Ow echt? Heb er nog nooit van gehoord.. Lekken...overdag bijna niet meer, behalve dan bij een spontane tsr, maar die voel ik komen en vaak dan wel op tijd met een kompres. 's nachts regelmatig....heel irritant!
Ja zeker. Maar als al die hormonen door je lijf gieren voel je je toch al heel anders (ik wel tenminste ). Er schijnen zelfs vrouwen te zijn die echt depri worden. D-TSR noemen ze dat. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Oxytocine de schaduwzijde
Same here. Van de Syntocinon dan wel. Heb die een tijdje gebruikt en daar werd ik echt naar van. En ik legde die link dus niet, totdat mijn man wat was gaan lezen over oxytocine. Het heeft zelfs een naam: D-TSR: dysforische toeschietreflex.
interessant, dat stuk over D-MER. Ik heb dat ook! Had er ook echt nog nooit van gehoord. Vooral dat deja-vu gevoel is bekend; ik word er altijd ook heel "nostalgisch" van, zo'n gevoel van hoe snel het leven voorbij gaat, en hoe zinloos het soms allemaal is. Bizar.
Ik heb het dus de andere kant op. Ik krijg vlinders en wordt verliefd op mijn dochter. En krijg een heel prettig gevoel van binnen. Echt een mega liefdes-bom voel ik me dan.
Hmm... herken ik niet. Alleen een wat irritant geprik. Overigens voel ik het nu niet meer, wel de melk stromen. Hier een rare dochter... ik moest gisteravond onverwachts werken dus ze is zonder bv naar bed gegaan. Ik had haar gisteravond laat wel verwacht (meestal komt ze rond 11/12u) maar niet. Om 3u was ze nog niet geweest. Ging me al een beetje zorgen maken of alles goed was haha. En m'n ene borst zat erg vol dus heb haar maar slapend aangelegd. Ik denk dat als ik haar niet had gepakt, ze gewoon tot 6u had doorgeslapen. Toen kwam ze weer en daarna heeft ze nog tot 8u geslapen. Heb haar nu vanavond ook zonder bv op bed gedaan (ze vroeg er zelf ook niet om). Ben benieuwd hoe 't vannacht gaat... Als het werkt en ze doorslaapt, lekker!
de liefdesbom voel ik ook! Maar vaak pas tijdens de tweede helft van de voeding. Dat depri gevoel is bij mij altijd maar een paar minuten, en dan schiet mn gevoel weer de ander kant op. Emotionele roller coaster ride, zo'n voeding
Zodra ik het voel, dan focus ik me 100% op haar. Praat tegen haar om haar er een beetje door heen te loodsen. Zachtjes over haar haartjes aaien en daar word ik altijd heel emotioneel van... Zo'n lief klein meisje...zo lekker aan het drinken...
Hmm nu je dat zo zegt... Vlak vóór mijn toeschietreflex, ben ik altijd chagrijnig en heel snel geirriteerd. Dan moeten mensen me met rust laten want dan kan ik echt nergens tegen! Maar als de TSR er dan is, is dat ook meteen weer over hihi.
Jaaaa, hier ook! Ik had alleen last van de tsr door die Syntocinon. Ik ben heel blij dat ik ermee gestopt ben. Na als die tijd kan ik 's ochtends echt uitkijken naar het voeden van mijn mannetje. Dan is hij zo lief en klein in z'n slaapzakje en dan ga ik altijd met mijn neus door z'n haartjes, hij ruikt zo lekker dan. Lekkerder wakker worden is er niet. En 's avonds voor het slapen gaan hetzelfde, alleen ligt hij daar dan dan met natte haartjes. O, 't is zo fijn!
Het komt er dan zo hard uit, dat ze er soms niet tegen aan kan drinken en dan is het loslaten/aanhappen. Dus dan wordt ze boos en gaat zich verslikken, wat tot spugen leidt. Dus als ik het voel aankomen, dan ga ik altijd even rustig tegen haar praten, heb het idee dat ze dan wat rustiger drinkt...weet niet of het helpt hoor, maar heb het idee van wel.
heb niet alles doorgelezen, maar als het nog over doorslapen gaat.... mijn eerste twee sliepen meteen door, met bv. geen enkel punt. mijn derde werd elke nacht wakker om te drinken. lijkt me dat het dus aan het kind ligt en niet aan de bv.
Mijn zoontje is de afgelopen 2 weken een paar keer om een nachtvoeding/troostborst geweest. Vannacht kwam hij om 04.30 en om 05.30 en toen zijn we maar opgestaan. De laatste kiezen zijn in aantocht.
Da's mooi op tijd zeg! Die doen ook pijn, die laatste kiezen, Juul heeft er toen ook heel veel last van gehad. Had er toen ook echt koorts van!