtje over slapen te beseffen dat dat niet hetzelfde is als dat het niet goed is! Dan mag je me nu quoten waar ik dat volgens jou gezegd zou hebben.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar dat zei ik toch? Dat ik het las, als een artikel waarin stond, dat het niet slecht is, als ze niet doorslapen.

???

Dat zei ik, en toen las ik wat ik wilde lezen....nou ja, 't zal wel aan mij liggen ;)

In ieder geval : lekker slapen allen!

16. zogelukkig

Tssss, anderen in hun waarde laten? En dat zegt iemand die iemand uitmaakt voor lid van de borstvoedingsmaffia!:$

Dat jij jezelf recht aan kan kijken zeg! Ik denk dat sorry hier beter had gestaan!!

17. zogelukkig

Het ligt idd aan jou, want je zegt dat ik informatie neerzet dat doorslapen niet goed is en dat heb ik dus niet gedaan.
    Dus als je daar even op terug komt, graag!

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ah zogelukkig, maffia is toch stoer joh :) We meppen ze neer met onze borstvoedings-pads en katapulteren met onze super-rekbare BV-BH's ... stoer.

19. zogelukkig

En soms krijg ik de neiging om dooie paardenkoppen ergens in een bed te leggen.:D

Ik vind het lief dat je een lach op mijn gezicht probeert te toveren, maar als je andere moeders voor zoiets walgelijks uitscheldt -om niets!- en het dan ook nog hebt over anderen in hun waarde laten, dan word ik boos. Ik ben ook maar een mens.

20. fafje

fafje Niet meer actief

en borstvoeding geven is nou eenmaal mooooooi!

en nou allemaal hopen dat de kindjes lekker slapen, succes voor de mama's die bezig zijn met hun project :D:D:D

Deel Deze Pagina