Persen? Tijdens zwangerschap groeit je baarmoeder van de grootte van een mandarijn naar dat van een ballon, je kunt je voorstellen dat ook het litteken uitrekt en dat zal een zwakke plek blijven, zeker binnen een jaar. Het is me nogal een wond die moet genezen! Goed; je bent dan tijdens de bevalling wel een jaar en drie maanden verder, maar tijdens je zwangerschap komt er dus al spanning op te staan. Ik heb hier weleens een verhaal gelezen dat het bijna mis ging bij iemand vlak voor de tweede keizersnee; de oude wond reet open en omdat ze al in het ziekenhuis was ging het net goed. Je moet er toch niet aan denken! Het lijkt me wijs zeker een half jaar te wachten om weer zwanger te raken.
nee, dat is niet raar... dat heeft te maken met de elastisiteit van je huid. De huid van oudere vrouwen is soepeler (is een vriendelijke manier om het te zeggen) dan bij jonge vrouwen. Dat is dus het verschil
haha dat weet ik wel, mijn vraag was een aanleiding naar iets wat ik had gelezen Maar er zijn zoveel verschillende mensen die elk wat anders zeggen.. en iedereen heeft volgens hun gelijk.. De één zegt dat het tijdens de bevalling gevaarlijk is, de ander zegt dat het tijdens de zwangerschap gevaarlijk is omdat je baarmoeder uitzet en weer een ander zegt dat het te maken heeft met het gewicht van je baby.. nou wat moet je dan geloven??!
Tsja... Ik had een macrosome baby en een enorme buik, dus het advies van mijn gyn om en half jaar te wachten met opnieuw zwanger worden is minimaal. Eigenlijk zou ik langer moeten wachten, ook vanwege herstel van bekkeninstabiliteit en keizersnee, maar dat halve jaar zei ze omdat ik al 40 ben en dus geen jaren meer kan wachten.
Mijn gynaecoloog zei dat ik sowieso binnen 6 maand niet zwanger mocht worden, maar dat het nog beter zou zijn 1 jaar. Had te maken met de wond binnenin. Ze zei de wond aan de buitenkant kunnen we controleren, maar die aan de binnenkant niet. Dus voor de zekerheid houden we die termijn aan. Ik kan het me ook wel voorstellen, als je zag wat voor een megabuik ik had, lijkt me niet heel goed voor zo'n litteken...
Mij is niks gezegd over wanneer ik weer zwanger mag worden. Ik word over 2 maanden 34 en we willen echt niet te lang wachten. Ook al omdat ons eerder verteld was dat we nieteens zwanger konden worden. Dus we nemen het risico niet en gaan ervoor! Deze ochtend hebben we officieel besloten dat ik NU met de pil stop.
Hoi, Ik heb zelf geen keizersnee gehad, maar een meisje die ik ken heeft vorig jaar in mei een keizersnee gehad en daar werd ook tegen gezegd dat ze een jaar niet zwanger mocht worden, maar binnen 3 maanden was ze alweer zwanger en ze is in juni op de natuurlijke wijze bevallen van haar 2e zoontje en het is allemaal goed gegaan. En een andere vrouw die is 38 heeft 2 keizersnedes gehad en tegen haar werd gezegd helemaal niet zwanger meer te worden, maar is toch weer zwanger geworden omdat ze graag een 3e kindje wil en die moet volgende maand bevallen en ook allemaal goed (tot nu toe). Dus ik denk ook inderdaad dat het per persoon verschillend is en dat het een beetje is met hoe je jezelf voelt en ik kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat het een bepaald risico met zich mee brengt.
Tegen mij zeiden ze in het zh eerst een jaar en bij de controle van 6 weken bij de gyn zei ze dat ik een half jaar iig moet wachten.
Hmm... Hier nu ook geen voorbehoedsmiddelen meer! En ik mag officieel ook weer zwanger worden dus jeeeeeeej!!