Inrichting woonkamer anders, kan dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZE, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik wil de woonkamer een klein beetje anders gaan inrichten. Nu hebben we een 2,5 zitsbank en 2 fauteuils. We hebben nu alle meubels zo staan dat er veel ruimte in de woonkamer is (al lijkt het op het plaatje niet zo) maar ik mis een knusse zithoek. De eerste foto is hoe het nu is, de tweede foto is hoe ik het graag wil hebben, maar de fauteuils zijn best groot en log, dus ik twijfel of dit naast elkaar wel kan?
    Evt. suggesties zijn uiteraard welkom.

Bedankt voor de tips alvast!

Edit: achter de bank wil ik dan een speelplek voor de kids maken. (niet dat ze niet bij de zithoek mogen spelen hoor ;) )

Bijgevoegde bestanden:

2. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ziet er prima uit!
    Maar...wat doe je dan bij die 'kale' muur? (waar eerst de tvkast stond?)

3. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    aha...nu zie ik de edit pas :) Leuk!

4. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Kan prima, ziet dr leuk uit:)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kan prima, mits je nog een goede doorloop naar je keuken hebt. Het oogt nogal krapjes, maar wellicht lijkt dat zo?

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    de doorloop lijkt vrij smal met 2 stoelen in de zelfde hoek maar weet natuurlijk niet hoe dit er in werkelijkheid uitziet.
    kan het ook met de kabels voor de tv aansluiting? die moeten nu natuurlijk helemaal aan de andere kant uitkomen

het oogt iig ruimer zodat de kinderen dalijk een hele hoek hebben om te spelen

7. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ja dat oogt zo inderdaad. Doorloop blijft hetzelfde:)

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik vind het leuk! Zou het gewoon proberen. Wi hebben ook lang getwijfeld, vooral mijn vriend. Uiteindelijk is hij overstag gegaan en hebben we het anders ingericht. We hadden afgesproken het een week zo te zetten om te wennen en als hij het dan niks vond weer terug te zetten. Uiteindelijk is iedereen happy nu.

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Je zou evt de opstelling ook zo neer kunnen zetten aan de kant waar nu de tv staat? Scheelt wellicht al kabels trekken en weet ook niet hoe je met de lichtinval zit als je de tv verplaatst? Daar liepen wij tenminste tegenaan, leuke opstelling gemaakt, alleen kon je dan niets fatsoenlijk zien op tv door de lichtinval, grr ...
    Daarbij heb je dan vanuit zowel de keuken als zithoek zicht op de speelhoek!

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Gewoon een week uitproberen. Hier werden we ook voor gek verklaard met onze hoekbank met de hoek aan de "verkeerde" kant. Valt iedereen reuze mee en wij hebben een knusse hoek zonder in te leveren op ruimtelijk gevoel.

11. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Daar hebben we ook nog aangedacht, maar dan zit je bij de achterdeur met de bank. Daar waren we in ieder geval nog niet over uit.

12. misa

misa Niet meer actief

Kan prima! Ik hou persoonlijk alleen niet van scheve meubelen dus ik zou de fauteuils recht zetten. :) je kunt eventueel nog de bank en de fauteuils omruilen qua plek om zo wat openheid te hebben naar de speelplek van de kids.

Gewoon gaan schuiven....! Tenminste zo doe ik dat altijd... ;)

13. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ben wel benieuwd hoe het is geworden. Foto foto hihi

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Lijkt me prima kunnen. Ik zou het gewoon doen en dan kijken wat je gevoel erbij is. :)

15. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Met welk programma heb je die plattegronden gemaakt?

Deel Deze Pagina