hoe lang voor je kindje doorsliep op borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Helemaal eens. Wij hebben ook een periode gehad dat ze niet om 23 maar wel midden in de nacht kwam. Het heeft echt niet uitgemaakt om haar die voeding wel aan te bieden. En ik voed nogsteeds midden in de nacht, ik vind dat echt niet vervelend (eerder raar als ze wel doorslaapt, want dat doet ze ook regelmatig ;)).

    Ik zou zeker bij zo'n jong kindje niks forceren en gewoon meegaan met het voeden op verzoek (mits ze er genoeg om komt ;)).
     
  2. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zijn we nu ook al 2x raar wakker geworden dat ze geen voeding heeft gevraagd tussen 's avonds naar bed gaan en 's morgens. Ze komt hier meestal nog rond 0.00u.
    Maar nu al 2x deze week niet.

    Hier sliep ze ook een tijd lang van 19-3/4, wakker maken 's avonds werkte hier ook niet. Ze schoof op een gegeven moment zelf de tijden wel wat op naar 6/7.
    Ik vond het ook niet zo erg en als ik een keer moe was, kon ik gewoon vroeg naar bed.
    Hier komt ze vaak om 0.00u en als ik 's avonds moe ben, vind ik dat een vervelende tijd. Dan had ik liever dat ik alvast even kon slapen en een nachtvoeding om 3u. Dan had ik al even geslapen en was ik minder moe. ben inmiddels zo gewend aan die nachtvoedingen, ik slaap daarna ook gelijk weer.
     
  3. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, hier alles dus weer andersom.....na 2,5 maand doorslapen was afgelopen nacht de 2de dat ze wakker is geworden rond 4.30!
    En dan heeft ze best wel honger, drinkt 2 borsten leeg.

    Overdag is ze ontzettend aan het klooien met drinken, ze maakt er een lekkere knoeiboel van. Steeds loslaten, om haar heen kijken, lachen, kletsen e.d.

    Misschien een sprongetje ofzo?

    Baal er wel van, want was eindelijk van die plof-borsten af in de nacht. En ik moet volgende week weer werken en dan zit ik niet te wachten op een nachtvoeding. Maar ja, je doet er niks aan...
     
  4. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze ook al vroeg door maar dat veranderde zo tegen de 6 maanden.
    Idd doe je er niet zoveel aan. Honger=honger toch?
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamavanjuul balen zeg... hopelijk is het maar een paar dagen...

    Hier heeft sam nu van 22.30 uur tot 7.30 uur geslapen. Echt heerlijk. Het heeft dus toch geholpen, donkere gordijnen en "gewoon" niet meer voeden s nachts. Ik moet over 3 weken weer werken en vind het heerlijk als ik dan s nachts kan doorslapen.
     
  6. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Mag ik hier even mijn gal spuwen? Tobin is nu ruim 6 weken en de nachten worden hier alleen maar slechter ipv beter :(. Ik verwacht helemaal niet dat hij gaat doorslapen, maar een keer langer dan 2 uur tussen de voedingen 's nachts zou ik best op prijs stellen (ok, soms laat hij er wel eens 3 uur tussen). Gisternacht heeft hij gedronken om 23.00/01.00/04.00/06.00 *gaap* best vermoeiend, maar hij heeft alle voedingen wel goed gedronken en ik weet het aan de regeldagen (waar we midden in zitten). Maar deze nacht...*huil*...ik word moedeloos van.... Hij had gedronken om 22.30 uur en hij had goed gedronken. Vervolgens kwam hij om 01.30 uur...hm, nou ja, best mee te leven nog, maar dan toen heeft hij dus echt voor geen kont gedronken, om daarna weer om 03.30 uur te komen en wéér zo slecht te drinken. Wat kan ik daar nou aan doen? Ik wil best voeden 's nachts, maar ik baal wel als een stekker dat hij soms zo beroerd drinkt, omdat ik er de klok gelijk op kan zetten dat hij dan na max 2 uur weer komt. Toen hij om 04.15 uur ook nog begon te huilen was ik zo gefrustreerd dat ik er maar uit ben gegaan en nu met vers-gelakte teennagels op de bank zit ;).

    Nou ja, sorry dat ik jullie topic kom bevuilen met mijn frustraties, maar ik baal zo ontzettend... Hij heeft ook een tijd gehad dat hij dronk om 23.00/03.00/06.00, nou dat was super. Waarom gaat het nu dan zo klote :(.
     
  7. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mermaid Pff....meid, ik me iets voorstellen van je frustratie! Als hij zo slecht drinkt, weet je dan zeker dat er niks medisch aan de hand is. Lijkt me beter om dat eerst helemaal uit te sluiten...
    En anders zou ik de voeding eens proberen te rekken dmv een speentje. Misschien dat hij dan wel echt honger heeft en dus wel goed drinkt, want dit is heel begrijpelijk niet vol te houden!
    Vandaag even bij slapen???

    Hier weer een goede nacht!!! Emma heeft super geslapen zelfs!
    Ze lag on 18 uur in bed, en hebben haar om 22.45 wakker gemaakt.
    Daarna gevoed en vanmorgen om 8 uur was ze er weer!!!
    Helaas heb ik zelf niet zo goed geslapen, want was om 5 uur kletsnat en manlief lag heerlijk te snurken :x
     
  8. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    @ mamavanjuul: Iets medisch...hm, ik denk het niet eerlijk gezegd, want overdag gaat het namelijk wel goed. Het is alleen 's nachts zo gekloot... Misschien proberen wat te rekken met een speentje idd.
     
  9. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mermaid knuffel meid, ik wéét hoe het voelt. mijn baby wilde rond die tijd 's nachts ook niet meer terug gaan slapen dus dan liep ik soms huilend met een huilende baby en mijn lijf vol stress als hij eindelijk sliep, want dan had ik nog een uurtje ofzo.
    Het gaat over... het gaat over!
     
  10. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en mijn baby sliep voor het eerst het klokje rond (van 19 tot 7) toen hij 7 maanden en 6 dagen oud was ;)
     
  11. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Heerlijk zeg, wat zal jij lekker geslapen hebben.
     
  12. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier een 'terugvalletje' :(... Na een paar weken van een of incidenteel twee nachtvoedingen, zitten we nu weer op drie of vier... Erg vermoeiend :(:(:(
     
  13. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier ook weer even een update. Een week geleden zijn we verhuisd. Dl komt nog steeds volop in de nacht, maar ik vermoed dat ze behoorlijk last heeft van d'r tandjes. De eerste 5 tanden zijn helemaal door en nr 6, 7 en 8 drukken er tegen aan. Best heftig, al die tandjes in één keer! :$ Maarja, dan is ze er ook maar gelijk vanaf (en wij ook...;)).
    En het hele verhuizen gaat ook niet in de koude kleren zitten. Poeh hee, wat een gedoe, verhuizen met een baby...
    Ze slaapt inmiddels wel in haar eigen bedje. En manlief loopt 's nachts heen en weer, dat werkt eigenlijk best goed. Op dit moment slapen we nog wel op één kamer, manlief is nog aan het verven e.d. Als het straks klaar is gaat zij de nacht op haar eigen kamertje beginnen en als ze 's nachts komt, mag ze in de co-sleeper verder slapen.
    Opeens gaat het slapen overdag wel stukken beter. Gister heeft ze bijna 3 uur geslapen en vandaag weer 2 uur. Voorheen waren dat heel korte tukjes en verder niet.
     
  14. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het werkt hier heel goed om het om te draaien. Nachtvoedingen zijn normaal en doorslapen is geluk hebben. Werkt een stuk beter en is minder teleurstellend... :p
     
  15. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mermaid rot voor je...
    maar ja je kindje is 6 weken... rond die tijd had ik sam gewoon naast me in bed en kon ie drinken wanneer ie wou. Had ik er het minst last van...
    Rond 3 maanden begon ik eens te denken aan wanneer hij zou gaan doorslapen en met 5 maanden heb ik actie ondernomen...
    misschien kan je overdag een extra tukkie doen?
     
  16. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    @ Debby: Ja, overdag ga ik vaak nog wel even liggen inderdaad. Tobin heeft bij ons op de kamer geslapen, maar dan sliep ik helemaal niet door al zijn luidruchtige slaapgeluiden :cool:. Overigens heeft hij de afgelopen 2 nachten gewoon weer 3 uur tussen de voedingen gelaten. Maar ik heb toch ook het idee dat het een soort van "gewoonte" voor hem is om na 3 uur wakker te worden, want hij heeft lang niet altijd echt honger. Dan drinkt hij 5 min om vervolgens weer in slaap te vallen...
     
  17. Rianne80

    Rianne80 Fanatiek lid

    20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier al twee keer deze week dat dame bijna klokje rond slaapt :$
    Ze heeft ook deze week haar duim gevonden en eet die op zodra haar hoodf haar bedje raakt, ik voel een verband... :cool:
     
  18. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou...ik merk hier toch echt duidelijk "oorzaak - gevolg" mbt doorslapen. Gister heeft de kleine steeds heel onrustig gedronken, maar ja, op verzoek he. Dus om de 3 uur, 2.5 uur. Hierdoor dronk ze, ging ze liggen kletsen, om haar heen kijken e.d.
    Gevolg: Wakker om 4.30 en honger!

    Gaan we vandaag dus mooi anders doen, mooi netjes om de 4 uur. Dan drinkt ze tenminste goed en heeft ze genoeg gehad om de dag door te komen.

    Ze zal vanaf nu ook wel om de 4 uur moeten, want ik moet morgen weer werken ...
     
  19. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Tobin heeft vannacht gewoon 7 uur geslapen :$. Wat een heerlijkheid, alleen was ik zelf wel al eerder wakker, omdat ik als een gek aan het lekken was, mijn borsten waren gewoon TE vol.
     
  20. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier slaapt de kleine nog steeds niet echt door. Sommige nachten redt hij het met een speentje, andere nachten wil ie echt drinken.

    Wij hebben inmiddels besloten de borstvoeding af te bouwen. Ik ben benieuwd of dat gaat helpen...
     

Deel Deze Pagina