Hallo, ik heb een eisprong die ik vaak heel erg duidelijk voel. Soms wel meerdere dagen. Afgelopen dinsdag had ik idd ovulatiepijn. Terwijl ik de ovulatie pas vandaag zou verwachten (22 december menstruatie gehad). Nu heb ik vanaf maandagavond ovulatie testen gebruikt, maar nog geen positieve gehad.....terwijl ik die gisteren of vandaag wel verwachtte.....nu denk ik dat ik tocheck misschien dinsdagavond al geovuleerd heb, maar dan had ik toch maandagavond een positieve ovulatie test moeten hebben? Pfff soms doet het lichaam lastig hoor.....en zijn er meer mensen die heftige ovulatiepijn hebben? Ik test de komende dagen nog maar even door.....ben benieuwd wat deze maand gaat brengen....
Ovulatiepijnen duiden in verreweg de meeste gevallen niet op de eisprong zelf, wat men denkt. Het is de laatste groeispurt van je follikels. Je voelt het groeien daarvan. Na een aantal dagen (daar staat geen vast aantal dagen voor helaas) zal je eisprong plaatsvinden waar je in de meeste gevallen niksnoppesnada van voelt. Kan dus heel goed zijn dat je eisprong in de komende dagen nog plaatsvindt. Inderdaad doortesten. Je weet maar nooit!