Wanneer deden jullie kleintjes dit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ch11, Feb 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik heb even een paar dingetjes, ben zoooo benieuwd haha!!

- Wanneer kon jullie kleine zn hoofd zelf een " beetje " rechtop houden, zodat je het haast niet meer hoefde te ondersteunen.

- Onze kleine heeft de speen, maar wil zo af en toe wel eens zijn duim pakken.. soms lukt het hem maar soms half gebakken en vloept het er zo weer uit, vanaf wanneer begon jullie kleine met duim zuigen. ( als hij/zij duim zuigt )

- wanneer beginnen ze echt hun eigen handjes en dergelijke te ontdekken? Hij zat vanochtend naar zn knuffel ( handjes ) te kijken en keek er scheel van.. maar hij snapte er weinig van. Dus was niet interessant genoeg :p

- Hij maakt nu heel veel gevarieerde geluidjes, met lachen komt er af en toe een kickje uit.. wanneer beginnen ze echt met snatteren?

haha...
    je hoeft niet overal antwoord op te geven hoor, 1 zal al leuk zijn..:D
    Bij elk kleintje is het verschillend, i Know.. maar ben gewoon benieuwd hoe het bij andere baby's is gegaan..

2. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi,

Lisa kon haar hoofdje omhoog houden als ze zit vanaf een week of 4. Maar als ze op dr buikje ligt krijgt ze hem nog niet omhoog daarom moet ze ook naar de fysio.

Haar duimpje krijgt ze nog steeds niet te pakken (gelukkig maar)

Lachen doet ze wel maar maakt nog geen geluidjes.

Handjes tja ze heeft wel ontdekt dat als ze wiebelt de babygym geactiveerd word. Maar of dat ze het bewust met haar handjes doet weet ik niet.

Ze vandaag precies 2 maanden trouwens

3. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Haii!

Jaaa, als ik Benji tegen een grote teddybeer zet haha wil het hem ook lukken! Valt die niet naar voren met hoofd..
    Als die op de buik ligt.. krijgt die hem ook al goed omhoog.. maar valt wel weer naar 10 sec ofz ( denk ik ) naar beneden, maar trekt hem dan wel weer omhoog..

Maar ik durf niet zo goed als ik hem op schoot heb me handen onder zn hoofdje weg te halen.. geen idee wat er dan gebeurd haha!

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    - Wanneer kon jullie kleine zn hoofd zelf een " beetje " rechtop houden, zodat je het haast niet meer hoefde te ondersteunen.

* 2 maanden ongeveer...

- Onze kleine heeft de speen, maar wil zo af en toe wel eens zijn duim pakken.. soms lukt het hem maar soms half gebakken en vloept het er zo weer uit, vanaf wanneer begon jullie kleine met duim zuigen. ( als hij/zij duim zuigt )

* met 3 maanden ongeveer...

- wanneer beginnen ze echt hun eigen handjes en dergelijke te ontdekken? Hij zat vanochtend naar zn knuffel ( handjes ) te kijken en keek er scheel van.. maar hij snapte er weinig van. Dus was niet interessant genoeg

* 2/2,5 maanden...

- Hij maakt nu heel veel gevarieerde geluidjes, met lachen komt er af en toe een kickje uit.. wanneer beginnen ze echt met snatteren?

* 4 maanden

5. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche

Dankje..:D

Benji is bijna 3 mnd..
    Hoe kun je merken als je zn hoofdje niet meer hoeft te ondersteunen?
    Ik ben zo bang dat zijn hoofdje naar achter of naar voren valt..

6. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Het nekje van zo'n kleintje is gewoon kwetsbaar omdat hun hoofd zo groot is! Mijn zoontje kon al vrij vlot z'n hoofd rechtop houden (week of 3/4) Zoals nu, hij is 15weken, kan hij hem goed rechtop houden maar ik hou er nog altijd een hand achter omdat het nog wiebelig is. Toen hij 9/10 weken oud was kreeg hij echt zijn handen in de gaten en vanaf 10 weken sabbelt hij op 2 vingers( wijs en middelvinger of middel en ringvinger) En hij maakt heel erg veel geluidjes! En gaat steeds "echter" lachen zooo lief en schattig!!

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    gewoon eens af en toe een beetje los laten...maar je hand wel net achter zijn hoofdje houden zodat als het valt je het snel kan opvangen. je merkt ook vanzelf wel wanneer het echt zover is ;)

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hoofdje rechtop, een week of 4 denk ik. Eerste wat er gebeurde is dat ze haar hoofd optilde als ik haar rechtop hield. Als het dan naar voren viel, tegen mijn mond aan, auwie. Hield er wltijd wel een hand achter hoor. Maar je merkt het snel genoeg.
    Duimen, af en toe vanaf 6 weken of zo?
    Handen ontdekken, tsja, rond 3 maanden denk ik, misschien ook wat eerder, met 4 maanden ging ze handjes naar elkaar toe brengen.
    Geluid maken al een hele tijd, vanaf 6 maanden schaterlachen, dat is helemaal leuk.
    Merk trouwens wel dat ik dat niet meer helemaal goed weet hoor, wanneer ze wat kon. Kan het me nog wel herinneren dat ze dingen opeens kon, dat is toch het belangrijkste.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Duimen doet mijn uk al echt vanaf zn geboorte. Heb zelfs een duimende echofoto haha...

10. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    haha!
    Ja hij doet vaak zijn handjes in elkaar.. en wil het liefste ze allebei in de mond stoppen..
    Kunnen zijn tandjes toch al niet zijn??

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    duimende echo heb ik ook :D maar toen hij geboren werd wist hij niet meer wat duimen was haha

12. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Hoofdje zelf stevig houden zonder te wiebelen eigelijk met 6 weken al maar toen hielden we het nog wel vast hoor veel te jong. Maar met 9 weken hoefde het echt niet meer hij is zo beresterk.

Duimen/speen ... Jaylen wilde al geen speen. Met 2 maanden stopte hij zn handjes wel in zijn mondje en dat doet hij nu nog wel maar niet om te zuigen eigelijk.

Schatteren met lachen deed hij toen hij 3 maanden was.

Met 3 maand rolde hij ook al om van rug naar buik..

Ons ventje loopt nogal voor met de dingen snelle jelle.

Ojaah handjes in de mond doen is niet een teken van tandjes hoor het is gewoon intressant.

Hier hebben we nu wel last van de tandjes en stopt hij alles in zn mond en gaat heel hard kauwen.

Waneer ontdekte hij zn handjes ? Zo rond de 8 weken om naar te kijken en zelf vast te paken. Zo rond de 10 weken sloeg hij gericht naar dingen en met 3 maand ging hij grijpen en inmiddels pakt hij gericht dingen en speelt er mee.

13. Karoke

Karoke Niet meer actief

- Wanneer kon jullie kleine zn hoofd zelf een " beetje " rechtop houden, zodat je het haast niet meer hoefde te ondersteunen. Toen hij net geboren was kon hij zich een beetje opdrukken als hij op mijn lijf lag (en zijn hoofdje telkens omdraaien om van de ene naar de andere kant te kijken :p), met een week of 4 kon hij zich in buikligging al behoorlijk opdrukken en rondkijken.

- Onze kleine heeft de speen, maar wil zo af en toe wel eens zijn duim pakken.. soms lukt het hem maar soms half gebakken en vloept het er zo weer uit, vanaf wanneer begon jullie kleine met duim zuigen. ( als hij/zij duim zuigt ) Nooit een echte duimzuiger geweest, met een week of 6 heeft hij het een dag of 3 gedaan en toen was het weer over.

- wanneer beginnen ze echt hun eigen handjes en dergelijke te ontdekken? Hij zat vanochtend naar zn knuffel ( handjes ) te kijken en keek er scheel van.. maar hij snapte er weinig van. Dus was niet interessant genoeg :p Niet duidelijk wanneer hij ze ontdekt heeft, met een week of 4-5 wist hij in elk geval van hun bestaan. ;) Met een week of 9 kon hij gericht grijpen.

- Hij maakt nu heel veel gevarieerde geluidjes, met lachen komt er af en toe een kickje uit.. wanneer beginnen ze echt met snatteren? Schaterlachen met een week, wanneer hij precies geluid is beginnen maken heb ik blijkbaar niet opgeschreven. :(

14. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hoofdje omhoog met 8 dagen als hij op zijn buik lag.echt meer stevigheid in zijn nekje kreeg hij met een paar weken, ik weet niet meer precies wanneer. hij was best wel sterk al.
    met 3 maanden voor het eerst een duim in zijn mond, maar hij heeft niet geduimd, hij schreeuwt liever om de speen ;)
    nu duimt hij sinds een maad wel regelmatig, dus vanaf 15 maanden.
    met een 3 maanden was Denny al veel aan het slaan naar zijn speelgoed en kort daarna ging hij grijpen.
    lachen met geluid begon hier al met 2 maanden. zo'n heerlijk geluid

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lucas kan zijn hoofdje al rechtop houden vanaf een week of 3 denk ik en nu (hij is 7 weken) kan hij echt al ver rechtop zonder ondersteuning (ik heb wel altijd mijn handen achter zijn hoofdje hoor!).

Zijn duimpje begint hij nu te ontdekken, al gaan er dan vaak nog twee hele vuisten zijn mond in hahaha. Maar soms heeft hij hem ineens! Ziet er wel schattig uit!

Handjes ontdekken doet hij ook nu ongeveer, maar of hij al echt het besef heeft weet ik niet!

En de geluidjes! Die beginnen nu ook een beetje te komen maar meer als aaahhhh, oooo, krrrr komt er nog niet hoor! Lachen doet hij steeds meer, dat is echt zo schattig!

16. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hij wel was wel makkelijk als hij snachts zijn speen verloor hahaha.

Share This Page