Hoe lang wachten op uitslag corona test

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1981Mama, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaly

Emmaly Actief lid

20 aug 2016
    453
    144
    43
    Dochter kreeg na 50 uur de uitslag, ik na 56 uur. Allebei negatief gelukkig!

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Man kreeg de uitslag na +/- 53 uur. Helaas positief.

3. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Gister om 15.50 getest en vandaag om 11.20 al de uitslag en gelukkig negatief.
    Mijn man is gister ochtend getest in een andere teststraat en helaas nog geen uitslag, voor hem is het wel noodzakelijker ivm werk en eigen bedrijf. Kost veel geld hoe langer hij thuis zit.. Dus ik hoop ook echt vandaag voor hem, liever andersom gezien.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Welke regio woon je? Ik moet vanmiddag ook, hopelijk ook zo snel. Zou morgen een weekend weg dus hoop snel op een uitslag

5. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

getest in Zuidland, moest er wel een stuk voor rijden. Mijn man is ergens in de buurt van Dordrecht getest.

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Gisteravond aangemeld om te laten testen, ga zo naar de testlocatie. In principe kan je hier dezelfde dag nog terecht wanneer je je 's ochtends aanmeldt. (FR)
    Hoop eind van het weekend de uitslag te hebben als ik hier lees dat het gemiddeld 50 uur duurt.

Ik sta vanaf maandag weer voor een groep cursisten dus dan is het wel zo fijn om een negatieve uitslag te hebben, zal wel weer aan mijn allergieën liggen maar het is wel zo prettig om corona uit te sluiten wanneer je voor een diverse groep mensen staat elke week, waaronder risicopatiënten. :thumup:

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oké heel ergens anders, ik woon in Friesland. Dank je wel!

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Zijn er ook mensen waarvan de uitslag positief was die het online hebben gezien? Of zijn zij allemaal gebeld?

Ik heb gisterochtend getest, nog geen uitslag en heb koorts en ben benauwd. Een collega is op werk geweest terwijl een huisgenoot positief heeft getest, dus knijp hem een beetje.

online staat telkens niets, dus wellicht worden positieve mensen altijd gebeld ipv online?

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mij werd gister verteld dat je het op het portaal eerder kunt terug zien. Maar dat je bij een positieve test altijd word gebeld

Malbec vindt dit leuk.
  10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik heb toevallig net gesproken met GGD Haaglanden en daar legden ze uit dat er vandaag werkzaamheden aan coronatest.nl, omdat daar voortaan ook de positieve uitslagen op vermeld worden. (Denk dat dat te maken heeft met dat je voortaan zelf bron- en contactonderzoek moet doen?)

Of je nu nog gebeld wordt weet ik niet, maar vanaf binnenkort komen positieve uitslagen dus in elk geval wel online in beeld, als die dame niet uit haar nek kletste :o:

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik heb me gisterochtend om 9u laten testen in Leiden, heb net de uitslag binnen. Dus binnen de 48 uur. Ik woon in de regio van GGD Haaglanden. (Uitslag negatief)

Ik heb me in september ook al eens laten testen, toen was de dichtstbijzijnde locatie de RAI in Amsterdam. Dat was op een maandag en ik kreeg de uitslag toen pas vrijdagmiddag :eek:

Ik begreep van de vorige keer dat de afgenomen tests altijd worden opgestuurd naar je eigen GGD, omdat anders de landelijke statistieken niet meer kloppen. Anders waren mijn testresultaten opgeteld bij de GGD's van Leiden en Amsterdam, ipv mijn eigen GGD. Klinkt logisch.

De test'straat' in Leiden is trouwens wel ruk, het is nl. geen echte teststraat. Na in de rij wachten voor de parkeergarage moest iedereen daar binnen de auto parkeren, een stuk lopen met masker op tussen allemaal andere potentiële covidklanten, zich laten testen (opnieuw in de wachtrij), weer naar je auto terug en weg. Duurde laaaang. Als je de keuze hebt zou ik echt een andere teststraat kiezen.

Mijn ervaring bij de RAI was perfect. Iedereen bleef in de auto en het ging supervlot.

Malbec vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ah oké! Dan lijkt het dus wel alsof die eerst pas later erop stonden dan in hun systeem zodat ze konden bellen.
    Lekker dan. Ben al de hele dag aan het verversen.

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ligt volledig aan je eigen GGD! Hier Haaglanden en testuitslag dus ruim binnen 48 uur :thumup:

Toi toi toi !

Nummer4 vindt dit leuk.
  14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja waardeloos hè? Hier ook de hele dag gedaan. Had eigenlijk om 12u termijnecho... Moesten we dus verzetten omdat we de uitslag niet op tijd kregen...

Je zou je GGD kunnen bellen, heb ik ook gedaan. Uitslag bleek al binnen maar stond toen nog niet online. Inmiddels wel. Hebben je bsn en wat gegevens nodig en dan kunnen ze je zo opzoeken. Er zit toch vertraging in...

15. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Goeie vraag, maar ik weet het antwoord niet. Heb de indruk dat er 's nachts nooit iets online komt, misschien komt dat omdat ze in de loop van de avond stoppen met tests ontwikkelen en daar 's morgens weer mee verder gaan?

Je zou je eigen GGD kunnen bellen, ze weten het daar net ietsje eerder dan dat het online staat. Plus dan kun je die goeie vraag ook even stellen!

Of heb je je uitslag inmiddels? :)

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Uitslag inmiddels al binnen was kwart voor 2 in de nacht online gezet zag ik de volgende ochtend. Dus gaat dag en nacht door schijnbaar:thumup:

MLady vindt dit leuk.
  17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nou, super!

18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik ook binnen, negatief! Als ik
    Morgen nog benauwd ben en koorts toch even langs de HA

Wellesnietes en jada08 vinden dit leuk.
  19. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Binnen 8 uur... beter hoor.
    Had wel voorrang vanwege beroep

20. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dinsdagmorgen om 08.45 uur test, dinsdagnacht om 0.18 uur al een mail in mijn inbox met de negatieve test uitslag. Vond dat heel snel. Ben geen zorg personeel.

Wellesnietes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina