Hoe lang wachten op uitslag corona test

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1981Mama, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Volgens mij bellen ze door de week tot 21uur

2. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Volgens mij kunnen ze tot 21 bellen. Ik hoor in elk geval vaak dat mensen savonds nog zijn gebeld...

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Oh balen!! Mijn man is zondagavond rond 19:15 nog gebeld.

4. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Ik ben niet meer gebeld. Ga er maar vanuit dat dat goed nieuws is. Morgenochtend zullen ze wel bellen.

5. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik ben vanochtend getest en er werd nu al aangegeven dat het 72 uur kan duren voor de uitslag er is. Testen viel mij trouwens super erg mee.

6. Wellesnietes

echt? Terwijl ze bij mij gisteren gewoon 24 uur zeiden...

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind die uitspraken in de media als "waar zijn de gewone griep en verkoudheid gebleven, "ze" maken overal corona van" daarom zo dom.

99% van de geteste mensen heeft gelukkig geen corona. Dus waarschijnlijk een andere verkoudheids-/griepvirus.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Mijn zusje testen op dezelfde locatie een uurtje later en tegen haar werd gewoon weer 48 uur gezegd. Toen zij vertelde wat mij gezegd was gaven ze aan dat het kon maar dat er gewoon naar 48 uur gestreefd wordt. Dus ga maar gewoon van je 24 uur uit! Ga ik ook doen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  9. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ja, ik was echt snotverkouden en testte gelukkig negatief.

10. Wellesnietes

Hier gisteren om 1045 getest en zojuist om 14.00 de negatieve uitslag gekregen.

Lomo en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  11. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Gisterochtend gebeld, gisteren begin van de middag getest en vandaag binnen 28 uur gebeld met de negatieve uitslag.

Lomo, Vitamientjuh en Wellesnietes vinden dit leuk.
  12. Wellesnietes

Ik ben nu gelijk een rondje door het bos aan het wandelen :thumup: Yes naar buiten! (Niet dat ook maar iemand al ben tegengekomen maar brave burger ik bleef thuis tot de mevrouw aan de telefoon zei dat ik geen Corona heb en weer het huiis mag verlaten :roflmao:

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Jeetje wat bizar dat je zusje het weer heeft. Denken ze echt voor de 2e keer? Of is het mogelijk nog van de 1e infectie?
    Ik heb zelf namelijk begin april corona gehad. En ergens hoop je dan met je antistoffen nog wel even door te komen.
    Nu doneer ik ook plasma met antistoffen bij sanquin en als het goed is krijg ik een brief wanneer mijn antistoffen te laag zijn voor het doneren. Maar ben gewoon benieuwd of een infectie dan zolang actief blijft of dat ze het dus echt alweer heeft. Bizar zeg!
    Hoop dat iedereen inmiddels wat is opgeknapt.

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben begin april al getest dus waarschijnlijk is het nu een stuk drukker uiteraard. Toen mocht die week zorgpersoneel getest worden.
    Kreeg toen 24 uur later de uitslag (positief).

15. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik kreeg met 27 uur de uitslag afgelopen week. Mijn zusje die na mij getest had kreeg al voor mij de uitslag. Kan dus snel gaan!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het maakt wel degelijk uit. Na een negatieve uitslag kun je namelijk gewoon weer naar je werk.

https://www.ggdnog.nl/corona/alles-over-corona/hoe-gaat-het-verder-na-de-coronatest

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/uitslag-test

Lomo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik verwacht dit dat bij ons niet anders zal zijn, maar toch lijkt me gek om van de winter met een snotneus en hoesten (hier heb ik regelmatig last van in de winter) te gaan werken. Zeker omdat het vaak deels binnen de 1,5 meter is en het ook regelmatig patienten uit de risicogroep betreft.
    Ik ben heel benieuwd wat ons beleid gaat zijn straks. Nu hebben we nog amper zieken/verkouden collega s gehad. Ik denk dat ik iig regelmatig voor een test mag.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook dubbel hoor. Zelf ben ik juf. Aan het einde van het schooljaar was ik snotterig en heb me laten testen. In afwachting van de uitslag, heb ik twee dagen niet gewerkt. Met veel kunst en vliegwerk is het die dagen opgelost. Maar het was goed dat het die 3e dag niet meer nodig was, want anders had mijn klas -opnieuw- thuis moeten blijven. Dus ja, natuurlijk ga je dan werken. Normaal zou je daar niet eens over nadenken met een snotneus.
    Maar nu... als ik een collega aansteek met m'n verkoudheid, moet die weer thuisblijven en testen. Eén probleem opgelost, maar je veroorzaakt een nieuwe. En als je een leerling aansteekt, moet die ook thuisblijven. Ik heb groep 8, je wilt gewoon niet dat een kind die laatste dagen moet missen. En in lagere groepen, zadel je werkende ouders met een probleem op. En sowieso: kinderen gaan echt veel onderwijs missen als ze voor elke verkoudheid thuis moeten blijven.

Dus ja. Je staat er 'gewoon'. Er is een gigantisch leraren tekort, dus welke keus heb je? Maar het voelt eigenlijk niet goed. Want je weet gewoon dat als je iemand aansteekt, dat je ergens anders weer een nieuw probleem veroorzaakt.
    En in bijvoorbeeld de zorg zal het net zo zijn.

Maar een korte termijn oplosssing heb ik er ook niet voor hoor. Ik hoop wel dat de aandacht voor dit soort beroepen bij meer mensen een belletje laat rinkelen. Vooral de zorg is bestempeld als vitale sector. Onderwijs ook. Dit zijn beroepen met een hoge mate van baanzekerheid. Op andere plekken raken mensen hun banen juist kwijt. Ik hoop dat daardoor meer mensen de overstap gaan maken. En ik hoop dat de overheid bij alle corona-uitgaven ook serieus gaat kijken naar de mogelijkheid om mensen om te scholen. Je kunt niet eindeloos bedrijven overeind proberen te houden die uiteindelijk niet op dezelfde voet verder kunnen. Wel kun je mensen een toekomstperspectief geven. Zorgen dat ze met zo min mogelijk financiële schade naar een andere baan kunnen doorstromen. Waar ze met open armen opgewacht worden!

Maar goed, nu ga ik wel heel erg offtopic. Sorry.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind dat ze voor dergelijke beroepen moeten garanderen dat je binnen 24h antwoord hebt en als het kan sneller.

Dan kan je collega die verkouden wordt ook sneller testen en kan het leven een beetje doorgaan.
    Het mooiste zou zijn als ze dat voor iedereen kunnen realiseren, want eerst 2 dagen wachten op kunnen testen en 3 op de uitslag is onacceptabel.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij kunnen idd in huis testen en dan heb je binnen 24h de uitslag.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina