nou mijn man heeft geprobeerd de nachtvoeding wat te rekken vannacht met een speentje. Dat is hem gelukt maar om 6 uur ging ik even bij hem kijken en hij rook mij ofzo want hij zette het direct op een krijzen. Toen heb ik hem maar de borst gegeven. Maar ik vind het al heel fijn dat ie van 23 uur tot 6 uur zonder nachtvoeding heeft gedaan. Ik hoop dat het steeds makkelijker gaat!
debby, maar mijn zoontje nam ook nog wel rond 5/6 mnd nachtvoeidngen, tijdelijk...hoeveel dirntk jouw kindje overdag dan!? 5 mnd is nog wel jong
Goed zo Blijkt maar weer dat hij toch geen honger had. 6 uur is op zich een mooie tijd om wel honger te hebben, dus hopelijk slaapt hij binnenkort gewoon onafgebroken van 23:00 tot 06:00. Kunnen jullie ook even bijslapen
oh wacht zie dat je kindje om 23 uu ook nog drinkt... (die van mij dronk idd als laatst rond 1930/20u toen en dna kwam ie soms dus rond 5u)
Ben ik nu ook al benieuwd over. Mijn kinderen sliepen met 5 weken van 23 tot 7 u ofzo, op kv. Zoonlief sliep al snel van 8 tot 8-9 u, mijn dochter ook, maar ondertussen wordt ze standaard elke nacht minstens 1x wakker, al wekenlang. Nu zou ik graag bv geven, en bereid ik me al voor om lange tijd weinig slaap te hebben, als ik de verhalen zo hoor.
Het hangt van het kindje af hoor. Kunstvoeding of borstvoeding maakt echt niet uit. Ons meisje sliep dus met 6/7 weken van 23:00/23:30 tot 06:00 op borstvoeding. Met 3 maanden zijn wij overgestapt op KV. En sindsdien slaap ik eigenlijk veel minder dan toen ik nog borstvoeding gaf. Niet door de KV, maar door andere dingen: eerst veel hoesten, toen een sprong, toen weer even goed, en nu weer heel slecht... Dus het komt wel goed
haha ja ik herken je gevoel wel, vind het soms ook wel deprimerend. En dan kunnen er nog zoveel onderzoeken zijn die zeggen dat de voeding niet uitmaakt, als je om je heen luistert en hier leest dan krijg ik toch een ander beeld. Gelukkig maak ik tijdens het voeden veel slaaphormoon aan en lig ik binnen 10 minuten weer te ronken in mijn bedje maar ik weet niet of ik anders niet toch naar flesvoeding was overgegaan (erg he.. maar heb ook gewoon een drukke baan) (gelukkig hoeft dat dus niet trouwens want bv is ook gewoon genieten hoor, als het geod is)
Goed man! Da's bijna doorslapen hoor! In ieder geval geen nachtvoeding! Het is in ieder geval een goede stap om het cirkeltje te doorbreken. Want als ie echt honger had gehad toen je man er naar toe ging, had je het vast wel gemerkt
Mijn dochter sliep met een paar maanden wel eens van 23 tot 5 of 6 uur, maar meestal was het 23-3-7, ... (uit zichzelf om de 4 uur, ook overdag). Dat is zo gebleven tot ze met 6 maanden ook dingetjes ging eten, maar echt veel veranderde er toen niet. We slapen samen, en worden meestal amper wakker. Sindskort begint ze de nacht wel in haar eigen kamer (met een borst om 19:30). Dan wordt ze meestal ergens om 01:00 wakker, en moet ik erg veel moeite doen om mijn ogen op te doen en haar te halen - het was prettiger toen ze bij ons in bed de nacht begon en wij erbij kropen (we hebben een nieuw huis en konden de constructie niet op een veilige manier handhaven). Om 01:00 is het echt een droomvoeding, ze slaapt dan eigenlijk meteen weer, en ik ook. We worden samen meestal om 7 uur wakker, dus ik heb eigenlijk redelijk goede nachten, zonder dat er per se klokjerond geslapen wordt.
zucht, weer zo'n onzin van het cb. En wat bedoelen ze dan met doorslapen, klokje rond? Dan ben ik enorm slecht voor de statistieken (en waar hoor ik dan bij als 100% moet doorslapen?), maar mijn alle 3 kinderen sliepen nog niet door met 5 maanden, op kunstvoeding. Met 5 maanden kregen ze nog een late voeding rond 23.30uur en ze meldden zich meestal tussen 5 en 6. Volgens mij niet veel anders dan wat jij nu hebt met bv. Toen we de late voeding hebben weggelaten begon mijn zoon gewoon weer voor de nachtvoeding te komen, ergens tussen 2 en 5 's nachts. En dat heeft ie gedaan tot zeker 18 maanden. Verder ken ik enorm veel kinderen die met 5 maanden nog 5 flessen krijgen (volgens mij hoort dat ook zo), waarvan de late ergens tegen middennacht, en die staan 's ochtends ook op rond 6 uur en krijgen weer de 'eerste' fles. Dus zit er dan 6uur tussen de voedingen, dat is toch ook geen doorslapen?
overdag drinkt hij ook nog 6 keer... dus ik ga er vanuit dat hij zonder nachtvoeding moet kunnen. Mijn dochter sliep tegen die tijd (op kunstvoeding) van 19 tot 7
mijn zoontje krijgt rond 23 uur nog een late voeding en komt dan om 4 uur alweer... vind ik toch iets minder doorslapen dan van 23.30 uur tot 6 uur... dat zou ik al fijn vinden!
ja ik ben ook erg blij! als hij dit zou doen zonder wakker te worden s nachts (dus geen gejengel om een speentje) dan zou ik al heeeel blij zijn... late voeding om 23 uur vind ik niet erg en als ik moet werken moet ik toch ook om 6 uur op dus zou ideaal zijn.
persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. Iedereen niet zijn eigen besluiten om zijn eigen redenen. Een moeder die een jaar lang als een zombie rondloopt en daar ongelukkig om is daar heeft ook niemand wat aan.
toch zou ik goed opletten of er geen sprongetje of groeispurt/ontwikkelingsfase aan de hand is...wnatd an heeft je kindje gewoon extra energie nodig en meer honger...
Volgens mij kom je daar snel genoeg achter toch? Tenminste....als er honger was en ik gaf de speen, dan werd die net zo hard weer uitgespuugd om vervolgens nog harder te krijsen
ja oke maar ik lee sook vaak genoeg dat moeders er minstens 3x uitgaan voor de speen, dat lijkt me toch een teken... hier was het speentje geven en verder slapen..deed ie dat niet ...dan was het honger...dara gign ik niet nogmaals voor uit om het speentje te proebren
Die tijd heb ik niet gekend. Ze heeft bijna 11 maand dag en nacht (1-2x) gedronken en ineens was het allebei over... En sliep ze ook door.
Jaja, wrijf het er maar in Voel me al zo'n slechte moeder dat ik het pas sinds kort door heb... Ter verdediging: ze heeft overdag zo'n duidelijk hongerhuiltje, maar 's nachts kennelijk niet dat ik het gewoon niet herkende als "honger"...
@Adi: Las ik ergens nou goed dat jij je 3-ling bv een maand hebt gegeven? Alle 3??? Wow Misschien een rare vraag, maar: Hoe deed je dat? (serieus)... Volgens mij is doorslapen trouwens 6 uur zonder voeding...