Hoe lang wachten op uitslag corona test

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1981Mama, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Wat een verschil zeg! Echt raar. Welke regio zitten jullie?
    Mijn dochter zat in Zeeland, belde maandagochtend. In de omgeving daar kon ze op zijn vroegst op het woensdag terecht. Uiteindelijk is ze op dinsdagmiddag naar Rotterdam gereden om daar getest te worden. En daarna moeten wachten tot vanmiddag half 1.

Wel fijn dat hij negatief was:thumup:

2. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Jeetje wat een ellende! Wij zitten in regio zuid-Limburg, dat verklaart waarschijnlijk een hoop. Heeft je dochter ook negatief getest?

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ja gelukkig wel!

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Mijn man heeft vrijdagochtend getest, werd gister begin van de avond al gebeld. Ik ben net wezen testen, hopelijk ook zo snel de uitslag!

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heb jij veel patiënten gehad met deze vraag?

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, valt erg mee. Nog geen 10 die antistoffen hebben laten bepalen. Niemand had antistoffen.

Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Binnen 48 uur krijg je de utslag bij ons. Mijn vader is vrijdag getest , mijn moeder ook mijn zusje en mijn broertje. Gisteren kregen wij de uitslag en ze hebben allemaal corona.

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Heftig. Hoe gaat het met ze? Veel beterschap!

9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Mijn vader is over de 60 en heeft diabetes hij heeft 2 dagen 38 a 39 graden koorts gehad. Dag 3 kregen we de uitslag( gisteren dus) toen stond hij eigenlijk al op de loopband. Dus ging stukken beter en geen koorts meer. Mijn moeder is longpatient die heeft pas sinds gisteren koorts, dus we houden haar in de gaten. Mijn broertje had gisteren ademhalingsproblemen, ambulance is langs geweest maar gaat nu wat beter en mijn zusje (zijn beide halverwege de twintig) heeft ook koorts maar die heeft dus al in april corona gehad en nu dus weer. Voelt Volgens haar aan als een zware griep.

10. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Oh wat erg. Apart ook dat je zusje het nu voor de tweede keer heeft, het bewijs dat het dus echt mogelijk is.

11. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag gebeld en kan pas woensdag terecht :eek:. Als ik dan nog eens meer dan 48 uur moeten wachten zit je zo een hele week thuis. En dat terwijl ik alleen wat lichte keelpijn heb. Laat mij alleen testen omdat wij op vakantie gaan en ik 1,5 week geleden in contact ben geweest met een Corona patiënt. Maar wat al eerder gezegd is helpt dit niet echt mee je aan de afspraken te houden als je zo lang moet wachten alleen maar voor de zekerheid.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar met keelpijn is het überhaupt de bedoeling om thuis te blijven, tot 24h na het verdwijnen van de klachten.
    Wel of geen test.

Bij de meeste afspraken met openbare instanties, in restaurants, contactberoepen, zelfs winkels conform hun websites enz wordt gevraagd of men afgelopen 5-7 dagen klachten heefr gehad en recent in contact is geweest met een patiënt. Dan is het ook niet de bedoeling om ergens te komen of bij anderen in de buurt te zijn.

Wat zou er voor jou anders zijn als je je niet laat testen?

13. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Waarom zou ik thuis moeten blijven als ik geen Corona heb maar wel keelpijn? En als je in contact geweest bent met een Corona patiënt hoef je ook niet thuis te blijven. Ik heb een brief gehad van de ggd waarin stond de komende twee weken goed afstand te houden 1,5 meter en als het kan thuis te werken. Alles wat ieder anders ook moet doen.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn collega is vrijdagavond getest omdat ze klachten kreeg van keelpijn, verkouden en hoesten maar nog geen uitslag. Nu al 72 uur later, Als zij positief test dan ga ik hem wel knijpen want vorige week veel in dezelfde ruimte gezeten.
    Heb zelf ieder geval geen klachten. Nu maar duimen dat het een negatieve test is ook ivm het patientencontact wat er vorige week is geweest.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  15. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Jammer dat het zo lang duurt tot de uitslag bekend is. Ik denk dat veel mensen zich daarom niet laten testen. Dan moet je ruim 72 uur in quarantaine terwijl het negatief kan zijn, dat kan moeilijk zijn voor sommige mensen. Ik vind dat ze bij de GGD met een oplossing moeten komen, dit kan natuurlijk niet en vooral niet in de herfst/winter waar er nog meer mensen getest zullen worden.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze heeft nu 72 uur later nog steeds geen uitslag. Ze heeft gebeld maar na 20 uur geven ze geen uitslagen meer door, het enige wat ze doen is een notitie maken maar verder is er weinig wat ze je vertellen Ze proberen op korte termijn op te schalen en dat is het. Morgen komt ze niet werken in afwachting van de uitslag bijna 4 dagen later.
    Ben benieuwd.

17. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    En als de uitslag eindelijk binnen is, is ze ook weer 5 dagen verder en stel dat het positief is gaan ze dan pas beginnen met contacttracing? Zo schiet het natuurlijk niet op he :roflmao:

Anouk2005 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen idee hoe ze dat gaan doen haha. Ik hoop heel hard dat die negatief is anders kunnen we de praktijk beter sluiten ;)

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #259 amdaa, 27 jul 2020
    Laatst bewerkt: 27 jul 2020
    Bij klachten blijf je thuis.

Dat is volgens mij 1 van de 3 basisregels van het huidig beleid.

Als men niet getest wordt (want daar ging het net om: testbereidheid lastig want lang wachten) dan weet je niet of je corona hebt. En dus blijf je thuis met klachten. Ook met keelpijn.

Dus of je thuis blijft om te wachten op de testuitslag (bij wel testen) of thuisijft wegens keelpijn (bij niet testen) verandert niet zoveel aan de situatie op het moment zelf.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik begreep dat mensen met positief uitslag door de ggd zelf worden gebeld, meestal binnen 24h.
    Negatieve uitslagen worden daarna gebeld, door een call center.

Aangezien de verdeling 1,5% (positief) tov 98,5% (negatief) is, is het een stuk makkelijker om positieve gevallen op tijd te bellen. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Deel Deze Pagina