Negatief, verkouden, flink loopoor maar mag niet op spreekuur

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mamavan2SE, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Dochtertje vorige week 3 dagen fikse koorts gehad vanaf maandag.

maandags negatief getest, ook geen aanleiding in omgeving om aan te nemen dat ze corona heeft. Enkel vanwege hoesten.

dag 4 koorts weg en hoesten is erg gaat tot kokhalzen toe.
    Na dag 5 lichte verhoging weer en 1 moment dat dochtertje 5 jaar zegt pijn aan oor. Gebeld net hap. Maar enkel telefonisch consult.

Verder tot aan zondag gehoest flink
    Maandag neemt het af. dinsdag weer naar school.
    daarna zie ik wat geels rond dr oor en na verdere check en schoonmaken is het groen gelig. . Vanochtend even weer een pijnmomentje. Huisarts gebeld en ze bellen terug omdat ze hoest dus mag ze niet gezien worden…..

is dat normaal??

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Hier mogen ze gewoon komen naar een negatieve test.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Nee. Hier is er een spreekuur voor dit soort klachten. Laatste uur van de dag. Dokter is dan helemaal ingepakt en de patiënten hebben aparte wachtkamer. Indien nodig doet dokter even een sneltest.

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Nee. Hier met hoestklachten door hooikoorts gewoon op spreekuur geweest.

Het klinkt alsof de huisarts weinig aanleiding ziet omdat het oor al doorbroken is dus zelf moet gaan genezen? (Zgn. Loopoor)

5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee voor. Ik heb zelfs zelf 6 maanden lang terugkerende klachten gehad en ik mocht 4 keer gewoon komen. Ik moest inderdaad wel negatief testen en werd aan het einde van de dag ingepland in het laatste uur.

6. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Nee, dit vind ik niet normaal, al helemaal niet als het om een kind gaat. En er is toch een negatieve test? Soms vraag ik me wel af waar het heen gaat. Veel beterschap!!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij mijn huisarts vragen ze niet eens of een kind wel of niet negatief is.

Kind mag altijd en snel komen.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier, ben zelf doktersassistente, mogen ze dan gewoon komen. Al helemaal na een negatieve test. Belachelijk dat ze zo moeilijk doen. Denk dat nu het oor loopt, ze verder niks doen. Dan is de druk eraf en zal ze zich hopelijk snel beter voelen. Beterschap!

9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Klopt ook druk is er af

wel na week dat het klaar moet zijn en na 2 weken terug voor check vh oor

Liekje81 vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zien in wezen ook geen kinderen met een loopoor, alleen als het oor langer dan een week blijft lopen en bij zieker worden en hoge koorts. Ook wanneer allebei de oren zijn aangedaan. Advies voor controle na 2 weken is prima.
    Wij zien kinderen wel maar bij voorkeur wel met een negatieve test en is die er niet dan plannen we aan het einde van het spreekuur.
    Het blijft ook heel lastig. Pas hebben we ook weer een corona positieve patient in de wachtkamer gehad met milde klachten en ook met een negatieve test maar bleek 2 dagen later gewoon weer positief te zijn.
    We hebben er inmiddels aardig onze buik van vol om steeds alle voors en tegens te moeten afwegen. Het is vaak geen onwil maar wel de ervaring die je gaandeweg opdoet. Blijft gewoon waardeloos allemaal. Ik hoop dat je dochtertje snel weer op zal knappen. Beterschap!!

suus1983, Liekje81 en Spectre vinden dit leuk.
  11. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wat raar! Vorige week voor ons zoontje gebeld doordat hij zoveel hoestte dat hij er elke keer bijna in stikte en konden gewoon komen zonder dat hij getest is.

12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.844
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Mijn kinderen zijn wel iets jonger, maar hier mag je zelfs zonder test met kinderen langskomen, ook als ze hoesten. Twee weken geleden nog gebeld voor mijn zoontje en moest direct langskomen vanwege de vele kinderen met RS-virus. Heb nog gevraagd of hij eerst getest moest worden en dat was absoluut niet nodig.

bosi333 vindt dit leuk.
  13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Onze praktijk is best soepel heb in gemerkt, maar daar komen ook best veel mensen, er is een apotheek, fysio, verschillende therapeuten.
    Dit lijkt me zó duidelijk, gek dat je niet mag langskomen.

14. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Hier is onze dokter echt super makkelijk.

mag gewoon komen ook al hebben ze koorts en hoesten ze. Hoeven niet getest worden

bosi333 vindt dit leuk.
  15. powerflower

8 mrt 2021
    35
    16
    8
    Vrouw
    Hier na negatieve test komen. Jongste is altijd snotterig. Als ik klein dingetje heb zoals laatst. Dan vraag ik om telefonisch consult. Hij is hooikoorts patiënt en alles wat we deden..werkte niet. Nu medicijnen via huisarts en stuk beter. Dat kon telefonisch vond ik. Vind 't prima dan hoor. Hij kan gewoon naar school. En wil de huisarts hem toch zien..afspraak kon altijd. Maar nee ze doen niet moeilijk bij ons.

16. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Bijzonder, een kind niet willen zien en helpen omdat ze hoest.
    Ik zou niet eens een negatieve test hebben omdat ik weiger mijn kind dat aan toe doen zonder dat het noodzakelijk is.
    Maar ik zou nog steeds verwachten van mijn huisarts dat ze geholpen wordt, als ze dat niet deden hadden ze toch een moeilijke aan me gehad.

17. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Dit hoor ik zoveel, lijkt wel of er kinkhoest rondgaat ofzo

18. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    hier ook 2 hoestende kindjes, negatief getest. Ik hoor ook veel over het RS virus..

19. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Kinkhoest duurt veel langer ik denk het rs virus.

20. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Dat weet ik de kinderen die ik Ken hoesten ook al even, maar kan ook zeker iets anders zijn hoor.
    Maar tis echt extreem

Deel Deze Pagina