intake bij 9 weken: krijg je dan ook een echo of kun je al naar het hartje luisteren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annemeis, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hoi allemaal,

Over ongeveer 2 weken heb ik de intake bij de verloskundige. Dan ben ik als het goed is precies 9 weken zwanger.

Op de site van de praktijk staat dat je een echo rond de 11 weken krijgt en rond de 20 weken.

Wat wordt er dan gedaan deze intake? Als er geen echo gedaan wordt, kunnen ze dan wel naar het hartje luisteren? Of is dat nog te vroeg?
    Of doen ze geen van beide? Hoe weet je dan of het vanbinnen goed zit?

Mijn man wil graag mee in het geval dat er een echo gemaakt wordt. Hij moet er een belangrijke afspraak voor afzeggen.

Wie heeft er een idee?

NB het is ons tweede kindje, vandaar dat de intake pas bij 9 weken is.

Groetjes

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Hoogstwaarschijnlijk is er alleen een gesprek. Bij ons wel in ieder geval. Hartje luisteren doen ze pas vanaf 12 weken.
    En als ze zeggen met 11 weken een echo zal je m niet met 9 weken al krijgen. Waarom bel je de praktijk niet even? (Morgen ;))

Oh en omdat dit bij mij ook zo was en ik niet kon wachten heb ik zelf een pretecho laten doen met 6,5 week. :)

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De intake is meestal alleen een gesprek.
    Ik had de termijnecho en gelijk daarna de intake dus dat scheelde.
    Hier luisteren ze ook pas naar het hartje vanaf 12 weken, maar dat is volgens mij ook per verloskundige verschillend.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wij hebben wel tijdens de intake met 9 weken gelijk een echo gehad om te kijken of er idd een vruchtje zat.
    Verder wordt er voornamelijk naar je leefgewoontes, medische geschiedenis etc gevraagd.
    Hartje wordt pas later naar geluisterd, vanaf 12 weken meestal pas.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat verschilt per praktijk. Bij mijn vk krijg je bij 8 weken de eerste afspraak en gelijk een echo. Vervolgens word een afspraak gemaakt voor de intake en termijnecho.

6. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Wij hebben ook gelijk een echo gehad. Je ziet trouwens alleen een flikkerend puntje maar dat is wonderlijk genoeg op dat moment :)
    Met 12 weken weer echo gehad maar bij onze praktijk zit dat er niet in dus wij moesten naar een echocentrum en wij hebben ook een prenatale screening laten doen en daarna kwam ik in het ziekenhuis te lopen dus ik heb in totaal 30 echo's gehad denk ik hahaha :)

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    bij ons was het echt alleen intake en geen echo! Hartje luisteren doen ze sowieso pas later.

8. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hartje luisteren doen ze sowieso niet, heel misschien een echo, maar verheug je er maar niet op. Een intake is in principe gewoon een gesprekje over je leven en eventuele eerdere zwangerschappen etc.

9. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Naar aanleiding van de vraag van de TS, ging ik toch ook maar eens kijken bij de verloskundigenpraktijk waarbij ik me heb aangemeld... Bij de intake stond in eerste instantie ook geen echo, maar verder op de site staat toch echo rond 8, 12 en 19 weken (en verder). Pfew!

Maar als je t niet zeker weet, kun je t beste even bellen denk ik :)

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had intake en echo bij 8 weken. Geen hartje luisteren. Is in dit termijn niet goed voor de baby

11. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik weet dat ze hier in de buurt ook eerst een intake doen, maar geen echo erbij. Die is pas rond de 12 weken.

12. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik zou ook even bellen maandag met het bureau. Zoals je leest is het overal anders dus als je het zeker wil weten bel je even....

13. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Een echo bij de intake is in principe een cadeautje van de vk.
    Ze zijn dit niet verplicht.

Wij kregen hem wel en dan daarna de termijn echo maar er zijn zat praktijken die de eerste echo pas rond de 11 weken doen.

Als je het zeker wilt weten zou ik even bellen naar de praktijk.
    Zo wie zo zou ik je vriend mee laten gaan.
    Ze bespreken toch erfelijke dingen enzo.

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik kreeg bij de intake een inwendige echo. Waarschijnlijk was dit wel omdat ze net een nieuw echo-apparaat hadden voor vroege echo's en elke vk moest hiermee leren omgaan. Een gelukje voor ons dus. Naar het hartje luisteren kan met negen weken nog niet volgend mij.

15. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Bij mij was dit alleen een gesprek het is wel handig dat je partner mee gaat hij zal ook wat vragen moeten beantwoorden. Ik kreeg de intake bij 8 weken en 2 weken later de eerste echo en bij 14 weken weer een echo.

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier wel, maar staat ook niet bij hun op de site. Ik denk dat je morgenvroeg gewoon even moet bellen. Ik ga er even vanuit dat je vriend ook de vader is van je eerste kindje en in dat geval hoeft hij nou niet per se mee naar de intake (hier was het in ieder geval zo dat alles bij hun nog in het systeem stond)

Zou dus sowieso even bellen om te vragen of ze een echo maken en als dat niet zo is of jullie gegevens qua erfelijkheid enzo nog in hun systeem zitten.

17. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik had met 8.5 weken een echo en we mochten naar het hartje luisteren. Dit was ook een eerste keer naar de verloskundige. Het zal bij iedere praktijk anders zijn maar het kan dus wel. :)

18. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier by de Intake een echo gehad!
    Om te kijken of natuurlijk alles goed was & om vast te stellen hoeveel weken ik zwanger was.. Dacht zelf 8wk maar was al een weekje verder!
    Hartje niet geluisterd bij de intake.
    Overal dus anders... :)

19. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    Ik heb de eerste keer bij 9 weken wel een echo gehad, om precies te zien hoe ver ik was. Hartje beluisteren mag pas vanaf 12 weken volgens de verloskundige, omdat het nu schadelijk kan zijn voor de baby. Succes, ik hoop dat je ook een echo krijgt, mooi moment is dat.

20. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Echo's en intake verschillen zo per praktijk. Met zo'n 9 weken voor het eerst geweest, echo gehad om termijn te bepalen. Echter minder ver dan verwacht en rond 12 weken weer echo om termijn opnieuw vast te stellen. Met 15 weken pas echte intake zonder echo met hartje luisteren gehad waarbij mijn en mijn partners medischegegevens werden uitgevraagd en waar je wil bevallen. (vond ik persoonlijk wel laat) erfelijke afwijkingen worden uitgevraagd. Had best zonder partner gekund als je bij hem de erfelijke bijzonderheden navraagt en opschrijft.

Deel Deze Pagina