Hoofdpijn, koorts, moe en spierpijn. Hoesten kwam pas na 5 dagen. Getest omdat een vriendin positief was en ik met haar had koffie gedronken op afstand.
Ik mag morgen. Alleen wat verkouden (ik zat er op te wachten, 2 van mijn 3 kinderen waren vd week snipverkouden) maar ook bij alleen verkoudheid raden ze toch aan om te testen. De 1,5 meter afstand gaat op mijn werk ook niet op dus hop vooruit dan maar. Mijn buuf van verderop kreeg een positieve uitslag na alleen een verkoudheid... dus hoewel ik ervan uit ga dat er niks aan de hand is vind ik het toch wel spannend. 10 dagen quarantaine met mijn kinderen. Ik hou zielsveel van ze maar pfffff... Zeer vermoeiend.
Waar staat deze informatie? Ik heb negatief getest, maar ik heb een hoest die meestal 6 weken duurt. Kan moeilijk zo lang binnen blijven.
Het is ook niet waar. In de mail van de uitslag staat dat je weer naar buiten mag. Geen corona Is je testuitslag negatief, dan had je op het moment van testen geen corona. Je hoeft niet meer thuis te blijven, tenzij je een nauw contact bent van een coronapatiënt. In dat geval blijf je de resterende dagen van de quarantaineperiode van 10 dagen thuis. Ook als je negatief bent getest blijven de regels gelden die voor iedereen gelden: blijf op 1,5 meter afstand van mensen die niet bij je in huis wonen, was regelmatig je handen, hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes. Krijg je opnieuw klachten of andere klachten die passen bij corona? Blijf dan thuis en maak een nieuwe testafspraak of neem contact op met de huisarts. Een negatieve testuitslag kan niet gebruikt worden als een COVID-vrij verklaring.
Nee ik dacht al, op de site van het rivm staat het namelijk ook niet. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19 maar ja, durft er iemand nog te hoesten in een supermarkt? Ik niet. Maar dat is vanuit mijn perspectief want ik vind het momenteel ook erg vervelend als ik mensen om mij heen hoor hoesten. Vast niet iedereen is een brave burger die zichzelf opsluit bij klachten zonder dat bekend is of COVID-19 is uitgesloten .
dat artikel is van 4 juni. Toevallig is er een recenter artikel: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5182701/corona-test-negatief-rivm-rijksoverheid-ggd-binnenblijven
Ik ben zondag getest en gister na zo’n 30 uur had ik de uitslag. Negatief. Dus ik ga weer naar buiten. Heb wel met mijn werkgever afgesproken dat ik nog thuis blijf werken (deze week) omdat ik niet wil dat ik met mn snotneus andere verkouden maak die vervolgens ook weer moeten gaan testen. Ik moest al 4 dagen wachten op een test afspraak dat probleem wil ik mn collega’s en daarmee mijn werkgever niet geven. Ik werk in een sector waarbij we niet volledig thuis kunnen werken.
Inmiddels zitten we aan de 48 uur... duurt lang. Gelukkig werken we thuis en worden de boodschappen bezorgd.