Hier dochter gisterenochtend om 8.15 getest. Gisterenavond 22.30 de uitslag. Via DigiD. Negatief gelukkig!
O, ja, negatief! Ze had eigenlijk al bijna geen klachten meer, maar ja, toch maar voor zekerheid. Werk bij een huisarts, schoonzusje bezig met chemo wegens borstkanker. Dan wil je het wel zeker weten. Gelukkig had dochter er niks van. Die heeft trots dr dapperheidsdiploma mee naar school, haha.
lastig is dat he Linda86... Onze dochter is afgelopen zaterdag getest 5 dagen nadat klasgenoot positief was. Nu is daar weer een besmetting uitgekomen nu moet ze morgen nog een keer.
Hier zitten we ook thuis in afwachting van uitslag. 1 klasgenootje besmet. Vanmorgen bij de half uur online meeting werd gevraagd of er iemand klachten had en wie al getest waren. Blijken er 2 kids snotverkouden te zijn en niet te testen terwijl hun beide in t groepje zaten van t besmette jongetje.
Ze blijven neem ik aan gewoon thuis, dus maakt het niet uit toch? Misschien gaan ze testen als ze meerdere klachten krijgen of misschien niet. Dat moet iedereen voor zich weten.
Klopt ook wel maar t verbaasd me wel. Helemaal omdat er speciaal voor kinderen minder heftige tests beschikbaar zijn. Ik ga er wel vanuit dat ze thuis blijven
Ik weet dat de regels zo zijn, maar ik vind het ook raar hoor. Bij mijn dochter in de klas zijn er ook een paar kinderen die niet (meer) getest worden, maar die gezinsleden mogen nu dus nog overal naartoe. Ook al zijn hun kinderen in contact geweest met iemand met Corona en hebben hun kinderen klachten.
Mijn jongste is gister eind van de middag getest en kreeg vanmorgen al de uitslag. Negatief gelukkig. mijn oudste en ik gaan ons eind van de middag laten testen.
Gister om 10 uur. Net gebeld met negayieve uitslag dus morgen weer lekker naar school. Dat ritme kan hij goed gebruiken want is nu al een aantal dagen niet
Hier testen we ook niet standaard. En ja, wij mogen en gaan gewoon overal naar toe. Maar dat mochten we ook als ze getest waren.
Dat klopt, maar niet als ze een positieve uitslag hebben, dan moet je zelf ook in quarantaine (en testen of langer in quarantaine blijven). Ik weet dat je niks verkeerd doet hoor, dus ik snap het ergens wel, maar de regels voelen voor mij gewoon krom.
Fijn! Hier is het ritme er ook totaal uit. Sinds de carnavalsvakantie nu voor de 3e keer quarantaine. Maar met een beetje geluk mogen ze vrijdag weer naar school.
Dit klopt toch? Je hebt contactpersonen en nauwe contactpersonen. Als zij op 1,5 meter afstand zijn gebleven, moeten ze het in de gaten houden en mogen ze zich 5 dagen na het contact testen? Kwamen ze binnen de 1,5 meter van de besmette persoon, dan in quarantaine en evt. na 5 dagen testen.
Vrijdag de kinderen laten testen, alle 3 om 16.30u. Super verkouden, verhoging.. Zaterdag uitslag van 2 kinderen om 17.30u en zondag pas uitslag van de 3e, dat was rond 12.00u. Negatief. Vandaag om 12.00u zelf getest met (weer) een van de jongens.. Ik ben benieuwd!