Ik ga vrijdag naar het CB, maar ik weet niet zo goed wat ze zullen gaan zeggen.. Jayro slaapt met veel moeite van ong. 20:00-6:00, dan wordt hij tussendoor 3-4-5 keer wakker... Soms rond uur of 4:00 is hij al echt klaarwakker en moet ik hem echt dwingen nog wat te slapen. Ok... dit is nog niet abnormaal.... Maar.. overdag slaapt hij gemiddeld 2x20 minuten, maximaal 2x30 minuten en soms zelfs maar 1x30 minuten!!!! Langer dus nooit. Hij is vrolijk enzo, maar hebben ze die slaap niet echt nog nodig? Ik heb niet echt tips nodig om hem te laten slapen, ik heb echt alles wel geprobeerd, maar zou het nu ook echt zn ontwikkeling of gezondheid in de weg kunnen staan???
Goh... Of het echt de gezondheid in de weg kan staan weet ik niet, wel heb ik begrepen dat ze de slaap nodig hebben om alles wat ze hebben meegemaakt te verwerken en zo te leren en groeien. Is je zoontje al langere tijd zo'n minimale slaper? Lijkt me voor jou ook vervelend 's nachts altijd zo vroeg met een wakker kind te zitten en dan op de dag ook bijna de hele dag wakker. Wel fijn dat hij goed gehumeurd is op de dag. Ligt hij ondanks dat hij niet slaapt, wel op bed op de dag om te rusten of wil dat niet lukken?
Hi, Hier ook zo'n ventje. Wat er nog bij komt, is dat ie geen flessen meer wilt, en s'avonds niet in zijn eigen bedje wilt! Verder slaapt ie soms de HELE dag niet! Maar hij kan al kruipen, en optrekken tot staan enzo, dus hij ont wikkelt zich goed. Verder zit ie met gewicht en lengte bovenin de curve. Dus hier maak ik me geen zorgen.
Hier ook zo een maar hij is al zo sinds dé 2e week in dé nacht word hij dé laatste tijd ook veel wakker en probeer hem altijd nog even te laten slapen.Ben een beetje oververmoeid
Tot een maand of 3-4 ging het helemaal perfect, hij sliep gewoon goed en veel en ook 's nachts door... Daarna werd het in een paar weken afgebouwd tot hoe het nu is. Overdag is de enige manier om hem te laten slapen in een deken bakeren en hem echt even dwingen. Anders wordt hij hangerig en slaapt hij pas 's avonds weer. Onderweg slaapt hij altijd goed, in de auto of wagen. Zolang het maar lekker druk om hem heen is. Als hij eenmaal wakker is wil hij echt niet in zn bed liggen.. Hij wil actie.. haha.. na 20-30 minuten is hij ook gewoon echt weer klaarwakker. En weer helemaal vrolijk. Behalve als ik hem dan dus wel zou laten liggen. Hij groeit wel goed (9 kilo+80cm) en zn ontwikkeling loopt ook niet opvallend achter. Al kruipt of zit hij nog niet, maar dat is volgens mij nog lang geen uitzondering met 7 maanden. Hij zegt wel al papa en brabbelt er de hele dag op los. Kan ruim een half uur zichzelf prima in de box vermaken en is af en toe alleen ff een driftkopje, maar dat zal zn braziliaanse temperament zijn Hij is ook wel heel actief, hij zit altijd enthousiast met zn handjes te wapperen en wil alles zien en pakken. Het valt alleen iedereen op hoe weinig hij slaapt, ook de oppas verbaast zich iedere keer weer... En ik vraag me dan af hoe het gaat als hij een jaar is enzo..
ik ben van mening dat ze zelf aangeven hoeveel slaap ze nodig hebben, waarschijnlijk heeft je zoontje die niet zo heel veel meer nodig Ik denk dat je zoon gewoon ontzettend nieuwschierig is naar alles om zich heen en niks wil missen Nu al 80 CM?? mijne is 14 mnd en 82 cm en die is al lang volgens t CB! haha...
Ik heb weleens gelezen dat kindjes die overdag goed slapen, 's nachts ook beter slapen. Of dit ook echt altijd zo is weet ik niet. Leg je hem overdag wel in zijn bedje? Als ie wakker wordt, zou ik hem er niet gelijk uithalen, maar proberen om hem met een aai over zn bol, speentje oid toch weer verder te laten slapen. Of het zijn ontwikkeling echt in de weg kan staan weet ik niet, dat zou ik idd even navragen op het CB. Succes!
80 cm... jeetje dat is echt een lange jongen! Hoe ver komt hij dan wel niet boven de curve uit??? Mijn manneke slaapt overdag ook niet altijd heel lang. Wel merk ik dat wanneer hij overdag goed geslapen heeft, hij 's nachts ook goed slaapt. wij hebben een tijdje gehad dat het slapen een ellende was. we hebben toen de tip van het CB gekregen om zijn bedje op te maken als een matrozenbedje. dan maak je zijn bedje bovenaan op en stop je het heel strak in, dan voelen ze zich geborgen. Dat werkt hier heel erg goed. Misschien heb je er wat aan!