Dochter gisteravond getest 12 uur later de uitslag al, snel dus. Ze heeft dinsdag contact gehad met iemand die corona bleek te hebben. Ze werd woensdag al ziek wakker en in de loop vd dagen werd ze al zieker. Thuistest zaterdagochtend was al positief en had ik ook verwacht. Ze is niet gevaccineerd dus hopelijk wordt ze niet al te ziek. Ik ga maar weer even naar de winkel en een lekkere soep voor haar maken.
Beterschap voor haar! Maar jij mag toch niet naar de winkel? Het hele gezin moet toch in quarantaine?
Bedankt! Mijn dochter is 23 (ik was al jong moeder) en woont zelfstandig. Soep zet ik voor de deur. Wij hoeven dus niet in quaraintaine..
Jij mag nu ook niet naar de winkel gaan. Jullie moeten allemaal in quarantaine. Hopelijk wordt ze niet zieker. Beterschap.
Ik dacht het nog even toen ik het stuurde Zou ze een volwassen dochter hebben. Zelfs nog even je handtekening gecheckt. Excuus! Veel beterschap voor haar, maar dat moet met zelfgemaakte soep van haar moeder vast goedkomen
Haha ja dat kon je niet weten, had ik beter even meteen kunnen vermelden Ik klop aan, ren 3 meter naar achter en ze mag zelf de soep pakken Ik ga echt niet naar binnen nu ondanks dat ik gevaccineerd ben. Als ze echt te ziek zou worden laat ik haar wel hier komen, maar dan hebben we de mogelijkheid dat zij apart van ons woont, maar kan ik een oogje in het zeil houden. Hopelijk niet nodig!
Super toch! Dan zit het anders dan ik eerder wel eens had gelezen, ik hoop dat het bij ons ook zo snel gaat!
De PCR-test wordt gebruikt in de GGD-teststraten of op andere testlocaties. Ook in ziekenhuizen wordt de test gedaan. Het duurt ongeveer 24 tot 48 uur na afname van het uitstrijkje voordat de geteste persoon de uitslag van de test krijgt. De procedure in het laboratorium kost 4-8 uur. Eén laborant kan per dag 600 PCR-testen analyseren. Er zijn ook PCR-testen die sneller werken, maar daarmee kunnen maar weinig monsters per keer getest worden. Die worden vooral in ziekenhuizen gebruikt voor medisch-spoedeisende situaties ——- Tekst van het rivm.
Worden er dan op GGD locaties ook ander soort testen aangeboden? Ga nu helemaal twijfelen of die testen wel goed gedaan zijn.....