hoe lang voor je kindje doorsliep op borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Debby, dapper besluit. Ben je niet bang om spijt te krijgen dat je gestopt bent als blijkt dat tie op kv ook niet doorslaapt?


    Hier is het ook nog steeds 3x niks.. Ben echt doodop... :(
    We zijn onlangs verhuisd en nog druk bezig met klussen, dus dat is best vermoeiend. En een dochter die 3 a 4 keer per nacht wakker wordt, maakt het er niet beter op.
    Volgende week moet ik weer gaan werken en binnen nu en 3 maanden moet ik ook nog eens een andere baan gevonden hebben. Pittige tijd!
     
  2. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dapper Debby, maar snap het wel. Nu kunnrn jullie het afwisselen!


    Hier slaapt ze 5 van de 7 wel door, gelukkig! Zaten/ zitten wel in de 4 maanden sprong.
    Verder kolf ik nu op het werk, maat dat valt vies tegen! Probeer het nog wel, maar nu met een timer. Kijken hoe dat gaat. Dus ipv hoeveelheid nu 20 minuten per keer. Zien hoe dat gaat en anders gaan we mengen met kv en rond 6 maanden afbouwen....
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nu E lise bijna 2 is vond ik het tijd om de nachtvoedingen (2-3) af te gaan bouwen. Dat ging eigenlijk heel goed. Nu slaapt ze alleen nog niet door, dus dat heeft niet echt veel geholpen. Sterker nog, met nachtvoeding kreeg ik meer slaap dan nu, dus denk er sterk over om vannacht maar een voeding te geven.
     
  4. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bijna 2 jaar en nog 2-3 voedingen per nacht?!?! WOW :)
     
  5. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ik word helemaal moedeloos als ik de verhalen hier lees... wat zijn er veel kindje die lang niet doorslapen ... :(
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, vind je dat lang? 23 maanden?:p

    Wen je aan.;)
     
  7. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik hoop het... ik word zó moe....
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Je moet ook eerder naar bed meid, dat is het enige dat helpt tegen die moeheid!;)
     
  9. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thnx meiden.

    stoppen heeft niet alleen met doorslapen te maken. Zelf kan ik daar nog wel tegen maar mijn man dus niet. Momenteel niet zo een hele lekkere periode tussen ons en ik heb besloten dat de borstvoedig geen relatiecrisis waard is.

    Spijt, zal ik vast krijgen maar misschien is het ook een opluchting dat het besluit genomen is.
     
  10. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

    Och leave! Je hebt het ook echt mega druk.....niet te veel hooi op je vork nemen he!
    Misschien toch even bepaalde dingen aan Mr Hair uitbesteden....

    Break nemen van je studie....

    Het gaat over, echt! Laat je niet ontmoedigen door andermans verhalen hoor! Liesbeth gaat ook echt vanzelf doorslapen!
     
  11. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Jeetje, echt waar? Hoe lang heb je de voedingen weggelaten? Hier was het in het begin ook wel even protest toen ik geen nachtvoeding meer gaf, maar na een paar dagen ging het veel beter en nu slaapt ze door van 19 tot 5 (vroege voeding)....eindelijk :) . Sterkte!
     
  12. Feetjes

    Feetjes Fanatiek lid

    20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Mijn dochter kreeg de eerste 8 weken haar BV (en soms KV als ik tekort kwam) volledig gekolfd...
    toen ze volledig aan de borst dronk (toen was ze dus een maand of 2 oud) slaapt ze zo'n 8-10 uur per nacht!

    Volgens mij is het dus echt onzin dat BV-kindjes later doorslapen!
     
  13. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat is ook niet de strekking van het topic volgens mij.

    Hier gaat het slapen nu goed, hij drinkt om 19 uur lekker bij me en dan valt hij in slaap tot 6 uur de volgende ochtend (nadeel is dat hij dan ook niet meer in slaap valt haha). Eigenlijk ben ik vooral blij dat ik niet ben gaan sturen met papjes en dingetjes. Maar ik ben ook blij dat ik toen hij 7 maanden was ben gaan sturen in de nachtvoedingen. Hij komt overdag niet vaker dus voor het eten had hij de voeding niet nodig, en mamacontact is heel belangrijk maar niet handig als mama het niet meer trekt ;)
     
  14. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier varieert het van 5 tot 7.30. En het maakt niet uit hoe laat de laatste voedingwas. Het valt me wel op, dat vroeg wakker zijn vaak gepaard gaat met wat anderd:
    Geen slaapzak aan = koud
    Aan het woelen geweest
    Poep luier
    Wakker geworden van iets of
    De vorige dag te veel geslapen, dus uitgeslapen.

    Tja en dan leg ik haar ook aan omdat ze dan aan het sabbelen is op haar handje.
     
  15. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    firerose jij gelooft dat niet omdat jouw ervaring zo is maar het is echt wel zo dat gemiddeld bv kindjes minder goed doorslapen dan kv babys. Misschien niet altijd maar gemiddeld echt wel.
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Is toch ook logisch?;)
     
  17. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vannacht om 04.30 uur: Dochter gaat staan en zit te dansen met d'r billen en beentjes en roept: EETUH EETUH EETUH !!! Horen ze niet eerst papa of mam te zeggen.. :p
    Daarna was ze anderhalf uur wakker... Gisternacht ook al een uur wakker geweest. Dan heb ik toch liever nachtvoedingen...;)
     
  18. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat leuk! Maar inderdaad, ze horen toch eerst papa of mama te zeggen :D.
     
  19. Feetjes

    Feetjes Fanatiek lid

    20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Is dat bewezen ja? Ik denk dat het eerder een bakerpraatje is... Maargoed, het zou kunnen!

    Mijn dochter drinkt wel een keertje extra voordat ze gaat slapen (mevrouw hapt ALTIJD aan ;)), misschien helpt dat ook wel mee.
     
  20. Spoiled

    Spoiled Niet meer actief

    @Debby: waarom meteen de bv afbouwen (sorry heb niet alles gelezen, misschien heb ik het mis)? Als je man wil dat je een flesje kv geeft, dan kun je hem toch voor het slapen gaan flesje kv geven en dan overdag wel bv?

    Zl sliep met 8 weken het klokje rond. Zijn nichtje (3 maanden ouder) slaapt nog steeds niet door en die kreeg al vanaf dag 2 kv.
     

Deel Deze Pagina