Hoe lang vruchtbaar na positive ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chenoa, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik afgelopen woensdag een duidelijk positieve ovulatietest gehad. Daarna heb ik niet meer getest, want dit was de laatste die ik had. Ik temperatuur ook dagelijks, en vorige maand zat er tussen de positieve test en de temp.verhoging maar 1 dag. Maar dat is nu dus niet het geval. Vanmorgen was mijn temp nog steeds laag 36.5 (zelfde als voorgaande dagen)
    Gisteren heb ik de hele dag steken rechts onderin mijn buik gehad, vanmorgen ook nog een beetje, maar nu is het weg...
    Mijn vraag is nu, ben ik op het moment nog steeds vruchtbaar?
    Aangezien mijn vriend pas vanavond laat terug komt uit het buitenland ben ik bang dat we een kans gemist hebben. :(
    Iemand hier ervaring mee? Die ook misschien op deze manier toch zwanger is geworden ?

Lees jullie reacties graag!

Groetjes

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, het blijft lastig te zeggen wanneer je eisprong precies plaatsvindt. Die steken kunnen ook van iets anders zijn, eventueel. Maar als je temperatuur vanochtend nog laag was, zou ik vanavond zeker nog een poging wagen. Nadat je ei gesprongen is ben je nog minstens 12 uur vruchtbaar, mogelijk langer. Dus je hebt nog steeds een kans denk ik. Veel plezier! :cool:

3. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie..
    Ik heb wel eens ergens gelezen dat zaadcellen er wel 10 uur over kunnen doen om de eicel te bereiken... zou denken dat het dan al geen zin meer heeft vanavond
    Maar ik weet dus niet of echt zo is :(

4. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zaadcellen zijn niet langer dan een half uur onderweg. Maar goed, zekerheid heb je niet, maar het is het proberen waard, toch?

5. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit je vriend al lang in het buitenland? Want anders heb je misschien nog iets aan de zaadjes die er al zijn (lekker subtiele vraag weer dit, zoiets zou ik in het echt nooit ronduit vragen, maar op dit forum mag het wel he ;))

6. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, een half uur is natuurlijk wat heel anders dan 10 uur! Dat geeft me wel weer een beetje hoop dan
    Nee hij is sinds woensdagochtend weg...
    We hebben wel dinsdagavond nog gemeenschap gehad..en de dag erna had ik dus pas een positieve test. Ze zeggen dat sperma tot 72 uur in leven kan blijven, maar we zijn al meer dan een half jaar bezig en heb toch altijd het gevoel dat het bij ons misschien niet zo veel zin heeft een paar dagen van te voren. Daarom zou het ook fijn zijn als 'het' eens een keer precies tijdens mijn ovulatie lukt. Maar helaas is hij veel in het buitenland voor zijn werk, dus dat is lastig:( en ik heb ook nog eens een heel onregelmatige cyclus

7. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het lijkt me ook heel vervelend als je je kansen niet optimaal kunt benutten. Al dat gereken en geplan waar je van afhankelijk bent. Ik ben daar ook druk mee bezig, want ik heb geen vriend maar een donor en die kun je ook niet een week lang iedere avond op laten draven :)
    Maar met dinsdagavond en misschien vanavond staan de zaken er echt niet slecht voor hoor!
    Knuffel

8. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is echt lastig dat plannen.. ben je blij dat je een positieve test hebt en dan is hij er weer niet!
    En in jou geval ook erg lastig inderdaad, kunt niet verwachten dat diegene elk moment tot je beschikking staat natuurlijk
    Hoe lang ben jij al bezig dan?
    En thnx voor je reactie, heb toch weer een beetje hoop nu, kan niet wachten tot hij thuis is.. hahah
    En daarna maar weer afwachten...pff

9. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 jup, 21 okt 2011
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
    Ik ben in juni begonnen met het bijhouden van mijn temperatuur en ovulatietesten, maar we hebben pas deze maand de eerste pogingen gedaan. Dus ik mag helemaal niet klagen, maar ik word nu al gek van het wachten. Deze maand had ik vrij vroeg een positieve ovulatietest, maar mijn temperatuur ging maar niet omhoog. Dan denk je na 4 maanden wel een redelijk beeld van je cyclus te hebben, nou mooi niet dus. Voelde me wel verraden door mezelf, waarschijnlijk vond ik het allemaal zo spannend dat ik het onbewust liep tegen te houden. Grrr. Maar goed, we hebben echt een superlieve donor en we maken er met z'n allen (hij, ik en onze vrouwen) maar gewoon iets gezelligs van. Het is ook heel bijzonder om dit samen mee te maken en we zijn echt enorm dankbaar. Nou alleen nog even raak schieten :D

10. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok.. ja dat wachten is echt irritant.. en als het dan weer niet gelukt is moet je wéér wachten tot je volgende eisprong.
    Pff mn vriend is nog steeds onderweg.. hij komt vannacht pas thuis... ben zo bang dat het dan al te laat is.. maarja ik zie het wel... hoop er maar het beste van
    Jij ook succes ;)

Deel Deze Pagina