Op donderdag 9 december 2010 ben ik gecurreteerd er was na de tweede echo geen hartslagje te zien dus vermoedde ik dat dit ging gebeuren, ondertussen is het nu 2 weken geleden en het bloeden is dus nu sinds 5 dagen helemaal gestopt is het dan aan te raden om te wachten met klussen of af te wachten tot de nieuwe cyclus van start gaat of is het bij deze in orde om terug aan de slag te gaan.
heftig he als je een miskraam hebt gehad. ik heb het gevoel dat nu pas echt het verdriet doordringt, heb jij dat ook of heb jij het voor je gevoel wel al verwerkt? toevallig ben ik ook op 9-12 gecurreteerd en als je geen bloed verliest mag je weer klussen. mijn gynaecoloog raadde mij aan om 1 cyclus af te wachten voordat we opnieuw proberen om zwanger te raken maar ik lees heel vaak dat dit alleen aangeraden wordt om zo beter te zien hoever je bent. de gynaecoloog gaf als uitleg als je 1 cyclus wacht alles goed is doorgespoeld en dat je dan minder kans hebt op een miskraam. ik zie hier ook wel eens meiden op het forum die direct weer zwanger zijn en waarbij het goed gaat maar het blijft toch altijd een gok dat hangt volgens mij echt niet alleen af of je een MK hebt gehad. ik ga duimen dat het snel weer raak is voor jullie.
ja het blijft raar maar voor mijn gevoel nu is het echt gepasseerd en kunnen niet wachten tot het weer zover is. Mijn gynaecoloog had gezegd dat het geen gevolg zou hebben voor een volgende zwangerschap en bloeden is bij mij nu bijna een week gedaan. Ja heb ook zoiets gelezen dat het enkel is om te zien hoe lang je zwanger zou zijn dan. Maar is het dan idd zo dat je dan meer kans hebt op terug een miskraam nu dan? Ik heb wel al 2 gezonde kindjes waar niks mis mee is de meerderheid zegt ook dat dit gewoon pech was en de volgende weer prima zal zijn ookal kan je dat enkel maar gissen he
Ik heb tussen mijn 2 zoontjes ook 4 miskramen gehad en elke keer gingen we geen cyclus afwachten, gingen gelijk weer proberen. Ook ik kon het emotioneel prima aan.....maar dat is ook verschillend per persoon. Ik heb me er dus nooit wat van aangetrokken om een cyclus te wachten. Bij nummer 1 duurde het nl. ook 4 jaar voor we zwanger waren, dus de tijd "drong" was mijn idee. Kortom lekker gaan klussen!!!!
Ik kreeg ter voorbereiding van curretage pillen, 2 soorten (ben de namen even kwijt) en heb ze even gegoogled voor de bijsluiter (aangezien ziekenhuis je alleen de hoeveelheid die je nodig hebt meegeven zonder bijsluiter) en daarin stond dat het AFGERADEN word 1e cyclus zwanger te raken. Dus ik zou wel opletten of het wel mag door de medicatie die je gekregen hebt. Heb je geen medicatie gekregen dan is er geen reden om te wachten (behalve als je zelf wilt wachten natuurlijk) En ik had na die medicatie gewoon eisprong, dus je kan wel zwanger worden, word alleen erg afgeraden. Gyn heeft hier trouwens niks over gezegd. Ook geen nacontrole gehad, moest/mocht wel komen werd alleen gevraagd of mn trouwdag leuk was... *zucht*
oeis das ook fijn ja dan geloof ik wel dat we mogen klussen lol heb geen medicatie of niets dus geen probleem dan he en idd wel fijn om weten dat het mag direct en gaan er dubbel en dik voor emotioneel ben ik er zeker terug klaar voor
Hoi allemaal; Heftig he Pluizebeestje (en de anderen) zo'n curettage!? Hopelijk herstel je goed; want het is niet niets! De meningen zijn nogal verdeeld of je gelijk zwanger 'mag' worden. De een zegt dat het beter is om 1 of 2 menstruaties af te wachten. Dit om ook te kijken of je cyclus weer goed op gang komt. Anderen zeggen dat je gelijk weer kunt gaan klussen. Al met al; verschillende ideeen. Ik zou kijken waar je jezelf goed bij voelt. Waarschijnlijk wachten wij 1 of 2 menstruaties; maar dat kan nog veranderen . Groetjes en sterkte met alles hoor!
Ik heb na mijn currettage 1 ronde afgewacht. En achteraf ben ik daar blij om , want ik had een heel heftige menstruatie in die cyclus. Er zat nog veel oud bloed en troep in mijn baarmoeder. De cyclus erop weer gaan proberen en direct zwanger geraakt.
Hallo, Ik heb ook een curettage gehad en mijn vk zei dat we er direct weer voor mochten gaan. Ze zei: als je lichaam er nog niet klaar voor is, wordt je toch niet zwanger. Inmiddels is het al ruim 3 maanden geleden en ben ik nog niet zwanger, dus ik hoop dat mijn lichaam er binnekort wel klaar voor is!
Ale 6weken en 1 dagje geleden van de curretage en nog steeds geen menstruatie had van't weekend testje gedaan en was negatief hoelang kan dit nu nog duren ahzo zo zonder menstruatie want zo duurt het wachten ook lang
Er staat een week of 6 voor, maar het kan ook iets langer duren. Ik zou het nog twee weken afwachten, en anders even contact hebben met de gyn. Wel altijd even aan de bel trekken bij krampen, maar geen bloedverlies. Hoop dat je snel ongesteld bent, dat wachten is zooo irritant! Suus
Ha Pluizebeestje, e.a. Ook ik zit in hetzelfde schuitje. half december curretage gehad; en nu nog steeds niet ongesteld (6 weken nu!). Voel me zwanger; maar durf er toch niet op te hopen. Testen waren ook negatief; maar de vorige keer testte ik ook pas positief na 7 weken. Moet donderdag op controle bij de gyn; dan maar gelijk vragen hoe en wat... Wat een spanning he! Sterkte! Groetjes!
Ben bij gynaecoloog geweest en alles zag er goed uit aan the inside maar vond het vreemd dak zo lang geen regels had hij zei als ge binnen 2 weken geen menstruatie hebt om een zwangerschapstest te doen dan want mijn baarmoederslijm was wel aan het indikken dus ofwel krijg ik ze binnenkort ofwel is mijn lichaam zich aan het klaarmaken voor een zwangerschap waarschijnlijk. Hij zei ik weet niet of dit de bedoeling was en ik zei "ja tuurlijk wel " "ale zei mijne gyne dan zien we u binnenkort terug" dus nog nog 2 weken zenuwslopend wacht wat 't resultaat zal wezen.
Ale beetje vroeger dan voorzien een test gedaan en deze blijkt positief te zijn dus kan nog lang wachten op mijn menstruatie lol ben op slag weer zwanger en twee weken geleden was er op de echo nog niks te zien en vorige woensdag had ik iennieminnie beetje innestelingsbloed en sindsdien niks meer dus 't is nog pril
Aaaaaaaaaaaah, wat een goed nieuws!!! Ben voorzichtig blij voor je! . Dit soort berichten lees ik graag!!!! -x- K