Manlief hier op 24 december om 15.05 getest. Gisterochtend om 11 uur uitslag, gelukkig negatief. GGD NOG Dus ruim binnen de 24 uur de uitslag, ondanks dat hij aangaf dat het best druk was.
Vanochtend om 9.00 getest en dezelfde dag om 18.00 de uitslag. Negatief gelukkig. Vind het wel gek dat m'n man het wel heeft, maar ik niet. Terwijl we toch wel 2 dagen bij elkaar zijn geweest (vanaf het moment dat hij ziek begon te worden tot de positieve uitslag, daarna is hij in zelfisolatie gegaan). Wel heel fijn natuurlijk!
Was hier ook.. heel vreemd. En dan hebben we ook nog in mijn besmettelijke dagen nogal. Euh.. erg nauw contact gehad Heb al een aantal mensen gehoord die het hadden en partner niet ( of andersom )
Maar jullie zaten een week daarvoor toch met meer zieken? (Vanuit het afrijden topic). Misschien dat het toen toch rond gegaan is in jullie gezin zonder dat jullie het gemerkt hebben en ondanks negatieve testen?
Dat zou idd ook nog kunnen. Bij zoon die positief getest was denken ze dat de buikpijn en misselijkheid er bij hoorde. De week daarvoor heeft zoon van 9 een nacht lang aan het spugen geweest. Maar dat was van 8 op 9 december. Zou daar nog een positieve uitslag van kunnen komen? Vanmorgen rond 9 uur zijn mijn man, ik en d jongste 2 getest. Vanmiddag om 13 uur gaan de andere 4. Het grote wachten begint dus.....
Ik vind dat testen van gezinsleden na 5 dagen maar onduidelijk. En het zal mij niet verbazen als daar nog ontzettend veel besmettingen uit voorkomen. Ik lees nu net ook van iemand; vorig weekend klachten, getest en maandag uitslag; positief. Vandaag klachten vrij en rest van het gezin gaat vandaag testen want geen zin in nog 10 dagen binnen zitten. Maar dit is toch nog niet 5 dagen na het laatste contact met de besmette ouder? 1 ouder was dus positief.
Gisteravond om 19 uur getest, zojuist de negatieve uitslag. Ik voelde me grieperig: spierpijn, hoofdpijn en moe. Geen verkoudheidsklachten. Blij dat het negatief is.
Is dan de regel niet duidelijk of snappen mensen het prima maar lappen ze het vervolgens aan hun laars? zo moeilijk is die regel toch niet? 5 Dagen na het laatste contact kun je testen. Test je dan negatief dan hoef je de rest van de oorspronkelijke 10 dagen quarantaine niet meer af te maken. Weet niet hoe het dan duidelijker gemaakt moet worden.
Mijn zoon is vorige week ook positief getest. Overleg met de GGD gehad. Zij zeiden dat we ons vandaag mochten laten testen. Hij kreeg een dossiernummer. Dat nummer moesten wij ook doorgeven bij het maken van de afspraak. Vandaag dus allemaal getest, nu wachten op de uitslag.
Precies dit! De GGD geeft aan wanneer je dan mag gaan testen. Als je dat advies opvolgt lijkt mij het gewoon duidelijk.
Hier zelf gisteren in 12:00 getest, vanmorgen om 8:30 uitslag binnen. nog ruim binnen de 24 uur zelfs.
Er staat idd na het laatste contact, maar de persoon zelf is al niet meer besmettelijk, want die is klachtenvrij, dus ik zou zeggen; vandaag dag 1 dan toch? er is niet in isolatie gegaan.