Huis versieren (ooievaar/spandoek/etc)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Wennos, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Misschien een rare vraag, maar hoe gaat het normaal met het versieren van je woning (je weet wel, ooievaar buiten, spandoek, ballonnen/slingers in huis, etc).

Is dat iets dat je zelf moet regelen, komt dat vanuit de buurt of misschien vanuit de familie?

Hoe is dat bij jullie gegaan?

Zelf ben ik nl nogal van de versierselen en zou graag zien dat er idd een ooievaar en/of spandoek thuis komt te hangen en dat het er slingers in huis hangen.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben het zelf gedaan, volgens mij is dat ook wel normaal eigenlijk.

We hadden via internet een klein pakketje besteld met slingers, balonnen en een vlag met de tekst: hoera een zoon! (we wisten dat het een jongen zou worden).

M'n man heeft dit opgehangen toen ons zoontje geboren was en ik nog in het ziekenhuis lag.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Bij ons hebben onze ouders het gedaan, die hadden waslijn, slingers en ooievaar (zo een die door het raam vliegt) geregeld. Toen kwam de buurman nog met een nijntjebord.

Zou het zelf ook niet gedaan hebben. We hadden (behalve het bord) alles binnen 2 weken alweer weggehaald....

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik hou er zelf helemaal niet van dus ik hoop dat niemand het in zijn/haar hoofd haalt.... :)

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier werd de tuin versierd met een ooievaar, teigetje en slingers. Zowel door familie als door de collega's van mijn man. Ik vond het wel gezellig staan!

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier was het huis versierd toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis.Heb een ks gehad, dus hadden m'n vriend en m'n zus een paar dagen om de ooievaar op het raam te plakken en slingers op te hangen.

Ik vond het erg leuk toen we thuis kwamen

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    wij hadden een bord in de tuin, ballonnen en slingers..

Mijn ouders, ik (net bevallen) en mn man hebben dit gedaan :)

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik vind te veel van die handel echt heel erg, en dat heb ik ook duidelijk tegen mensen in mijn omgeving gezegd.

Heb zelf via internet een stijlvol geboortebord besteld wat je op het raam kunt plakken. De dag na de bevalling heeft mijn vriend het bord en daarbij roze en witte parelmoer balonnen opgehangen.

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Wij kunnen nog heel wat verwachten hier...de familie is al weken met iets bezig, de buurt zet een ooievaar en de vriendengroep ook...ach ik laat me verassen, vind het wel leuk dat ze zoveel moeite voor je doen. Als er niks staat is het ook niet leuk.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Bij ons heeft mijn vriend het in huis versierd met ballonnen en vlaggetjes.

De vrienden hebben een ooievaar geplakt op de ramen en boven zat er 1 van de buren en ook nog een nijntje bord met naam. Een gezellig boel dus! :)

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    mijn schoonzus en zwager hebben dit gedaan voor ons omdat mijn vriend nog last had van spit dus was net zo lichamelijk nergens voor in staat zoals ik na de bevalling.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben mijn vriend en mijn moeder z'n raam ooievaar en een vlaggen lijn gehangen.

ik heb het na ongeveer 10 dagen weer weg gehaald. vind het even leuk maar het moet ook echt niet te lang staan/hangen sommige laten het 6 weken staan.

hietr hadden we nog 4 borden extra kunnen hebben maar dat hebben we gelijk gezegt dat we we dat niet wilden.
    waren borden van de vriendengroep buurt fam en de hobby

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Pfff toen ik net bevallen was kon ik niet meer aan die dingen denken, laat staan meehelpen met mega veel hechtingen :)

Ik had alles al al klaar gelegd. In huis wilde ik niks hebben. Voor buiten had ik een mooie krans voor aan de deur gemaakt, met blauwe tule, bordje erin waarop stond it's a Boy en een wit hartje eraan mn zijn naam. Ik wist niet dat het jongen werdt, maar had wel het voorgevoel. Als het een meisje zou zijn, dan zou mijn schoonzusje m in het roze overmaken, en de bordjes veranderen.

Ballonnen hingen aan de boom in de tuin en mooie tule strikken aan de (buxus op stam) stam van een plant.

Hij is nu 8 weken en de krans is er vandaag pas af! Zo leuk vond ik het ha ha. En ik kreeg gelijk allemaal kaarten uit de buurt omdat ze wisten hoe hij heette (bordje in de krans) en dat het jongen was.

Ik hou zelf niet van die ooievaren en borden in de tuin.

14. geriannes

geriannes Actief lid

8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    bij ons is het normaal dat de buren dit doen

15. Mijn moeder heeft het voor me gedaan! :)

Buiten had ik een grote opblaasbare ooievaar (die de marokkaanse jongetjes uit de buurt probeerden te stelen, en hun ouders stonden erom te lachen :x) en heeeel veel blauwe slingers in de woonkamer :D

Ennehm; een grote waslijn door de kamer met alle kaartjes en kleertjes eraan die we hadden gekregen :D

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

deze hadden wij in de tuin, had mn vriend geregeld toen ik net thuis was :D ik vond het super leuk. en lag in bed met het raam open, hoorde iedereen zeggen die langs kwam, ohhh kijk die ooievaar! zo grappig :D kon ik echt van genieten :p

17. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn schoonzus en zwager een zoontje hadden gekregen, zijn we naar hun huis gereden. Ons neefje is in het ziekenhuis geboren en ze waren daar dus wel even. Wij hadden hun sleutel, omdat we naar binnen moesten, want de honden moesten uitgelaten worden (we wisten dat ze in het ziekenhuis zou bevallen, dus allemaal al van te voren geregeld). We hebben toen de tuin versierd (vlaggetjes, deurkrans en opblaasbare ooievaar) en een slinger en ballonnen in huis gehangen. Omdat we er toch waren, konden we ook mooi de kaamverzorgster opvangen. Toen ze thuiskwamen, hebben we even ons neefje bewonderd en daarna lekker met rust gelaten! Ze vonden de versieringen erg leuk!

18. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    mijn zus had er een gemaakt (zelfde als geboortekaartje) en een van de vriendengroep ... achterop dat bord staan de namen waar hij in de tuin gestaan heeft

19. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
  20. minkep

minkep Bekend lid

4 jan 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Ik was bevallen in het ziekenhuis om 01:23.
    en me man ging naar huis zonder mij en onze zoon om 03:10.
    En de versieringen en ooienvaar tegen het raam hingen om 03:35
    3 dagen daarna kwam ik thuis.
    was echt gezellig.

Deel Deze Pagina