Ja he, echt bizar gewoon! Oké, het is pas één nachtje, maar het is een begin. Over 2 weken gaan we verhuizen en dan gaat de kleine dame in het begin van de avond/nacht lekker in haar eigen kamertje slapen.
2 weken precies Sommige zeggen dan dat ik een kinderbeul ben en dat hij MOET eten. Maar als ik hem wakker maak dan blijft hij ook slapen en drinkt hij niet.. als die lekker zelf wakker wordt dan drinkt hij wel. Daarbij komt hij gemiddeld 400 gram per week aan.. dus het gaat prima *gaatalvastindeverdediging*
Hahahaha! Hier hetzelfde...ik MOET Emma ook van het CB wakker maken, omdat het nog helemaal niet goed is dat ze zolang doorslaapt. Maar ja, dan haal ik haar uit bed en dan kan ik aanleggen wat ik wil, ze perst gewoon haar lippen op elkaar...of sabbelt even om vervolgens mijn tepel met haar tong er uit te duwen. (of ze maakt heel dramatisch een kokhalsbeweging met geluid!) Ik moet a.s. dinsdag er weer heen en vertel maar niet dat ze afgelopen nacht van 21.30 tot 8.15 geslapen heeft....
says who? Als dat kind lekker wil pitten moet je hem gewoon lekker laten pitten lijkt mij. Als ie het voor de rest goed doet tenminste, en zo te horen is dat wel het geval.
*Gaatalvastindevedediging* doet mij huiveren. Je kind groeit fantastisch, maar er zijn genoeg goede redenen waarom het beter is dat een zeer jonge baby niet doorslaapt. Dus niet-voeding gerelateerd. Als je je verdediging even uitzet, wil ik je wel uitleggen waarom.
Ik bedoel daarmee dat ik gelijk een heel verhaal vast knoop omdat ik bang ben dat ik word aangevallen. Maar ik hoor graag waarom het niet goed is..
Ohh haha nu al een dramakoningin dus hihi! Ja het is heel lastig.. ik wil best de wekker zetten en hem wakker maken.. maar hij weigert gewoon om te drinken en slaapt gewoon door.. dan kan ik verschonen om hem wakker te krijgen of iets.. het werkt echt niet.. ja wat doe ik er dan aan? Ik kom aan de 6 voedingen per dag en CB zegt dat het dan geen ramp is om hem door te laten slapen.. tenminste hier wel haha. 's ochtends lekker mijn borsten dan wel heeeel erg hoor haha.. Ik doe dan hier rond 00.00 uur/00.30 uur de laatste voeding en dan komt hij rond 07.30 uur weer..
Maar je dochter is 2,5 maand en bijna 6 kilo! Die mag met dat gewicht gewoon de hele nacht pitten hoor! (Standaard-regel is: voor elke pond lichaamsgewicht mogen ze 's nachts een uur achter elkaar slapen. Bij 6 kilo dus 12 uur achter elkaar...) Snap dus echt niet waar je CB moeilijk over doet!
@Fruitypebbles: hij slaapt dus zo'n 7 uur dan.... en zou daarvoor dus minimaal 7 pond moeten wegen. Dat verhaal van wakker maken, geldt vooral de kraamweek hoor, daarna is dat al wel aardig achterhaald en telt vooral gewicht en de vraag of ze voldoende helder wakker worden en voldoende groeien en plasluiers hebben. Het is wel belangrijk, bij die leeftijd, om niet te gaan sturen nog als je kind niet uit zichzelf doorslaapt. Maar als ze dat uit zichzelf wel doen en ze zijn verder goed helder en gezond, is er niets mis hoor! Lekker van genieten, hopelijk is nummer 2 hier ook zo! (Vind dat we dat wel verdiend hebben, Thirza sliep pas met 23 maanden door ).
Precies, dat was mijn gedachte ook **ze ziet er ook zo slecht uit ** Maar inderdaad, bijna 3 maanden en bijna 6 kilo, haha, onze mini-boedha!
Ik voedde op verzoek en het duurde best even voor ze doorsliep. Maar ja: flesgevoedde kinderen slapen ook echt niet altijd netjes door. Uiteindelijk is ze lekker gaan slapen, hoor en heb ik tot 18 maanden doorgevoed.
lekker hoor dat ze zo snel doorslapen! Maar met 2 weken had ik het eerlijk gezegd niet echt aangedurft. Is geen aanval hoor, maar ik zou bang zijn dat hij in een te diepe slaap zou raken en dan vergeet adem te halen (maw wiegendood) maar goed, misschien ben ik gewoon te voorzichtig hoor
Mijn zoontje sliep op volledig BV vanaf 2 maanden door. Mijn dochtertje (nu 5,5 mnd) slaapt nog niet door. Sommige nachten wel, maar dat zijn uitzonderingen.
De eerste 2x maakte ik mijn vriend ook wakker om te gaan kijken...durfde zelf niet! Ze lag dan echt nog in coma: Handjes in de lucht.
Borstvoeding is zoveel meer dan honger stillen en kindjes slapen niet enkel niet door omdat er sprake is van honger. Gewicht en aantal poep- en plasluiers zegt lang niet alles. Omdat ik moe ben en dan niet goed uit mijn woorden kom, hierbij enkele links die illustreren wat ik bedoel: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Huid, hersenen en hormonen Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samen slapen - Nachtvoedingen, fysiologisch en ook sociologisch? Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - De nacht doorslapen
Ik heb die artikelen net doorgelezen, maar ik interperteer het niet als "niet goed" als je baby doorslaapt. Ik lees het meer waarom het niet verkeerd is als je baby NIET door slaapt....dus meer een steun in de rug als je baby nog niet doorslaapt. Zoals bij FruityPebbles en bij mij, geven de babies het zelf aan....
Zucht... gaan we weer! Waarom draai jij toch altijd alles om? De enige die het over "niet goed" is, ben jij! Ik had het over: genoeg goede redenen waarom het beter is dat een zeer jonge baby niet doorslaapt. Maar als jij denkt dat het gezond is voor een hele jonge baby om al "door" te slapen (zelfs na die 3 artikelen), prima hoor, daar heb je mij niet mee. Ik belicht ook graag de andere kant van het verhaal; dat baby's niet alleen wakker worden door de honger en dat het juist onnatuurlijk is dat zulke jonge baby's al doorslapen. Ik begin zo langzamerhand te denken dat je het allemaal niet kunt of wilt begrijpen...