Ik had soms twee keer een tsr bij 1 kolfbeurt. Dat gebeurde bij het voeden ook wel eens, maar niet vaak. Goede kolf? Of rare borsten die 'graag' gekolfd werden? Geen idee. Ik had ook wel vaak spontane tsr. Erg leuk als die recht door een zoogcompres gaan, en je net bij je baas op de kamer zit Gelukkig is mijn produktie helemaal genormaliseerd nu, en kan ik overleven zonder kolf
Volgens mij is meerdere toeschietreflexen tijdens een voeding/kolfsessie normaal, of heb ik dat verkeerd? Ik had het de eerste tijd ook wel, maar nu allang niet meer. Ook die TSR's die zo ineens op komen zetten idd, erg leuk hihi. Ik vind een TSR tegenwoordig erg prettig, herkenbaar voor sommigen? Zo erg dat ik het echt kan missen, want ik voel ze meestal niet meer.
Ik voel mijn TSR vreemd genoeg ook beter bij het kolven, en bij kolven ook twee keer. Bij live voeden maar één keer... Misschien ben ik er dan meer op gefocust? Dat zou natuurlijk kunnen. Het alternatief is dat ik liever kolf dan live voed, en dat lijkt me toch niet
Ik vind het TSR niet echt lekker voelen, dus zal het niet missen, hahaha! En hier werkt het ook echt als "de kraan open zetten" Soms verslikt ze zich er nog wel in en dat spuit het echt alle kanten op Maar....ik heb ook regelmatig van die spontane tsr en ga dan ook nooit de deur uit zonder compressen in mijn BH. Het wordt wel wat minder, maar het is nog niet over. Had het laatst ook in de DA, vroeg iemand of ik bv gaf, ik helemaal verbaasd en antwoorde ja..bleek dat ik een nat plek had Dat vind ik echt zwaar irritant!
Die spontane TSRs hielden bij mij pas rond het jaar op Volgens mij is meer dan 1 keer toeschieten redelijk normaal, maar vooral in de eerste periode. Ik heb dat later echt niet meer gehad. Toeschieten is nogsteeds voelbaar, en regelmatig nogsteeds 'pijnlijk'. Ik vind het bij volle borsten een rot gevoel in de borst die niet gedronken wordt.
Serieus??? Oh my...nou, de dozen kompressen kunnen dus blijven komen Ja, dat heb ik dus ook...soms is het echt pijnlijk hoor. En soms moet ik het kleintje er ook even door heen praten...
Hier echt sinds ze 9 mnd is ofzo geen volle borsten en dergelijke meer. En ik lek al niet meer sinds ze 4 maanden ofzo was. TSR was vroeger enorm pijnlijk maar tegenwoordig vind ik het fijn haha.
nee je kan hem echt niet wakker weg leggen want dan gaat ie huilen en als ik hem naast me neer leg gaat ie spelen en soms ook huilen...
o dan ben ik zeker raar... ik krijg ook alleen tsr met syntocinon en ik heb volgens mij nooit een spontane tsr. Ik gebruik al maanden geen pads meer en toch heb ik geen natte plekken meer in mijn shirt... Ik kolf ook minder dan de flesjes die hij wilt drinken... ongeveer 60ml per dag minder. o en ik heb ook een pisa
Ik kreeg ook natte plekken zonder tsr. Dat was hier gewoon het overloopje, dat heb je denk ik al gauw als je hyperlactatie en megastuwing hebt. Heb trouwens heel lang stuwing en natte plekken en harde borsten gehad. Na 9 maanden toen de productie ging stabiliseren werd dat allemaal beter, net als wat Duchess zegt. Nu voel ik de tsr niet meer. Wel voel ik dat de melk stroomt. Mmm, hoe leg ik dat nu uit?
@Debby: ik denk eigenlijk dat je nu ook midden in zo'n sprongetje zit. Dat het niks met je bv te maken heeft. Dat overloop heb ik 's ochtends. Dan zitten mijn borsten zoooo vol, dan past het gewoon niet meer. Maar ja er zit soms ook bijna 11 uren tussen.
Ja, gezien de leeftijd van je kind en hoe lang zij tussen twee voedingen laat vind ik dat dus niet gek! Ik lekte pas niet meer na die 9 maanden, mits er niet meer dan 6 uur tussen zat. 11 uur aan een stuk sliep mijn ventje pas bij bijna 2 jaar.
Heb je z'n kaakjes al gevoeld, of daar mogelijk tandjes doorkomen? Verder zou ik me er wel vooral zoveel mogelijk bij neerleggen, dat werkte hier toch het beste: go with the flow, (en de nachten hier waren nog veel erger dan bij jullie. Heb ik toch best een hele tijd volgehouden ). Duik om 8 uur zelf ook je bed in, dan pak je al even een flinke tuk voor de laatste avondvoeding en kun je daarna een paar uur doortukken de nacht in: echt, je bent nog gezegend dat je die paar uur achter elkaar kunt slapen! Pak ze dan ook!
Ik heb nooit een top productie gehad. Denk toch omdat het allemaal erg moeizaam op gang kwam omdat ze niet aan de borst wilde? Maar lekken en stuwing enzo, nee niet zo lang gehad hoor. Tot 9 maanden kon ik wel voelen aan mijn borsten dat ze lang niet gedronken had maar écht stuwing, nee dat niet.
Ik krijg altijd een vlaag van misselijkheid over me heen als een TSR heb. Heel vaak vraag ik aan manlief of hij wat eten wil maken, ga ik dochter voeden en roep ik dat het niet meer hoeft. Handig als je wilt afvallen. Bij kolven is die misselijkheid nog veel erger en dan voel ik ook een soort sombere stemming over me heen komen, moeilijk uit te leggen, maar het is heel naar. Kolven is dan ook geen hobby. Pads zijn hier niet aan te slepen. Nu na 8 maanden lek ik nog volop en ik heb regelmatig een spontane TSR. Als ik aan het knuffelen ben met man, als ik lekker warm onder de douche sta, als ik vertederend naar m'n dochter kijk, enz.
Inderdaad vreemd dat je er somber van wordt....schijnt toch juist andersom te zijn. Maar misselijkheid van TSR? Hahaha...wat vreemd Pff...heb hier 2-3 dagen met koolbladeren op mijn borsten gelopen, leken wel 2 bakstenen! Nu is het niet meer zo erg, behalve in de ochtend dan. Dan zitten er allemaal "knoopjes" in. Als ze heeft gedronken, dan haal ik van de andere de druk er af en dan gaat het wel weer. Je zou toch denken dat mijn borsten er wel aan gewend zouden raken...
Goh, ik lek echt nooit... terwijl ik best een sterke tsr heb, dat zie ik als ik kolf heel goed. En ook meer dan genoeg melk... Nou ja, ik ben er niet rouwig om...
Ja vaag he?! In het begin voelde ik de TSR helemaal niet, terwijl ik wel een heel sterke heb, maar die misselijkheid voelde ik dus wel. Ben het op het bvforum gaan navragen en toen bleek dat meerdere vrouwen dat dus hebben.
Ja, neerslachtige gevoelens en misselijkheid komen vrij veel voor bij een TSR! Heb het heel vaak gehoort of gelezen.