Hoe lang wachten op oproep voor fertiliteitspoli Zwolle?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lizy, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizy

Lizy Actief lid

12 jun 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een week geleden heeft onze huisarts een verwijsbrief geschreven voor de fertiliteitspoli in Zwolle.
    We proberen nu al meer dan een jaar zwanger te worden, maar tot op heden is het helaas nog niet gelukt.
    Mijn schildklier is getest evenals mijn prolactine gehalte, waar geen bijzonderheden uit zijn gekomen.
    Daarom heeft de huisarts ons nu doorverwezen.

We wachten nu in spanning af. Zijn er anderen die al wat meer weten hoe lang dit ongeveer kan duren in Zwolle en wat we ong. kunnen verwachten tijdens de eerste afspraak??
    Ik ben erg benieuwd!

Bedankt alvast voor jullie reacties!

2. Jull

Jull Lid

30 dec 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lizy,

Een week nadat de verwijsbrief was verstuurd kregen wij al een uitnodiging per post. Zelf had ik na een paar dagen telefonisch contact opgenomen met Zwolle om te vragen of onze gegevens binnen waren gekomen en zo wist ik eigenlijk al voor de officiƫle uitnodiging wanneer wij een afspraak hadden. Bij onze duurde het ongeveer 6 weken voordat we konden komen. Omdat er bij ons al heel wat was onderzocht en de behandeling min of meer al duidelijk was, was het eerste gesprek gericht op de behandeling en moesten enkel nog wat bloed prikken. Wij zijn dan ook vanuit het ziekenhuis hier in de buurt doorverwezen. Wat jullie precies kunnen verwachten kan ik je niet vertellen. Het enige wat ik je wel kan vertellen is dat wij heel tevreden over Zwolle zijn. Ik wens je veel succes met het zwanger worden en mocht je nog vragen hebben over Zwolle of dergelijke, dan laat je het maar horen.

Jull

3. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi Lizy,

Je gaat een spannende tijd tegemoet! Ik heb dat niet zo heel lang geleden ook allemaal meegemaakt. Weliswaar niet in Zwolle. Ik sta in Ede onder behandeling. Ik kon zelf bellen voor een afspraak en kon drie weken later al terecht. Volgens mij zijn de starttrajecten allemaal wel een beetje hetzelfde. Ik zal vertellen wat ik heb moeten doen:
    1. Op 2 momenten in de cyclus bloed laten prikken om hormoonwaarden te meten, kijken of dat in orde is en kijken of er geen sprake is van chlamydia;
    2. De man ondergaat zaadonderzoek;
    3. Als je dat nog niet gedaan hebt, zul je moeten gaan temperaturen om je cyclus en eisprong in kaart te brengen;
    4. Samenlevingstest. Afhankelijk van de uitkomst meerdere keren. Dit betekent dat je de avond voor de afspraak of enkele uren ervoor moet klussen, dan gaat de arts een slijmmonstertje nemen uit je baarmoedermond om te kijken hoeveel zaadcellen er aanwezig zijn en wat er nog van leeft;
    5. Waarschijnlijk een baarmoederfoto. Er wordt dan contrastvloeistof in je baarmoeder gespoten terwijl er foto's genomen worden om te kijken of je geen verklevingen hebt in de eierstokken. Dit is een vervelend onderzoek, kan pijnlijk zijn (verschilt per vrouw). Maar je mag vooraf pijnstilling nemen en het is zo voorbij, hoor!

Dat zijn de basisonderzoeken. Als daar niets uit komt, zou je nog doorverwezen kunnen worden voor een kijkoperatie, maar dat gebeurt niet zo snel.

Bij mij is bij de samenlevingstest gebleken dat ik bij mijn baarmoedermond antistoffen aanmaak tegen zaadcellen, zodat ze al doodgemaakt worden voordat ze in de baarmoeder komen, vandaar IUI. Het kan echt van alles zijn, soms vinden ze niets. Maar je kunt ook maar zo ineens nog zwanger worden!!

Bij mij was de eerste afspraak bloedprikken (kwam zo uit), een inwendige echo om te kijken of er zo iets te zien zou zijn (poliepen oid) en een uitstrijkje.

Deze periode is even doorbijten (duurt lang, ziekenhuisbezoeken etc) maar het is voor een goed doel!

Heel veel sterkte!!

Groetjes Patricia

Deel Deze Pagina