Maar dan kunnen ze dat ook beter communiceren. Ben je na 48 uur niet gebeld is je test negatief. Ik heb uiteindelijk ook meer als 72 uur gewacht.
Dat kunnen ze denk ik niet garanderen, en het proces zal in detsil per ggd/ locatie verschillen. Uiteindelijk is het afhankelijk van de drukte bij de laboratoria.
Ja precies. Dus als ik morgen geen keelpijn meer heb mag ik na 24 uur de deur weer uit. Nu heb in laten testen wacht je het test resultaat af. Wat dus langer duurt. + wat is dan nog de functie van laten resten? Hele idee van het testen is toch onderanderen alles beter in kaart brengen. Als dat hele proces een week in beslag neemt ontmoedigd dat. Dat was mijn punt. Ik zeg nergens dat ik graag met mijn klachten naar buiten wil
Ik vind 72 uur echt bizar. Welke regio is dat? Ze geven aan nog niet eens aan de top van kunnen te zitten bij GGD kun je nagaan hoe dit in het najaar is. Vind ik inderdaad ontmoedigend.
Ze heeft nog steeds niets gehoord en daarom ook niet op het werk. Ze hoopt voor 12 uur iets te horen.
Inmiddels is de test binnen en hij is negatief, kan ze straks aan het werk want is inmiddels klachtenvrij.
Ik heb net zelf gebeld. gister ochtend getest, in Noord Limburg is het rustig en zei medewerker bel over uurtje anderhalf uur nog een keer dan hebben we ze. Ze gaaf mij groot gelijk met zelf bellen. ze gaf aan dat Positieve testen altijd door GGD gebeld worden en negatieve door call center landelijk. Positieve testen zijn bijna altijd binnen 24 gebeld, negatieve kan langer duren zei ze omdat callcenter zo druk is. Ik bel dus over uur nog een keer, zit namelijk met een peuter en baby waarbij de 1,5 meter redelijk lastig is. plus ik denk 100% zeker dat ik verkouden ben omdat de airco's nachts aan hebben gestaan.. Meer mensen hier die snotverkouden waren en negatief testte?
Wij hebben best veel patienten die zich op ons advies laten testen met verkoudheid en keelpijn maar ook doorgaans negatief. We hebben 2 besmette gezinnen maar die hebben het opgelopen in Turkije maar die testten 2x negatief en toen eindelijk eens een keer positief, ook een beetje vreemd
Ik heb net getest. Viel me mee. Overigens niet verkouden maar keelpijn en loopneus. Ik ben weekend weggeweest in een vreselijke warme hotel kamer waardoor ik alles open heb gezet en later lag te bibberen. Ik heb zelf het idee dat het daarvan komt dus afwachten. Volgens mij test nog steeds het grootste gedeelte negatief toch. Ik hoop het! overigens ging die 1,5 m bij mijn peuter vanochtend inderdaad ook al mis. Redelijk kansloos met kinderen.
Hier vrijdagochtend gebeld gelijk om 8.00 kon zondag begin van de middag pas terecht en nu nog steeds niks gehoord. Vind maar vervelend, zit vanaf donderdag al thuis, moet morgen officieel werken. Maarja.. als ze dan nog niet gebeld hebben kan ik me weer ziek melden..
Mijn dochter. Ze was super verkouden: hoesten, haast geen stem, keelpijn. Getest en gelukkig negatief.
Ik, en het is heel fijn dat het geen COVID-19 is, maar daar is ook alles mee gezegd. je zit alsnog aan huis gebonden. We moeten ook niet vergeten dat er nog heel veel andere virussen zijn dan COVID-19 en dat een verkoudheid ook lang en heftig kan verlopen. Maar wat ben ik blij als het helemaal over is. heb je de uitslag inmiddels?
Ja in dat geval wel. Maar ik zelf heb alleen keelpijn en een beetje een loopneus en ik voel me alleen een klein beetje niet fit maar verder prima. Dus ik ben wel blij als het geen COVID is want dan ga ik ervan uit dat dit over een dag of 2 helemaal weg is (en waarschijnlijk krijg ik dan ook de uitslag dus dat is mooi) Toch spannend. Ik duim van niet. Beterschap in elk geval voor jou!
Ik ben rond half 6 gebeld voor de uitslag, was 28 uur na de test. Maar ik hing per ongeluk op. Baal zo erg. Belde terug, maar kreeg een bandje dat ze het nog een keer gaan proberen. Zijn er mensen na 6 uur nog gebeld of moet ik tot morgen wachten? Ik was niet zenuwachtig, nu opeens wel.