Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mikkie0611, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie0611

12 nov 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Good morning,

2 Weken geleden heb ik een miskraam gehad na 10 weken (mijn eerste zwangerschap). Hartje klopte met 7 weken, maar helaas met 10 niet meer. Vervolgens direct medicijnen ingenomen om de miskraam op te wekken. Vorige week bleek uit de echo dat alles netjes weg was. Vloei nu ook al 5 dagen niet meer gelukkig. Helaas zijn zwangerschapstesten nog steeds positief en mijn ochtend temperatuur nog hoog (37,02-37,21). Vorige week wel weer begonnen met 'klussen'. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen om weer zwanger te worden na een miskraam. (cyclus/hoe snel weer zwanger etc.)

Liefs Mikkie

2. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Allereerst,vervelend dat je ook een miskraam hebt moeten meemaken.
    Jouw verhaal komt overeen met het mijne.
    In 2002 heb ik ook met 10 weken een miskraam gehad... in december.Ik verloor steeds bruin bloed.. echo gehad en alles zag er goed uit,hartje ook gezien.. helaas is het toch fout gegaan.
    Alleen is het bij vanzelf los gekomen.
    Mij is door de gyb verteld dat je 2 weken na een miskraam weer vruchtbaar bent.. ik had in feb daarna een positieve test in mijn handen best snel erna dus.... gelukkig is toen wel alles goed gegaan en is mijn meid alweer 10 jaar!

3. Mikkie0611

12 nov 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Dank voor je reactie. En wat een positief verhaal! Dat is nog eens fijn om te horen.

4. TalChan

TalChan Lid

17 mrt 2014
    57
    3
    8
    NULL
    NULL
    He meid.. ik heb 31 januari een curettage gehad omdat de medicatie niet voldoende werkte. Precies 28 dagen werd ik ongesteld. Nu moet ik volgende week donderdag weer ongesteld worden en ik heb een klein onderbuikgevoel dat het weleens raak kan zijn. Vanzelfsprekend kan ik het ook gewoon te graag willen.

Ik zou zeggen, ga ervoor hihi! Overigens had ik nog tot een week voor mijn eerste menstruatie na de miskraam positieve testen. Een kennis van mij heeft in december een miskraam gehad, ook een curettage gehad, en is meteen zwanger geworden zonder ongesteld te zijn geweest na de miskraam. Ze is nu dus ongeveer drie maandjes:) Het kan dus zeker weer snel gaan.

Ik duim voor je!

5. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hoiii, wat rot van je miskraam!
    Hier een beetje vergelijkbaar verhaal.
    Vorig jaar juli miskraam gehad met 8 weken, ook opgewekt met medicijnen. Werd netjes nadat ik het vruchtje had verloren 4 weken later ongesteld. En daarna bleef mn cyclus netjes regelmatig. Nu ben ik precies 6 maanden later opnieuw zwanger geraakt. Natuurlijk liever eerder maar mn lichaam had best wel even de tijd nodig om te herstellen, dus 6 maanden is toch vrij snel weer! Ik hoop voor je dat het snel weer raak is!

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Na de 1e (spontane) miskraam was ik meteen weer zwanger na een cyclus van 9 weken, na de 2e (d.m.v. medicatie, cyclus 5 weken) duurde het een half jaar, na de 3e (spontaan) was ik weer meteen zwanger na een cyclus van 6 weken. Nu zit ik in de 3e ronde (ook d.m.v. medicatie) en nog niet zwanger helaas.

Succes, hopelijk heb je snel weer een positieve test!

7. Fanysha

Fanysha Niet meer actief

Heel veel sterkte met je verlies! Maar geef de hoop absoluut niet op! Heb zelf 7 weken geleden een spontane miskraam gehad met 10 weken. Zou op 30 jan mijn eerste echo en afspraak hebben bij de vk, maar net 2 dagen ervoor al de miskraam gehad. Wij hebben dus ook nooit op de echo kunnen zien of alles goed ging met de kleine en of het hartje wel klopte...

Ben nu inmiddels nog steeds niet ongesteld geworden na bijna 8 weken al en voel me de laatste 2 weken erg ziek misselijk en uitgeput. Ik heb toen maar ook door de twijfel een zw test gedaan en die gaf een wat vage streep aan... wist dus ook niet of ik nou wellicht opnieuw zwanger was zo snel of dat dit nog gewoon de oude hormonen waren die nog niet uit mijn lichaam waren. Door alle klachten en nog geen nieuwe menstruatie ben ik afgelopen woe met spoed verwezen naar de gynaecoloog om te kijken of alles van binnen wel oke was...

En ja hoor alles was meer dan oke... want ik ben inmiddels alweer 5 weken zwanger!!! We hebben toen zelfs het hartje zien kloppen!!! Super blij en verrast want we waren niet eens bezig om gelijk opnieuw zwanger te worden.

Dus zo snel weer opnieuw zwanger worden kan wel degelijk.
    Hopelijk lukt het jullie ook op snel weer zwanger te worden!

8. Mikkie0611

12 nov 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Goh, wat een leuke positieve verhalen dames. Dat vind ik fijn om te horen natuurlijk. Wat ook fijn is, is dat mijn testen ook (bijna niet meer) positief zijn. Mijn temp nu gezakt naar 37 dus het gaat de goede kant op. Sterke en succes iedereen en voor de zwangeren onder ons GENIET!! :)
    Liefs x

Deel Deze Pagina