Hoe lang voor ze zindelijk zijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zeilbootje, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Doorzetten hoor! Ik weet dat het even gedoe is maar straks ben je er blij mee.
    En net 2 is zeker niet te jong, ik ben een maand voor de 2e verjaardag van mijn oudste begonnen en dat ging erg goed.
    Nu is ze 3, in principe volledig dagzindelijk, ik vind het heerlijk. Geen toestanden dat het nu moet omdat ze straks naar school gaat.

Ken je het boek Zindelijk maken is kinderspel? Ik denk dat het bij je zoontje wel kan helpen. Geeft wat handvaten bij de methode die je nu gebruikt, elk uur op de wc zetten.
    Succes!

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bij mijn zoon heeft het 2 maanden geduurt. Met 22 maanden begonnen en op zijn 2e verjaardag was hij helemaal zindelijk. Hij wilde nooit op het potje meteen op de wc met verkleiner.
    Mijn zoon vond een plasje en poep in zijn luier met 22 maanden echt heel vies. Hij wilde dan meteen een schone luier dit was voor ons het punt om te starten met zindelijkheidstraining. In het begin ging dit met een luierbroekje en een feest als hij op tijd aan gaf te moeten plassen/poepen en dit op de wc had gedaan. Toen dit een paar weken goed ging zijn we over gestapt op onderbroekjes. In het begin heus wel af en toe een ongelukje (alleen met plassen) maar nam overal reserve kleding mee naar toe. Na zijn 2e verjaardag is het nooit meer fout gegaan. Op de psz heeft hij op de eerste dag meteen een zindelijkheidsdiploma gekregen. Ik heb hem nooit preventief elke zoveel tijd op de wc gezet. Hoogstens vlak voor we de deur uit gingen en het even duurde voor we weer een wc tegen kwamen. Ik geloof ook namelijk niet dat een kind dat elk uur op de wc gezet word zindelijk is. Ik vind een kind zindelijk als het zelf zijn plas op kan houden en aan kan geven dat het moet plassen.
    Dochter is nu 23 maanden en ik denk dat het met haar wel langer gaat duren. Zij vind een volle luier heerlijk en als ik een schone ok wil doen neemt ze de benen. Ik ga zodra het wat warmer is haar in huis in onderbroekjes laten rond lopen misschien vind ze het gevoel van een natte onderbroek wel vies en wil zij dan ook op het potje of de wc.

Deel Deze Pagina