hoe lang wachten op miskraam via natuurlijke weg?

Discussion in 'Miskraam' started by silsa, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Heb net het vervelende nieuws gekregen dat er geen hartactie is en dat m'n beebje rond de 7 weken gestopt is met groeien. Ik zou nu 8.5 week zwanger zijn.

Vind het zo'n gek idee dat het al ruim 1 1/2 week niet meer leeft. Vind het helemaal belachelijk van m'n lichaam dat ik juist de laatste week misselijk ben en al die tijd al zere borsten heb. Niet eerlijk dat ik zo voor de gek gehouden word.

Tot nu toe heb ik nog geen bloedverlies of krampen. Wat kan ik verwachten? Hoe lang kan het duren tot de miskraam uit zichzelf start? Graag jullie ervaringen.

2. Zen

Zen Actief lid

Apr 16, 2008
    292
    0
    0
    Beste Silsa,

Ik heb geen ervaring met wachten, maar bij mij zeiden ze dat het zelfs tot drie a vier weken kan duren vanaf het moment dat het beebje is gestopt met groeien. Aangezien ik er direct achter kwam (volgens de tweede echo was het vruchtje 10w4dn en het was toen ook precies die dag van 10w4dn, wat dus betekent dat het die nacht of ochtend voor de echo was overleden) had ik echt geen zin om mogelijk zo lang te wachten. Ik heb gekozen voor curretage. Een curretage onder algehele narcose is dan wat mij betreft meer aan te raden dan onder plaatselijke verdoving (helaas 2x gecurreteerd, dus heb beide meegemaakt). Veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat het je snel gegund is een nieuwe kans te krijgen.

Liefs, Zen

3. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Silsa,

Wat ontzettend verdrietig dat je beebje niet zo heeft mogen zijn. Sterkte!

Ik kreeg bij 6 wk een bloeding,echo zag er de volgende dag goed uit.
    Een week later was het hartje gestopt,ik bloedde nog steeds maar niet heftig ofzo. Ik had geen krampen. Vruchtje is toen uiteindelijk een week later vanzelf losgekomen. Hier wel redelijke krampen van gehad,niet extreem veel bloedverlies.
    Vruchtje hebben we begraven in de tuin,is goed geweest voor de verwerking.(heb nog steeds dat ik soms ineens verdrietig ben erom hoor)
    Maar hoe het gaat is heel verschillend per persoon.

Heel,heel veel sterkte! Liefs.

4. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Bedankt voor jullie reacties! Word hoe langer hoe bozer op de vk dat ze me niets heeft verteld over wat ik kan verwachten. Ik heb ontzettend de behoefte aan wat informatie. Heel fijn Zen dat ik weet dat ze tegen jou gezegd hebben dat het 3a 4 weken kan duren.

Los daarvan, wanneer is het het verstandigste om de natuur een handje te helpen. Is dat ook 3 à 4 weken of eerder?

Van mij hoeft het niet perse op de natuurlijke manier. Wil gewoon wat het beste is. Lijkt me dat een dood beebje in je buik ook niet al te best is.

Kan ik buiten de vk om naar de gyn stappen? Neem toch aan dat de gyn hoe dan ook uiteindelijk controleert of alles schoon is?

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    bij mij kwamen ze er bij een echo van 9 weken achter dat het al met 8 weken gestopt was met groeien. wilde het ook niet afwachten en idd net als jij had ik de laatste week erg last van misselijkheid.
    de gyn zei tegen me dat zolang je lichaam het nog niet in de gaten heeft dat je hormonen gewoon blijven en soms zelfs stijgen.
    bij mij zag je ook dat de baarmoeder/vruchtzak wel bleef doorgroeien.
    en het klopt dat het nog 3 weken kan duren voordat het afkomt. het kan ook goed morgen beginnen... je weet het gewoon niet.
    daarom had ik zoiets van doe maar een curettage.
    heb dat 14/5 gehad en maar 1 a 2 dagen wat lichte buikpijn gehad, daarna nog 2 weken gevloeid en nu afwachten op menstruatie.
    als ik het nog een keer zou meemaken zou ik weer precies hetzelfde kiezen.
    succes en sterkte iig.

6. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Hoi Senna,

Bedankt voor je reactie! Ik denk niet dat ik zo lang kan wachten. Goed om van je ervaring met curettage te horen.

Ik heb de vk praktijk eindelijk te pakken kunnen krijgen. Moet nu wachten tot de vk me terugbelt. Ik snap echt niet dat ze niet direct de nodige informatie geven. Zit nu al 2 dagen zo in onzekerheid.

Ik weet dat het voor iedereen anders is en dat ze niet kunnen voorspellen hoe het loopt. Maar ze kunnen toch een indicatie geven en op z'n minst de mogelijkheden met me doornemen.

Draai echt helemaal door op het moment. Beebje mag me loslaten en naar m'n opa gaan. Zit in m'n hart voor altijd. Mag m'n buik uit.

7. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    1,769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai Silsa,

Jij maakt ook het nodige mee lees ik....!!
    Heel veel sterkte in ieder geval...!
    Ik vond ook het idee om rond te lopen met een dood beebje niet fijn, vandaar de snelle curretage,...maar nu door restweefsel dus nog een keer...
    je kunt ook medicijnen krijgen die een eventuele miskraam kunnen veroorzaken en dan komt het vanzelf (als het goed is) maar ook dan kan er restweefsel blijven zitten en moet je alsnog curretage.....
    je kunt gewoon de gyn in het ziekenhuis bellen en daar aangeven dat er geen hartactie meer is, en dan kun je een afspraak maken voor een eventuele echo, curretage of medicijnen.....Ik zou echt actie ondernemen als de VK dat niet doet hoor...
    Ik had nog maar net een VK en die heeft 1x gebeld en daarna niks, ik moest alles zelf regelen,...Leek wel of zij dacht, ok je bent niet meer zwanger, dus bekijk het maar...
    Maar dat zal ik onthouden want als ik ooit weer zwanger mag raken, ga ik NIET naar haar toe,...al moet ik 100 km rijden, naar haar ga ik niet ;)

heel veel sterkte meis, en als je vragen hebt, stel ze he!

dikke knufff

8. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Hoi Berretje,

Bedankt voor je reactie! Inmiddels heb ik de vk gesproken. Morgen kan ik bij de Gyn terecht. Gelukkig heeft ze toch al het een en ander uitgelegd. Heb vooral erg veel aan de mensen op het forum gehad die me een en ander hebben kunnen vertellen.

Ik heb al een keuze gemaakt en wil heel graag die tabletten gebruiken om de boel op te wekken. Hopelijk krijg ik ze morgen meteen mee. Dan kan ik dit weekend als m'n mannetje erbij is, de boel laten komen. Vind het net als jij een naar idee om met een dood beebje te blijven lopen. We zien dan wel of dit voldoende is. Vind het in ieder geval fijn dat er nu iets gaat gebeuren.

Wat slecht van jou vk, vind dat ze dat echt niet kunnen maken. Juist zij zouden moeten beseffen wat je doormaakt en daar op de juiste manier op in moeten spelen. Ik kan me voorstellen dat je daar niet naar terug gaat. Mijn vk had een behoorlijk late reactie en heb zelf om actie moeten vragen. Uiteindelijk heeft ze me goed te woord gestaan en al voor morgen een afspraak geregeld bij de gyn. Ben haar daar toch wel dankbaar voor.

Heel veel sterkte meis. Hoop dat je snel een afspraak krijgt bij het ziekenhuis.
    Liefs!

9. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    1,769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Lieve Silsa,

Wanneer je kiest voor de medicijnen, zorg dan inderdaad dat je niet alleen bent,...het kan (hoeft niet natuurlijk, iedereen is anders) heftig worden.... Je kunt flinke buikkrampen (lees weeen) krijgen en flink wat bloed verliezen.... Als het abnormaal veel bloed is, moet je de gyn bellen hoor...
    Hang (of neem mee) een zeef in het toilet als je het wilt opvangen....

Heel veel sterkte meis,....Hou je ons op de hoogte?

dikke knuf

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Silsa Jeetje meid, ik hoop dat de gyn je morgen meteen die tabletjes meegeeft en dat je dit samen met je vriend van het weekend kan doen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

11. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Ik heb vorige week vrijdag ook het bericht gekregen dat ons beebje is gestopt met 6 weken. Ik was op dat moment 9 weken zwanger. Inmiddels ben ik dus al 10 weken zwanger en nog geen teken dat een miskraam op komst is. A.s. maandag word het dan ook weggehaald, gewoon omdat ik het niet meer aan kan. Ben zo ontzettend boos op mijn lichaam dat hij gewoon doorgaat met alles. Ochtendmisselijkheid, groeiende borsten etc.

Sterkte!

12. silsa

silsa Bekend lid

Sep 21, 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Beste Sam,

Wat een verschrikkelijk nieuws is dat. Heel veel sterkte! Ik vind het erg gemeen van het lichaam dat alle zwangerschapsymptonen gewoon doorgaan. Kan me voorstellen dat je daar boos op bent. Ik vond het persoonlijk ook een naar idee dat er al 2 weken een dood vruchtje in m'n buik zat.

Ik heb gisteren cytotec meegekregen van de gyn en 's avond meteen ingebracht. Het was een onrustige nacht maar ben blij dat we dit gestart zijn. Begin me nu iets beter te voelen en heb al flinke proppen verloren. Volgende week op controle, hopelijk is er dan geen curettage meer nodig, we zien het wel.

Er is in dit forum onder vlindertjes tot 16 weken een topic sterretjes van in januari 2011 uitgerekende mama's. Waar je als je daar behoefte aan hebt meer meiden kan treffen in soortgelijke situatie.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel
    Sil

13. knorretje78

Nov 10, 2007
    68
    0
    0
    Hoi Silsa,

Dank je wel voor je reactie op mijn toppic. Las net pas dat we in het zelfde schuitje zitten...
    Ik hoop dat het door middel van medicijnen gaat lukken en dat alles schoon is. Zelf moet ik vanmiddag naar het ziekenhuis om het weg te laten halen... Hoop dat het meevalt...

Wens je in elk geval ontzettend veel sterkte!

Liefs Knorretje

14. thirza72

thirza72 Actief lid

Dec 28, 2009
    259
    0
    0
    Zelf heb ik ook een MA gehad.
    Op de echo van 9 weken kwamen we erachter dat het vruchtje niet verder dan 6 weken was. Zelf wilde ik wachten op een spontane miskraam. Dit heeft pas plaats gevonden in week 12. Dus ik heb er achteraf 6 weken meegelopen. De miskraam zelf was best heftig maar ik ben nog steeds blij dat ik hier voor gekozen heb.
    Het vruchtje, vruchtzakje was best gtroot (vergelijk het met de grote van een muizenlichaam). alles is los gekomen. Zelf denk ik dat zolang je lichaam het nog niet doorheeft het toch heel langzaam iets door groeit, anders had het nooit zo groot kunnen zijn.
    Ik ben nog steeds blij met mijn keus, lichamelijk en geestelijk vond ik dit het prettigst.

suc6 bij jullie keus.

15. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Ik heb het maandag weg laten halen en ik moet je zeggen, wat een verademing. Eigenlijk had ik het gewoon direct moeten doen. Voelde mij er daarna helemaal prettig bij in hoeverre je je dat natuurlijk kan voelen. Ik heb nog een beetje last van bloedverlies, maar mijn buik voelt weer leeg. We kunnen weer verder met ons leven.

1 menstruatie afwachten en dan willen wij er weer voor gaan.

Heel veel succes en sterkte meid!

Share This Page