hoe lang voor je kindje doorsliep op borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Doorslapen is denk ook een kwestie van wat voor kindje je hebt.

Puck was erg licht (2830 gr bij 40w3) en kreeg volledige BV.
    Ze sliep met 2 weken van 21.00-6.00. Met een maand of drie van 19-7 en dat is altijd zo gebleven.

Ik ben zelfs met mijn bezorgde hoofd naar het CB geweest om te vragen of het wel mocht :(.

Puck had trouwens overdag wel heel veel voedingen. Ze liet nooit meer dan 2-3 uur ertussen. Ook niet toen ze vier a vijf maanden was.

We zijn gewoon gezegend met een goede slaper. Ze is nu bijna 2 en de nachten dat we eruit zijn gemoeten zijn op 1 hand te tellen. Nu maar hopen dat nummer 2 ook zo'n slaper is :D

Debby, gaat vast helemaal goedkomen met Sam. Zeker als hij nu nog maar 1 nacht voeding heeft. Tips heb ik helaas niet voor je omdat ik er helemaal niets voor heb hoeven doen :). Puck heeft zichzelf in dit ritme gezet.

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Nica heeft ook een tijdje doorgeslapen van 22.00 tot 6.30 soms langer ... En sinds 1,5 maand is het weer stunten met tijden ... haar laatste voeding krijgt ze voor 22.00 en dan komt ze om 3 uur alweer en dan om 5.30 en rond 8 uur is ze altijd wakker ... Snap er ook geen snars van waarom ze opeens moeilijk doet bedoel haar gewicht heeft ze mee hoor ;) Ze is nu denk ik 7.2 kilo ... Ik ben er al helemaal aan gewend om er snachts uit te gaan dat is het niet maar even 1 nachtje lekker tot 6 uur slapen zou heerlijk zijn haha

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter sliep met 6 maanden ineens door........(stiekum hoefde het van mij nog niet) mis het nu best wel. 1 keertje maar..........maar nee ze slaapt van 19.00 tot 6.30 door...

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    1 nadeel van doorslapen vind ik: je slaapt zelf weer hele nachten en opeens lijkt de vermoeidheid uit alle porien van mijn lichaam te komen;)

5. fafje

fafje Niet meer actief

mamavanjuul, haha ook dat...en ALS je kindje dan es snachts wakker wordt van wat dan ook, ben ik helemaaaal gebroken...moet ik gewoon ff bijkomen die hele dag...terwijl met die nachtvoedingen het zo in mn systeem zat...

en darabij met BV vnd ik het zoo easy ik was zelf hooguit 10 min wakker...met de KV vind ik het wel ehct irritant

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja mamavanjuul dat is waar... zolang je nog nachtvoedingen doet lijkt het wel mee te vallen...
    hoor van meiden dat ze er niet aan zouden moeten denken om nog nachtvoedingen te doen maar zolang je er nog midden in zit valt het wel mee haha... maar zodra je stopt haha...

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    was ik ook niet wakker te krijgen :cool:

En dan denk je ook nog "oh nee" terwijl ik het weken had gedaan, haha!

Maar 1 voordeel van kv.....kon mijn vriend wel uit bed schoppen :D
    (heb het eigenlijk nooit zo er gevonden, maar heb makkelijk praten met 5 maanden en 1 maand)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamavanjuul mijn man heeft ook wel eens een flesje afgekolfte melk gegeven s nachts hoor als ik echt geen zin had en hij bijvoorbeeld toch net uit zijn werk kwam (wisseldiensten) maar 9 van de 10 keer vind ik dat zo een gedoe en ook niet goed voor mijn productie dus dan sta ik liever op. Mijn man kan er minder goed tegen dan ik.

Nou ik ga het vanavond weer proberen... mijn man ligt in de logeerkamer met de babyfoon en ik in ga naar ons eigen bed. Mijn man gaat het weer proberen te rekken en dan laat ik hem morgenochtend slapen. Gelukkig heeft hij 2 dagen vrij want elk kwartier je bed uit moeten is wel zwaar voor hem...

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nu mijn zoontje begint door te slapen merk ik het ook hoor. MOE MOE MOE! Ik heb vakantie en lig bijna elke dag te slapen. Dat is misschien ook wel een 'nadeel' van vakantie; als ik gewoon zou moeten werken zou ik niet aan die vermoeidheid toegeven en er dus minder last van hebben. Ik hoop wel dat het doorslapen doorzet, want als hij nu inderdaad weer een terugval heeft, zal ik het wel voelen, denk ik! Ik heb 4 maanden 4 of 5 x per nacht gevoed, zonder er al te veel last van te hebben. Toen ruim een maand maar 1 of 2 keer. Toen hij daarna terugging naar 4x was ik gebroken!

Toch vond ik het me bv wel veel schelen als mijn man "haal-en-breng-service" deed. Dat je in ieder geval zelf je bed niet uit hoeft en gewoon een beetje verder kunt dutten tijdens het voeden. Als ik er echt uit moest, dan kwam ik daarna soms ook moeilijk terug in slaap.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja tupp mijn man doet dat niet... en eigelijk hoeft dat van mij ook niet hoor. Waarom zou ik hem ook wakker moeten maken. Hij werkt en ik ben nog vrij...

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn dat ook pas gaan doen toen ik al een tijdje weer werkte en er ECHT even doorheen zat. Anders is het inderdaad onzin je man ervoor uit bed te trommelen.
    Het maffe was wel; als we 's avonds afspraken dat hij onze zoon uit naar mij toe zou brengen, dan sliep ik veel vaster. Ik werd dan niet wakker als hij huilde, echt pas als mijn man alweer met hem naast ons bed stond. Terwijl ik anders wel al bij het eerste mekkertje wakker ben.

Dat is nu nog steeds trouwens, nu we hem 's nachts geen voeding meer geven. We hebben om de beurt 'dienst' om even te troosten als hij tussendoor wakker wordt. Als ik geen dienst heb, slaap ik gewoon de hele nacht door. Als ik dienst heb, word ik wel gewoon wakker. En hetzelfde geldt voor mijn man. (Die dacht met drie weken al dat zoonlief doorsliep. "Nee schat, hij niet - jij wel!") Ik was dus eerst bang dat hij niet wakker zou worden, maar dat is wel zo.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goeiemorgen! vannacht werd sam voor het eerst pas om 4.45 uur wakker (terwijl hij normaal tussen 3 en 4 wilde eten). Mijn man heeft het nog tot 6 uur kunnen rekken maar toen wou hij echt eten.
    Was echt schattig, toen mijn man hem bracht en hij zag mijn borst, hield hij zijn handjes al voor zich uit en greep zo snel mogelijk mijn borst en begon te drinken haha, schatje...
    maar het gaat dus de goed kant op!

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb niet het hele topic gelezen.

Ons zoontje slaapt vanaf dag één door, op borstvoeding.
    Zo, heb ik die fabel even uit de wereld geholpen.

14. fafa

fafa Niet meer actief

Grappig is dat ja. Ik kan ook van ieder zuchtje wakker worden, maar als ik de eindverantwoordelijkheid heb afgeschoven hoor ik compleet niks meer :) Wonderlijk ding, dat (moeder)brein.

En net nu ik hier heb lopen vertellen dat ik zo blij ben dat Lies nog een nachtvoeding wil, begint ze opeens door te slapen! Ben doodmoe: lig ik 3 uur half te slapen, ipv half uurtje halfwakker en 2,5 uur lekker slapen. :(

15. fafa

fafa Niet meer actief

awwww... superlief :D

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fafa ik denk dat het na 2 a 3 dagen wel minder wordt hoor met je stuwing... je borsten moeten zich toch aanpassen...

17. fafa

fafa Niet meer actief

ze doet het nu al voor de derde nacht, dus dan hoop ik dat het inderdaad morgen over is ;)

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Update van hier.....:D:D

Zoals ik eerder vertelde, dl slaapt in een co-sleeper. Afgelopen nacht is man naast haar gaan liggen, ik had de hoop dat ze me wat minder zou "ruiken" en ik niet automatisch bij ieder kikje aan zou leggen.

En wat denk je..... ze heeft van 22.00 tot 05.00 geslapen!!! :$:$:cool:
    Ik ging zelf pas om 00.00 uur slapen, dus heb er niet volledig van genoten. Maar het was al een verademing, ipv om de 2 a 3 uur voeden. Man heeft het trouwens niet eens hoeven rekken met een speen! Wat een heerlijkheid!!

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Doen wij ook zo. Al sinds ze van de borstvoeding af is... We wisselen zelfs van bedkant. Want ik had geen zin om tijdens mijn nachten om het hele bed te moeten lopen, dus nu ligt degene die dienst heeft het dichts bij de deur. Ik slaap veel beter tijdens "zijn" nachten, behalve als onze kleine meid echt niet wil.

Ik herken ook de extra moeheid als je een keer wél goede nachten hebt... Dan voel je je echt gebroken...

20. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Debby en @Linnie: wonderlijk hoe snel jullie kindjes zich aanpassen op jullie "afwezigheid". Fantastisch!

@Debby: die had wel honger om 6 uur ;) Lief hoor!

Deel Deze Pagina