Ik vind t moeilijk om te zien wanneer hij moe is, hij begint wel te gapen enzo maar als ik m dan op bed leg is hij lang wakker en gaat ie huilen .hij slaapt overdag heel weinig zo terwijl hij snachts wel goed slaapt.na t voeden wegleggen en hij slaapt verder . Hoe lang is jullie kindje wakker tussen door ?
Ons ventje was toen maar kort wakker... ik weet alleen niet meer hoe lang. Wat ik deed was een beetje vaste tijden aanhouden. Ik vond het ook moeilijk om te zien wanneer hij moe was. En als ik het zag, was ik vaak al te laat. Want dan was het huilen als ik hem op bed legde. Alsof hij zijn slaap niet meer kon pakken. Ik liet hem byvoorbeeld nog 30 a 45 minuten op na de voeding en legde hem dan weer terug in bed. Ik deed het zo: voeden, spelen/knuffelen en naar bed. Andersom werkte hier niet.
zo doe ik t eigenlijk ook , alleen blijkt dit niet te werken . denk dat hij miss iets minder slaap nodig heeft dan '
Bij mij werkte vaste tijden of moe, maar wakker in bed leggen (overdag) dus ook niet. 's avonds wel, geen enkel probleem, maar overdag ging hij dan steevast huilen. En dan niet jammeren, maar echt huilen. Tegen alle adviezen in ben ik hem toen gewoon zodra ik zag dat hij moe werd (oogjes wrijven, beetje voor zich uit staren) bij me gaan nemen, en dan viel hij binnen een paar minuten in slaap. De eerste periode hield ik hem dan vooral lekker bij me (vond ik zelf ook prettig), maar langzaamaan ben ik hem steeds vaker in zijn bedje gaan leggen, en dan sliep hij heerlijk door. Zo doe ik het nu overdag nog steeds, geen centje pijn. Misschien als hij meer naar 2 vaste slaapjes per dag gaat, dat ik het dan anders kan doen, maar vooralsnog werkt dit gewoon, dus ik vind het prima.
L. is nu 7 weken, als ik hem uit bed haal krijgt hij de fles (20 minuten) en dan even spelen en in de box. Meestal is hij ongeveer 60-75 minuten wakker. Soms gaapt hij al als hij zijn fles net op heeft maar dan leg ik hem niet meteen terug want dan zou hij binnen 20 minuten weer op bed liggen, dat is te snel. Hier huilt hij ook altijd even hoor, want hij vind het gewoon niet leuk om alleen in zijn bedje gelegd te worden. Overdag valt hij binnen 5 minuten in slaap, maar ik laat hem dan ook wel even huilen/jengelen, vaak blijf ik beneden aan de trap even luisteren naar het soort huilen en dan beslis ik of ik naar boven ga of beneden blijf en even afwacht. Alleen het slaapje tussen 19-21 uur is altijd heel erg moeilijk voor hem.
even bij me houden lukt wel maar niet te lang want heb nog een dochter van 2 rondlopen . miss moet ik m es in bed leggen zonder speentje want die is ie ook steeds kwijt en gaat dan ook huilen natuurlijk
Happy onze kleintjes zijn precies even oud en Lisa doet af en toe ook moeilijk met overdag slapen. Dan ligt ze wel in dr bedje maar slaapt niet. Meestal is ze dan een beetje om zich heen te kijken. Misschien een fase? Ik heb nu een dagritme van het ziekenhuis mee gekregen toen ze opgenomen was. Ze word om de 4 uur uit bed gehaald. Word verschoond, krijgt de fles mag en knuffelen op schoot. Dan in de wipper even spelen en dan naar bedje bij eerste tekenen van vermoeidheid dus gapen in oogjes wrijven en dat werkt prima. Als ze huilt laat ik dr 10 min huilen ga naar dr toe troost er en dan ga ik weer. Haal haar pas na 3x huilen even uit bed. De kinderarts zei tegen mij dat op deze leeftijd ze ongeveer 45-60 min op mogen en dan 3 uur slapen. Lisa haalt dat ook niet omdat ze dan lekker rond ligt te kijken maar zolang ze niet huilt is dat prima volgens mij.