zo als ik dit topic al tijdje meelees...krijg ik nu ineeens sterk een mis-gevoel van de nachtvoeidngen...het wa sbij ons maar eigenlijk van korte duur...uberhaupt als je kijtk naar dat jonge leventje ...wat zijn die maanden nou op zo'n klein en kort babyleven... ( ik word een btj te emo mss hoor hahaha mn zoontje wordt bijna 1, nouja bijna....nouja ach ik dnek er laatste tijd gewoon veel aan) en ik mis het borstvoeden...en al helemaal DAT intieme momentje! sorry totaal offtopic maar wilde het even delen
Oh lieverd toch! Het is vermoeiend, maar ik heb het ook altijd graag gedaan. Als mijn man ons zoontje bij me bracht, smolt ik gewoon, altijd, al was ik nog zo moe. Ik kan ook zittend slapen. (Ik kan niet liggend voeden). Ik heb het 23 maanden gedaan en nu is het 4 maanden voorbij (soms nog) en het is alsof je het nooit gedaan hebt, dat nachtvoeden! Hopelijk kan je snel weer van die momenten genieten!
ja soms ben ik het gewoon vergeten, maar door topics als dit...dnek ik er weer vaak aan! en heb ik bijna spijt er niet noggg meer stil bij gestaan te hebben...sniksnik hihih.. ik kan ook zittend slapen hahaha, ik deed altijd aan elke zijde een dikke kussne onder mn armen..en dan lagen we soms zo een paar uurtjes heerlijk!!
Zolang het goed gaat, is het ook heerlijk om te doen! Ik kan er ook mega van genieten hoor, het bv geven. De nachtvoedingen hebben wij ook al niet meer, maar ik heb het ook nooit erg gevonden. (maar vind het niet erg dat ze doorslaapt ). Ik vind het ook heerlijk als ze drinkt, haar handje op mijn borst heeft en mij met die grote blauwe kijkers aan kijkt. En als ik dan even tegen haar praat, stopt ze even om te lachen Gisternacht kwam ze wel, maar wijt het aan de prikjes. Ze was zo verdrietig om 4.15. Ze had zelfs traantjes. Daarna heb ik haar maar wakker gemaakt om 10 uur! Ze heeft het duidelijk niet "nodig".
ook ik ben helemaal voor BV juist omdat het meer is dan voeding...ik heb er erg van genoten nu al langer dan een jaar, en geniet er nog van!!in het begin had onze kleine (een maand te vroeg geboren) elke 2 uur een voeding nodig en hij werd ook zelf gewoon wakker. voor mij was de nacht hetzelfde als de dag, ik sliep meestal wanneer hij sliep! dat ging prima want ik had vakantie (hij 20 juli geboren)! nu is dat anders. m'n lijf zegt stop...ik zit tegen oververmoeidheid aan...ik heb een keizersnede gehad (ben nu 38) de kleine lag 10 dagen in het z'huis,beetje stress, erg verdrietig, ik heb gekolfd en toen hij thuis kwam heb ik me helemaal gestort op de BV!! ik wilde perse BV geven omdat hij al zoveel gemist had (het eerste contact, de eerste melk). de eerste twee maanden was het zoooo heet hier dus we lagen constant met nauwelijks kleding (de kleine alleen een luier) op bed en maar voeden de BV ging zo goed dat ik hem nog voed.Ik zeg weleens: ik kan noig ene heel weeshuis voeden hahaha! nu is het iig wat betreft de nachtvoedingen voor mij genoeg...ik geef 3 keer per dag (een borst) en voor hij gaat slapen een keer (hier in Greece slapen kindjes niet zo vroeg, hebben een ander ritme, dus dat is rond half 10) bijelkaar 4 keer een borst dus. hij heeft hier behoefte aan omdat hij niet zoveel ander drinken lust (sap niet, alleen water). maar als hij 's nachts ook nog drie keer wil, ja dan kom ik aan slaap niet veel meer toe...dit in combi met zware studie dit jaar en werk...ik heb 4 maanden met chronische koortslippen gelopen, slik veel vitamine, eet gezond maar heb ook WEER hevige haaruitval en ben nog niet ongesteld geweest...(bloedonderzoeken goed gek genoeg) dus ik wil nu mn lichaam op orde brengen vandaar...ik zal het zeker heel erg missen (misschien is het de laatste keer, omdat ik ook zo jong niet meer ben en een tweede kindje misschien niet zo realistisch is...) en ik merk dat ons ventje er ook echt nog behoefte aan heeft maar ik zou graag in september borst af willen zijn (als het een voeding zou zijn ook prima!) vandaar... als ik gewoon ongesteld was geworden, en die verdomde haaruitval niet was teruggekomen (ik denk toch te maken met een combi van veel stress afgelopen tijd, vit gebrek hormonen enz) en de kleine niet zoveel nacht-mamahonger had, dan was ik rustig nog ff doorgegaan!! ik ben zooooooooo'n voorstander van BV!!!ik zou het over de hele wereld kunnen promoten met ALLE voordelen ervan (ik zie nog steeds geen nadelen hahaha!)
Ze worden zo snel groot he? Mijn "kleine" meisje van nog geen 9 maanden is over de 9 kilo en langer dan 73 cm, amper meer een baby
de babyfase zal ik nog (heel erg) gaan missen maar de slapeloze nachten en het gehuil toch echt niet sorry... hier het boek van gina ford geleend. En hoewel ik het niet strikt zal volgen (ik ga hem echt niet veel laten huilen...) kan ik me wel iets voorstellen van het ritme wat er in staat. Ik heb het vandaag al wat gevolgd en sam sliep overdag al veel beter... ga eens kijken of het nut heeft.
Zoo ik had evne niet gereageerd en we zijn alweer zoveel paginas verder Ik bied de BV in verschillende houdingen aan ( liggend zelf in bed, half zitten, in me arm, op voedingskussen, rugby houding etc etc etc)maar mijn zoontje wilt elk uur drinken! HA zei t is een klein vreetzakkie ... ik vind t heeeel erg vermoeiend en pijnlijk worden nu na bijna 5 weken.. BV vind ik idd ook een heerlijk intiem moment samen, maar elk uur word me toch echt teveel en irri en pjnlijk ! Ik kijk t nog even aan en dan zien we wel. Ik probeer de voedingen te rekken naar tenminste om de 2,5u dan maar met een speen, wiegen, wandelen, doekje etc maar hij is niet dom .. ik wilde voeden op verzoek, maar daarmee had ik niet om t half uu of uur in gedachte hahaha... en hij slaapt amper, dat horen babys tog veel te doen? hahaha, deze heeft grote kijkers en is veel wkkr en dan dan hele tijd jammeren en piepen om aandacht en zodra je m bij je neemt is alles goed dus je ziet t al voor je: ik zeul de hele dag met een baby rond aan de arm en dan nog een hyper dreumes whahahahaha.... never give up hope, keep the faith zeg ik tegen mezelf!
@ Snoopy: Dat klinkt heftig!! Als ik het zo hoor wil zijne majesteit gewoon ook héél graag bij je zijn... Misschien is het vaak eten vragen ook wel mama-aandacht vragen. Heb je een draagdoek? Dat heeft ons de eerste weken hier écht geholpen, ze woonde zowat in dat ding. En daarmee kon ik de voedingstijd rekken tot 2,5 tot 3u... 't is wellicht een idee. Succes!
Mijn zoon sliep al op 6wk door (fv) van 23 tot 7u was heeeeeeeeel mooi is!! Nu ga ik met ons meisje toch bv proberen we hebben met die fv zoveel problemen gehad, wilde niet drinken, gaf alles terug over,... Dus na lang onderzoeken enzo moest hij soja melk drinken die hij niet wilde met alle gevolgen van dien... Dus nu bv proberen en HOPEN dat alles gaat zoals het moet
Het wisselt zelf binnen een gezin. De eerste met 4 - 5 maanden De tweede met nog geen 3 maanden van 7 tot 7 De derde is wat lastiger, nu ruim 6 maanden en ze slaapt 7 tot 6, maar heeft wat perioden gehad dat ze 's nachts wakker wordt. O ja, allemaal op bv bedoel ik dan. Wij zijn wel best streng ' s nachts, ik ben niet zo goed in nachten, dus dat zal wel meespelen. Ik ga niet snel s; nachts voeden, alleen als ze ziek zijn eigenlijk.
@snoopy: weet je zeker dat je zoontje genoeg drinkt? Je verhaal klinkt namelijk heel herkenbaar. Mijn meisje had rond die tijd - toen de overproductie, die ik in de eerste twee weken had opgebouwd met kolven, verdwenen was - precies hetzelfde gedrag: weinig slapen, constant jengelen en bij me willen zijn, heeeeel vaak willen drinken. Bleek dat ze wel heel vaak en lang aan de borst lag, maar eigenlijk maar relatief weinig dronk, en dus constant honger had! (een paar dagen plasluiers gewogen, en dat kwam op het gemiddelde uit, maar blijkbaar had mijn meisje meer nodig dan het gemiddelde) Toen ben ik extra gaan kolven, om weer een overproductie te creeeren en toen kreeg ze wel genoeg binnen; was opeens veel tevredener en sliep veel meer overdag. Blijkbaar had ze een hele volle borst nodig om goed te kunnen drinken. Nu is ze sterker, groter en handiger in het drinken, en heb ik die overproductie niet meer nodig. Misschien is het bij jouw mannetje wel gewoon mama-honger, maar zorg iig dat je zeker weet dat ie wel genoeg drinkt
Ik heb de afgelopen weken weer een aantal keer genachtvoed. Ik neem aan dat het tijdelijk is, ben niet bang dat het weer een gewoonte wordt. Hij krijgt zijn laatste kiezen en heeft last van zijn darmen. Ik help hem er graag mee.
Snoopy, het zijn waarschijnlijk regeldagen. Als je het niet telt en gewoon aan toe geeft is het sneller voorbij. Kan trouwens ook zijn dat je kindje wil clusteren. Mijn dochter deed dat in de avond zo'n 6 uur achter elkaar. Ik ben weer gewoon naast dl gekropen. Vind het toch makkelijker, slaap ook veel sneller in dan. Vandaag gaan we verhuizen en van de week gaat ze de nacht in haar eigen kamertje beginnen.
@ mrs Hair: ja heb ook echt t idee dat t graag bij mama willen zijn is, want zodra ik heb 9 vd 10 x optil is t gejengel over ! Ik heb geen draagzak, wel een draagzak voor buiten. Fijn dat je t kon rekken, hier komt ie soms netjes om de 3 a 4uur en soms echt om de 15min half uur!!! ggrrr @fafa: nou melk heb ik in overvloed whahaha, t spuit eruit, ik lek de nachten ( borstlekkage als een gek!) en hij verslikt zich er zelfs vaak in zoveel komt eruit. Vaak kolf ik heeeel klein beetje en dan bv, soms geef ik bv met fles om te kijken wat t beste werkt... Melk heb ik iig voldoende. Ben bij de huisarts geweest omdat ik dus bang was maar hij was goed aangekomen, zag er gezond uit en dikke volle plasluiers hele dag door ( piest als een gek ) en poep ook regelmatig. @ Linnie: wat bedoel je met als je niet telt en gewoon toegeeft en clusteren? voel me dom nu whahaha... ja regeldagen lijken t soms wel eens. vanacht sliep ie super 4uurtjes en dan voeding in eigen bed, vandaag is t weer drama hele dag jengelen, willen tiethangen, bij mij hangen etc etc.. ik ben kapot! Ene dag gaat t goed andere weer niet, waar kan dat dan aan liggen?
Hier gisteravond om 19.15u in bed gelegd en vanmorgen om 7.50u werd ze wakker. Wist niet wat me overkwam! Wachten het vannacht wel af.