Hallo allemaal, Afgelopen donderdag 18 september is bij mij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd en diezelfde dag hebben ze via een kijkoperatie het vruchtje inclusief eileider verwijderd. Uiteraard zit ik nu met heel veel vragen. Gelukkig heb ik aanstaande donderdag een afspraak bij de gynaecoloog, dus dan kan ik al mijn vragen stellen. Omdat ik toch heel nieuwsgierig ben naar ervaringen van andere meiden die dit ook hebben meegemaakt, hierbij dit onderwerp. Wat ik me bijvoorbeeld heel erg af vraag: hoe lang duurt het voordat je weer ongesteld wordt? Dan weet ik een beetje wanneer ik weer op m'n vruchtbaarst ben enzo... Graag ontvang ik jullie reacties! Liefs
Meid, Allereerst heel heel heel veel sterkte! In dit topic vind je nog veel meer meiden die een BBZ hebben gehad: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=74612 De belangrijkste tip die ik je kan geven is: neem je rust! Echt, bij mij duurde het vijf maanden voordat ik er lichamelijk weer bovenop was. Ongesteld werd ik wel netjes na vier weken weer. Dat was niet slecht, wel? Groetjes, Josien
Yoki, je cyclus kan gelijk weer op gang zijn, het kan ook even duren. Daar is dus weinig van te zeggen helaas. Schrijf je vragen voor de gyn op, dan kan je geen dingen vergeten te vragen. Sterkte.
Yoki , ik ben 24 juni jl een kijkoperatie gehad en is het vruchtje verwijderd , eileider is gespaard maar natuurlijk wel beschadigd ,nu dus meer kans op herhaling .. Ik was na 5,5 wk weer ongesteld , maar net als de vorige reacties, neem je tijd en de rust , heb ik niet gedaan en dan kom je het mannetje met de hamer een xtje tegen , het is niet nikswat je nu moet doormaken ,ook aldenken sommige als je een paar weken verder bent dat alles weer nirmaalis ,jij zelf moet lichamelijk en vooralgeestelijk er weeer bovenop zien te komen en dat valtniet mee, maar besef wel dat je ook geluk hebt gehad , want je knut hier ook te laat achter komen en dan kan het heel anders met je aflopen .. Hele dikke knuffel M@rjon.. PS ik zit bij het topic , zorgjes na miskraam in de vlinderlounge , als je daar behoefte aan hebt , mag je best meekletsen , soms is het daar ook naast de zorgjes ook erg gezellig en dat doet ons ook erg goed !