Punctie >20 follikels ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zevenentwintig, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hopelijk kunnen jullie mij wat gerust stellen..
    Ik heb za punctie voor tweede ICSI ronde en heb 21 follikels zitten.
    In eerste instantie was ik daar best blij mee maar toen ik gebeld werd vanuit Dusseldorf over dreigende overstimulatie werd ik wat minder blij.

Wij zitten in Dusseldorf vanwege meerdere redenen en ik ben uiterst tevreden over hun.
    Mijn vriend heeft verminderde zaadkwaliteit.
    Van de vorige punctie (14 stuks) heb ik weinig last gehad.
    14 stuks, 9 eicellen,, 6 bevrucht, 1 verse TP en 1 ingevroren. Beiden zonder resultaat helaas.

Ik spuit 100 gonal F en 150 menopur, heb om 16u decapeptyl gezet ipv ovitrelle om het allemaal een beetje af te remmen.
    Drink minimaal 2 liter per dag.
    Voel me wat vermoeider en een wat vol gevoel in m'n onderbuik maar voel me verder prima.

Wat zijn jullie ervaringen met punctie bij +/- 20 follikels?

2. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Geen ervaring met zoveel eitjes (16 en 10 st) wel met DD ;)
    Veel succes zaterdag! Gelukkig onder narcose! Krijg je wel een verse tp?

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Die was voor mij niet anders dan met minder eitjes, duurde alleen wat langer

4. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Jij hebt maandag echo zie ik! Spannend zeg..

Dat ligt er aan hoe ik me voel na de punctie, en of er dus geen overstimulatie na de punctie op treed :(
    Ik hoop het wel :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had destijds 26 follikels en overstimulatie.
    Kreeg Aiden wel teruggeplaatst toen, maar moest veel, heel veel drinken. Mijn bloed werd ook telkens gecontroleerd en was al stroperig.

Ik had iets van 14 goede eicellen geoogst, 10 bevrucht, 1 verse TP (Aiden) en 8 cryo's in de vriezer (nu nog 4).

Heel veel succes!

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik heb ook een punctie met 26 follikels gehad. Mijn bloedwaarden waren wel aan de hoge kant, maar binnen de grenzen. Uiteindelijk ook geen overstimulatie gehad gelukkig.
    Punctie vond ik wel best heftig. In het begin ging het nog wel, maar werd steeds pijnlijker helaas. Had ook weinig pijnstilling, dus daar ga ik een eventuele volgende keer zeker anders mee om.

7. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Be Happy! Jij had ondanks je overstimulatie dus toch een verse TP?

Auw dat geloof ik Dreamer29.
    In Dusseldorf gaat het gelukkig onder narcose, ook een van de redenen dat we voor DD hebben gekozen. Scheelt veel stress voor mij ;)

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ik had een punctie waarbij er rond de 22 follikels zijn aangeprikt en na 3 dagen erge gewichtstoename na de punctie en toen overstimulatie met opname ziekenhuis. (Ernstige OHSS) Je mag me alles vragen, wat wil je erover weten?

9. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat erg.. Had je achteraf iets anders kunnen voordoen om het te voorkomen?
    Meer rust of meer drinken? Of was het echt pech?

10. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja idd weer even spannend! Heel benieuwd hoeveel er groeit.

Ik hoop voor je dat je geen overstimulatie krijgt! Veel succes morgen!

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik had er 19. Ondanks veel rust en veel drinken toch overstimulatie gekregen en opgenomen geweest. Ze hadden het al een beetje zien aankomen. Het verbaast mij nog steeds dat ik wél een terugplaatsing kreeg. Maar goed ook, want ik was hartstikke zwanger.

Heel veel succes morgen! Fijn dat het bij jullie onder narcose gaat! En hopelijk zit de winnaar hier gewoon bij!

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ik heb bij beide puncties >40 follikels gehad, lang leve pcos..
    Het ziekenhuis was bij de eerste 2 pogingen (1e werd geen punctie) erg voorzichtig omdat ze ook bang waren voor overstimulatie. Door het hoge aantal follikels (deels bij mij cystes) had ik minder medicatie nodig (al die follikels helpen de groei) en de eerste keer durfde ze geen Pregnyl te geven. Na de punctie kon ik dan nl alsnog overstimulatie krijgen en riskeerden we een verse tp.

Uiteindelijk bij punctie 2 hebben ze het toch aangedurft en met resultaat! We hebben erg geluk gehad na punctie 2 maar 1 tp nodig te hebben gehad, nog 2 cryo's in de vriezer liggen.

Qua veel follikels vond ik het meest vervelende dat de punctie wat lang duurde. Ik weet niet hoe Dusseldorf met pijnstilling omgaat, maar laat je goed voorlichten! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Heel veel succes, ik ga voor je duimen!

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik heb één punctie gehad. 21 follikels, 18 eicellen. Vanaf >15 eicellen geldt in ons ziekenhuis het overstimulatieprotocol. Ik moest direct bloed gaan laten prikken, moest rust houden en veel drinken. Ik heb geen last gehad van de punctie, ging ook best vlot, en totaal geen napijn gehad. Bloed was ook prima drie dagen later (ze zeiden dat het net binnen de grenzen was, maar ik heb de waarden gevraagd en die zaten keurig binnen de normaalwaarden), dus een tp gehad. Daar niet zwanger van, wel van de eerste cryo.

Ik was overigens wel 'boos' over de 'paniek' die ontstond toen het aantal eicellen boven de 15 kwam. Ik stond al op het punt om weg te mogen, en ineens moest ik blijven zitten en mocht ik niets meer. Alsof ze niet al hadden kunnen zien aankomen dat het er meer dan 15 zouden zijn, met 21 follikels.....dan was ik graag toch even van te voren al geïnformeerd.

14. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat er toch best goede verhalen zijn!

Ik ben nu goed gewaarschuwd, de vorige keer had ik bijna geen last dat ik de dag erna ging voetballen maar dat kan nu echt niet.
    Ben erg benieuwd hoe het gaat :)

15. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Ik had 25 follikels, 19 eicellen, 12 goede bevruchtingen waarvan er een vers is teruggeplaatst en uitgelopen op een miskraam (6 weken) en we hebben nu nog 11 cryo's... het viel mij behoorlijk zwaar, ik heb met de punctie veel pijn gehad en heb ook echt een week rust moeten nemen en heel veel water gedronken... ik heb gelukkig niet een al te heftige overstimulatie gehad, maar ik had zelf het idee dat het wel kantje boord was allemaal... ik heb geen enkele nacontrole gehad van mijn bloed maar heb ook zelf aangegeven dat ik me ansich goed voelde... uiteindelijk gezien is het het allemaal waard geweest want ik heb nu wel veel goede cryo's maar als ik nog n volgende behandeling moet krijgen wil ik niet meer zoveel hormonen krijgen...

16. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat zit er op..! Viel reuze mee.
    Weet niet of het komt omdat ik meer pijnstilling vroeg of dat het nu echt mee valt.. (10u punctie gehad)

Maaaar... Ze kon er maar 9 aanprikken!
    Nog een echo gemaakt waar die andere dan zouden zijn, ze zag wel dat ze er gezeten hadden door de donkere vlekjes.
    Zou ik een vroege eisprong hebben gehad? (Springen ze dan niet allemaal?)
    Of zou de cetrodite (moest er twee spuiten) er een paar afgebroken hebben? Kan dat überhaupt?

Ik weet dat 9 prachtig is maar toch beetje jammer als er 20 gezeten hebben...

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Dat is nogal een verschil inderdaad! Wegspringen kan idd, slinken is niet echt waarschijnlijk als ze zo groot waren.
    Ons is toen verteld dat follikels boven de 14mm vaak wel hun grootte behouden en doorgroeien.

Wanneer hoor je meer? Ik had de tp's op dag 5. Heb je verder nog klachten nu?

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wat gek! Hebben ze er zelf niets over gezegd? Waren het wel 9 goede eicellen?

Ik herken je teleurstelling wel. Van de 19 eicellen hield ik maar 2 embryo's over. Eentje werd teruggeplaatst en de ander een dag later ingevroren. Je verwacht toch meer als het om zulke aantallen gaat!

Sterkte met napijn! Laat je het nog weten als je zelf meer weet?

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik had er ook rond de 20, iets meer geloof ik. Uit eindelijk zijn er 13 aangeprikt, een dag later 10 bevrucht, waarvan er uiteindelijk maar 3 goed genoeg waren.
    De arts vond het resultaat teleurstellend, ze had er meer van verwacht. Het resulteerde uiteindelijk in een zwangerschap van onze laatste cryo, dus zo erg vonden wij het niet. Maar goed van 13 naar 3 is natuurlijk niet het beste resultaat.
    Ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen voor de terugplaatsing en eventuele cryo's.

20. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Een hoog aantal follikels zegt helaas ook niets over het uiteindelijke aantal bruikbare eicellen en bevruchtingen :(. Even aantallen opgezocht hier:

Punctie 1 -> 40+ follikels, 28 eicellen, 16 rijp, 12 bevruchtingen
    Op de dag van de tp was er maar één 8cellige, rest is niet meer genoeg doorgegroeid. Is later verklaard als te slechte kwaliteit, tp ook niet aangeslagen.

Punctie 2 -> 40+ follikels, 21 eicellen, 11 rijp, 6 bevruchtingen
    Tp dag 8cellige teruggekregen waar ik nu bijna van uitgerekend ben :). Er zijn daarna nog twee 7cellige doorgegroeid (Voorburg vriest in principe alleen 8cellige in) en dat zijn nu nog onze cryo's.

Deel Deze Pagina