Hoi, Ons uk is nu 3 weken en 1 dag oud. Ze slaapt erg veel, vooral overdag. 's nachts is ze actiever en houdt ze ons regelmatig lange tijd wakker. Is dit normaal omdat ze nog zo klein is en wanneer gaat dat beter? En hoe is jullie ritme van de kleine? Gaat die iedere keer als hij/zij gegeten heeft boven naar het bedje. Of leg je ze in de bak van de wandelwagen in de woonkamer of box? Ik hoor graag hoe jullie het doen. Alvast bedankt
Je uk draait de dag en nachtritme nog om. Wat je zou kunnen doen is overdag licht houden in haar kamertje en 's nachts goed donker maken. Dat ze overdag veel slaapt is normaal op die leeftijd. bij ons was het volgende ritme: wakker, drinken, even spelen en dan weer slapen. Wakkere periode op die leeftijd is ongeveer 30 - 45 minuten inclusief voeding.
Ik had haar regelmatig bij me liggen in de woonkamer en idd dan in de kinderwagenbak... snachts sliep ze al vrij snel door... hoe warmer ze het had hoe lekkerder ze sliep. als ze snachts wakker wordt heeft ze altijd koude handjes, dus heeft ze het koud. leg ik er een kruikje bij is het weer goed... misschien een idee?
Hier het zelfde probleem.. Ons zoontje is nu 4w2d. Gaat nu al wat beter alleen na de voeding van 22 uur ( de laatste voor dat hij de nacht in gaat zeg maar) is het vaak lang huilen en niet willen slapen. Hij is nu over dag erg veel wakker, snachts komt hij 1 tot 2 keer. Wat je idd kan doen is overdag gordijnen op laten, snachts donker maken. Wat wij ook wel doen is in wikkelen in een badcape en of een kruik bij hem leggen.
Mijn uk deed voorheen ook lekker overdag veel slapen en dan de nacht die oogjes wijd open en willen spelen. Kweet niet of ik daar enige inbreng in had maar nu slaapt hij de nachten goed en overdag wat meer wakker. Probeer de kleine na het eten even wakker te houden door met haar te spelen. Ik probeerde dat zo lang mogelijk (hij hield het gerust een uurtje vol)zodat hij goed moe was en ging slapen, twee dagen lang gedaan en daarna ging het allemaal vanzelf. Komt nog wel een nachtje voor dat ie wakker wilt blijven na de nachtvoeding maar dan geef ik niet toe. Heel ff knuffelen en daarna slapen. Succes!