niezen , hormonen

Discussion in 'Zwanger worden' started by sylvani, Jan 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    hallo,

ik vroeg me af of niezen iets te maken kan hebben met hormonen :(. het is namelijk zo dat ik tussen m'n eisprong en nod elke dag moet niezen,minimum 3 keer na elkaar. anders heb ik dit nooit , alleen tussen eisprong en nod.zijn er nog mensen die hier last van hebben?

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Geeeeen idee :D!

3. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    heeft niemand hier ervaring mee?

4. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Geen idee en eerlijk gezegd lijkt het mij erg onwaarschijnlijk.

5. Elize1984

Elize1984 Lid

Jun 16, 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    Ik denk het wel.. Sinds ik zwanger ben nies ik iedere dag wel een paar keer, normaal nies ik vrijwel nooit. Het schijnt dat je slijmvliezen gevoeliger worden door hormonen!

6. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    dat zou best kunnen .maar ik denk niet dat ik zwanger ben want heb dit al enkele maanden en m'n ms komen er steeds op tijd door.wel heb ik regelmatig last van een koude en droge neus , maar doe er dan wat vaseline in en dan gaat het beter.heb soms ook een beetje pijn aan m'n keel , het lijkt op een verkoudheid die maar niet echt wil doorbreken. de volgende keer als ik naar de gyn. ga dan ga ik het eens vragen.

7. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb toen ik stopte met de pil enkele weken een ontzettende jeuk in mn neus gehad! ik dacht dat ik gek werd!! Nog nooit gehad.

Na een tijdje nergens meer last van. Dus ja; ik denk zeker dat dit hormonaal kan zijn.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heeft er niets mee te maken; je kan je wel wat grieperig voelen als je NET zwanger bent maar niezen heeft daar niks mee te maken; is echt alleen een kriebelreflex/reactie op stof/pollen.

9. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    zou het geen kombinatie van de 2 kunnen zijn? maw dat door de hormonen m'n slijmvliezen in m'n neus meer gezwollen zijn en dat ik daardoor sneller reageer op stoffen/pollen. want eens m'n ms er is , is het niezen verdwenen en heb ik er geen last meer van tot na m'n ei.

10. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam

Dat denk ik dus ook. Ik ben namelijk totáál niet allergisch. En tijdens het ontpillen werd ik echt gek van de jeuk.

11. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    ik denk ook dat het er mee te maken hebt dat je nu echt op alles let. als je niet bezig was met zwanger worden en je moest wat vaker niezen dan normaal had je er niks bij gedacht.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O.i.v. hormonen kunnen dingen als hooikoorts toenemen. Ook kan je cyclus invloed hebben op je slijmvliezen. En slijmvliezen zitten in je baarmoeder EN in je neus.

Share This Page