Jongste dochter Corona hoe lang oudste dochter in quarantaine?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Feestmuts, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

    Feestmuts Bekend lid

    9 mei 2011
    839
    71
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi dames,

    Jongste dochter had vorige week woensdag een positieve zelftest en donderdag een positieve ggd test. Ze mag woensdag uit quarantaine want heeft 0 klachten.
    Wij hebben vandaag na 5 dagen negatief getest bij de GGD.
    Mijn man en ik mogen dus uit quarantaine maar mag oudste dochter (9) dat ook?
    GGD die belde ivm bron contact onderzoek had het over 7 dagen nadat jongste dochter uit quarantaine komt. Vandaag GGD gebeld en die zeggen omdat ze na 5 dagen negatief test ook uit quarantaine mag.

    Weten jullie dit?
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Volgens mij is het zo dat je kind pas 5 dagen na het eind van de quarantaine van je andere kind mag testen en uit quarantaine.
    Tenzij je kind in de afgelopen 12 maanden al een coronabesmetting heeft gehad.
     
  3. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Volgens mij is dit geheel afhankelijk of de jongste in isolatie is gegaan en of je wel of niet gevaccineerd bent.
    1e is voor als je niet gevaccineerd bent en 2e als je wel gevaccineerd bent.

    D451A734-1028-4A9C-9EE1-B1054B4F735A.jpeg 58C2950A-294A-45B5-B969-DE8D33208DCF.jpeg
     
  4. Feestmuts

    Feestmuts Bekend lid

    9 mei 2011
    839
    71
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Bedankt voor jullie reactie!
    Dat betekent dus woensdag + 5 dagen nogmaals testen als ik het goed begrijp?
     
  5. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    ik heb even een bijlage toegevoegd, maar volgens mij geeft de ggd hier ook weer heel wisselend advies in.
     
  6. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Ik hoor hier steeds vaker om me heeb dat iedereen op dag 5 kan testen en bij negatief uit quarantaine. Kinderen, volwassenen wat dan ook. Familielid nu ook. Jongetje is 7. Gezin gaat van de week testen en bij negatief iedereen uit quarantaine, jongetjes vant weekend uit quarantaine.

    Ik snap er niets van, maar hoor dit nu zo vaak om me heen.
     
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Is niet zo hoor. Ik zit nu in quarantaine en mijn oudste mag toch echt pas 5 dagen na
    Klachtenvrij de laatste (m’n man) testen (en dan er uit)
     
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Komt omdat het in de brief voor huisgenoten heel verwarrend staat. :(
    Daar staat iets in dat je na 5 dagen mag testen en dan uit quarantaine mag, maar dit is dus enkel als besmette huisgenoot in isolatie is gegaan... Ze gaan uit van 5 dagen na laatste contact of 5 dagen na einde besmettelijkheidsperiode. Wat dus na 7 dagen (en 24uur klachtenvrij) van huis genoot is en dan 5 dagen erbij tellen. Test je niet dan is het dus dan 10 dagen tellen en zonder klachten eruit.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Feestmuts

    Feestmuts Bekend lid

    9 mei 2011
    839
    71
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    #9 Feestmuts, 20 dec 2021
    Laatst bewerkt: 20 dec 2021
    Bedankt voor de informatie! Geldt dit ook voor gevaccineerden of alleen ongevaccineerden?
    En mag je na die 5 dagen testen met een zelftest of moet dat bij de GGD?
     
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dit is de info voor niet gevaccineerde.
    Voor gevaccineerde geldt dat ze mogen testen op dag 5 ongeacht of de huisgenoot in quarantaine zit. :thumup:

    De test op dag 5 moet een GGD test zijn.
    Succes en beterschap!
     
    Feestmuts vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Maar het gekke vind ik dus dat je als gevaccineerde op dag 5 mag testen en bij negatief uit quarantaine, maar je kinderen blijven nog in quarantaine, want ze zijn niet gevaccineerd. Dan gaan zij dus een week later testen en stel dat ze dan positief testen, kun je als gevaccineerde weer 5 dagen in quarantaine en opnieuw gaan testen.
     
    Mapje en bulakgirl vinden dit leuk.
  12. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Yep, maar hoeveel kinderen gaan er na dag 10 nog testen denk je? Die testen dag 5 wel ;)
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.800
    6.968
    113
    Vrouw
    Ik volg demamavan op instagram, die heeft een groot gezin en een aantal waren er positief. Maar die hebben idd van t weekend nogmaals getest en bij negatief waren ze klaar zei ze. Heeeeel vreemd.
     
  14. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Ja dat is de vraag. Je kunt je kind op dag 5 wel meenemen naar de teststraat, maar bij negatief moet het toch nog in quarantaine blijven.

    Want stel je ene kind test op maandag positief. Dan mag je als gevaccineerde ouder op zaterdag testen. Maar je andere niet gevaccineerde kind moet dan wachten tot je kind uit quarantaine mag en dan nog 5 dagen wachten. Dan kom je een volle week later uit.
    In die week kan je kind toch inmiddels corona hebben en jij mag weer gewoon naar buiten. Tot je kind die week later misschien wel een positieve test heeft.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  15. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Advies is om bij klachten weer te testen en dan denken ze die er wel weer uit te filteren? Ik snap je gedachten gang idd wel... Hier zoon met amper klachten mee naar de test straat genomen op dag 5 van zoon (dag 2 na dochter) omdat ik t vreemd vond dat dochter wel, maar hij niet besmet zou zijn en dat zijn quarantaine dan minder zou zijn. Na zijn positieve test is man ook maar zonder klachten gaan testen en positief getest... Anders had hij vandaag pas getest en had ik weer 5 dagen moeten wachten..... Logischer is om de quarantaine gelijk te houden voor iedereen
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Dubbelpost
     
  17. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hier exact dezelfde situatie gehad. Zoon op donderdag positief getest. Wij mochten dinsdag testen en naderhand uit quarantaine. Mijn dochter toen wel mee laten testen (stel ze was wel positief geweest dan scheelt het tijd om dit eerder te weten) maar zij mocht nog niet uit quarantaine ondanks haar negatieve test. Zij moest maandag nogmaals testen en mocht na die uitslag uit quarantaine.
     
    Mapje en bulakgirl vinden dit leuk.
  18. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Hier (België) zoon vorige week woensdag getest dus op 16 december en mag op 26 december uit quarantaine.
    Van mij ben ik al vergeten wat ze zeiden. :oops:
    Ik heb me toen die donderdag laten testen en moet op 23 december weer testen. Dus moet me 2 keer laten testen.

    Nu weet ik niet of ik na de uitslag van 23 december uit quarantaine mag of 5 dagen na zijn quarantaine eruit moet. :oops::roflmao:

    Natuurlijk geen zelfisolatie voor zoon. Gewoon bij mij. Hij heeft ook op dit moment weer 0 symptomen.

    Het is maar ingewikkeld.

    Zijn CT waarde was 24 op zijn test. Als ik op google lees is dat gemiddeld, niet heel besmettelijk naar ook niet niet besmettelijk denk ik. CT waarde 16 is superverspreider en bij 30 is of het hele begin of het einde van het virus in je lichaam.
     
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dat is echt raar en niet waar hoor…
     
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    dit doen wij. Oudste vrijdag mee laten testen. Baby en man positief maar hij negatief. Nu is hij verkouden dus vandaag weer. Als hij negatief is dan nog blijft hij in quarantaine tot mijn man klachtenvrij is (morgen. Hij kreeg klachten op woensdag) en dan testen op dag 5 tweede kerstdag en dan mag hij er wel uit. Behalve als vandaag positief is. Alhoewel dan mag hij er ook van het weekend uit haha.
     
    bulakgirl en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina