Uitslag van man en kinderen was ook na 9 uur binnen. Gelukkig allemaal negatief Hoelang moet ik in isolatie blijven? Wat mis ik de knuffels (en kusjes van de jongste) zeg
Minimaal 7 dagen vanaf start van de klachten en tot je 24 uur klachtenvrij bent. Ben je er erg ziek van? Mijn man en ik waren niet heel ziek, maar het duurde toch ongeveer 1,5 week voor we klachtenvrij waren.. Fijn dat je man en kinderen allemaal negatief hebben getest.
Zolang nog, dat is pas vrijdag.. Arme man, die slaapt al nachten op de bank. Valt mee, een droge hoest, verhoging, niet echt fit en spierpijn. Moet minimaal tm 23-3 in quarantaine blijven. Hopelijk kan ik tegen die tijd wel weer naar buiten.
Nee hoor, mag al eerder, volgens mij sinds dit jaar. Wij hebben onze meiden tussendoor ook laten testen toen man en ik beiden ziek waren. Helaas allemaal negatief toen. Pas veel later eentje positief. Edit: na 5 dagen testen is geldt voor als je eerder dan de 10 dagen na het laatste contact met besmet persoon uit quarantaine wil. Maar je kunt dus voor die tijd al testen, misschien ben je wel positief zonder klachten en dan duurt je quarantaine dus korter! Met dat laatste in gedachten hebben wij onze dochters dus laten testen.
Ja precies. En als je niet allemaal positief bent tja dan ga je vaker testen (of op dag 5 nadat de laatste klachten vrij is 24 uur)
Mijn man mag woensdag uit quarantaine en dan gaat de oudste weer testen. Ze had toen wij ziek werden ook al getest. Ze heeft heeeeel lichte keelpijn. Eerlijk gezegd hoop ik op positief, dan kan ze over een week waarschijnlijk alweer uit quarantaine ipv na 10 dagen (ze gaat waarschijnlijk niet op dag 5 testen ivm vader van haar vriendin met een kwetsbare gezondheid).
Klopt hoor. Het mag meteen. Zeker met kinderen verstandig. Zij hebben heel vaak helemaal geen klachten. Maar.... Ook al testen ze nu negatief, ze moeten wel in quarantaine blijven tot 5 dagen na het laatste contact of 5 dagen na eind van jouw quarantaine. En moeten dan nog een keer testen.
Ja, en als jouw klachten langer aanhouden duurt het dus nog langer. Mijn man en ik hadden soortgelijke klachten, die duurden zo'n 1,5 week.
Gelijk gaan testen als gezinsleden. Misschien hebben zij het ook al en zo kunnen ze eerder weer naar buiten. Ik ben na nauw contact 3x getest, pas de 3e keer positief. (Achteraf meerdere nauwe contacten, kwam er elke keer weer eentje bij dus daarom elke keer weer opnieuw moeten testen)
Mijn zoontje vandaag om 14.00 getest, om 20.00 telefoon: negatief gelukkig. Was verbaasd over de snelle uitslag!
Ik heb mij maandag laten testen, omdat ik woensdag op het stembureau was ingedeeld. Het was geen verplichting om te testen, maar omdat ik last van hooikoorts heb, leek mij dat een goed idee en ik wou eerlijk gezegd ook weten, hoe zo een test voelt, was nooit eerder getest. Het was niet pijnlijk, wel een beetje onaangenaam. Als het moet, zou ik mijn 9-jarig zoontje wel laten testen als die het ook zou willen. Volgens mij wordt bij ons op school geen les gegeven aan kinderen die zich niet na 5 dagen laten testen, ze concentreren zich dan weer op de kinderen die naar school gaan. Ik had na ook ongeveer 25 uur de uitslag. Negatief, wel verwacht, maar je weet maar nooit tegenwoordig.