Zelf bellen! Dat zeiden ze tegen mij vanuit de GGD. Gewoon de regionale GGD. Ik duim mee voor negatief!
Ik moest gezien worden door de huisarts. Op een speciale post hebben zij mij vrijdag getest. Daardoor moest ik wachten tot de huisarts bereikbaar was. Het GGD schijnt de gegevens pas na drie a vier dagen te krijgen.
Ik wacht nu al 49 uur. GGD al gebeld en die hadden ook nog geen uitslag binnen. Ze gingen er gelijk achteraan en mij terugbellen als ze meer wisten. Maar dat lange wachten is echt niet leuk
Hier vrijdagochtend 10u getest en 23.30u zelfde dag uitslag. Mijn man de zaterdag ervoor. Om 12.30u getest en iets na middernacht uitslag. Lekker snel dus bij allebei (en in verschillende de regio’s getest).
Je moet sowieso 7 dagen binnen zitten wat je klachten ook zijn. Nee je gezin laten testen als ze geen klachten hebben heeft geen zin. Zij moeten zich las laten testen als ze klachten krijgen. Ook als die uitslag negatief is moeten zij zich laten testen nadat je 5 dagen klachtenvrij bent. Als ze zich niet laten testen zijn het 10 extra quarantaine dagen. Als er weer iemand positief is na die test begint alles weer opnieuw. Zo heeft een deel van ons gezin uiteindelijk een maand binnen gezeten.
Ik bel vanavond dan wel. Want hebben een afspraak staan. Wordt wel lastig als we die weer moeten verzetten. Net als de renovatie van de douche die nu weer is uitgesteld.
Nou ik zou misschien wel gelijk testen want als je allemaal positief bent dan verkort dat wel je quarantaine tijd mogelijk.
Hoe groot is de kans. Donderdag begon de jongste met hoesten. Vrijdag thuisgehouden van school en laten testen. Ook dochter kwam ineens vroegtijdig uit school met neusverkouden en keelpijn. Dus ook zij getest. Beide gelukkig zaterdag een negateve uitslag. Hoesten is bij beide zo goed als weg. Nog wel beide neusverkouden (dochter erger dan zoon). Ik begon vrijdag heel licht met hoesten en een lichte snotterneus. Vandaag is de hoest erger aanwezig, nog steeds een snotterneus en hoofdpijn van het hoesten. Hoe groot is de kans dat ik corona heb? Het lijkt mij zeer klein en dat ik dus gewoon ben aangestoken door mijn kids.
De kans is idd heel groot dat jij gewoon bent aangestoken door de kinderen, maar zeker weten doe je dat niet. Ik zelf zou me laten testen.